Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tässä teille virallisterveelliset!!

Vierailija
02.03.2010 |

Suomalainen ruokavalio perustuu runsaaseen hiilihydraattien syöntiin, erityisesti viljaa käytetään paljon. Siitä onkin seurannut liikalihavuutta, sydän- ja verisuonitauteja, kakkostyypin diabetesta, kilpirauhasongelmia ym.. Vähähiilihydraattinen ja runsasrasvainen ruokavalio on jo nykyään diabeteksen ja liikalihavuuden virallinen hoitomuoto Ruotsissa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

matalan glykeemisen indeksin tuotteita, joten ne siis nostavat sitä verensokeria ihan samoin kuin tavallinen sokeri. Olen itsessäni havainnut tämän reaktion (pian syömisen jälkeen tuntuva nälätys), joten en siksi syö viljaa lainkaan.

Aikaisemmin söin viikottain jokusen palan Oululaisen jälkiuunipaloja. Kyseisen leivän pakkauksessahan mainitaan sen olevan matalan GI:n tuote. Kysyin kuitenkin itse Fazerilta, mikä tuo indeksi ko. leivässä on ja he eivät suostuneet sitä minulle kertomaan. Vedin tästä omat johtopäätökseni ja sen jälkeen ovat nekin leivät jääneet kaupan hyllylle.

Vierailija
22/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen lisäksi myös kasviksia, proteeiineja ja rasvaa samalla aterialla, niin eipä se paljoa verensokeria heilauta ylös- ja alas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leipää ja maitoa/tuoremehua. Välipala samoin. Tämä vaikuttaa kyllä jo veren sokeriarvoihin.

Itse nautiskelen silloin tällöin hapankorppuviipaleen, mutta juurikin aterian jälkeen, en koskaan pelkiltään.

Vierailija
24/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä nyt on ongelmallinen muiltakin osin kuin pelkästään hiilareiden suhteen. Leipä on varsin ravinneköyhää ruokaa suhteessa sen sisältämään energiamäärään. Lisäksi leivissä on lisäaineita ja jos ei ole tarkka niin myös kasvirasvoja, osassa leivistä. Lisäksi leipä aiheuttaa turvotusta. Näin yleisesti. Henkilökohtaisesti leipä, myös täysjyvä sotkee mulla nälänhallinnan, jos syön leipää, tulee hillitön makeannälkä. Sen takia mieluummin vältän leipää ja otan suosin liukenevaa kuitua sisältäviä kasviksia.

Vierailija
25/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kasviksia ei halua puputtaa, vaan aamupalalla on kahvin kanssa luksusta syödä kaksi leipää? Ihmettelen vaan miten muissa maissa voidaan syödä pastaa ja patonkia, mutta Suomessa ne aiheuttavat kamalaa turvotusta ja lihomista?

Vierailija
26/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kannattaa itse katsoa pakkauksesta onko tuote 100% ruista vai ns täysjyvää. moni leipä lupaa täysjyvää mutta ruista leivässä onkin vain 60%.. kuitua yleensä kunnon täysjyvässä on 15%. Itse hyvä karppina syön kyllä joskus tuota kysesitä leipää,täysjyväspastaa,syön paljon kasviksia,marjoja,jonkiverran päivässä maustamatonta rahkaa/jugurttia/viiliä.nämä maitotuotteet pyrin valitsemaan rasvaisina,rasvattomina ne maistuvat karvaille ja eivät pidä nälkää. Maustetut taas ovat kamalia sokeri/lisäaine pommeja. Jotkut ehkä saavat kuvan että karppaajat vetävät kaksin käsin lihaa,pekonia,juustoa ja voita ja kermaa kurkusta alas,mutta tarkoituksena on tasapainoisuus ruokavaliossa,ladukkaiden ja mahdollisimman luonnonmukaisten tuotteiden valitseminen ja keinotekoisesti valmistettujen/lisäaineiden välttely. Kyllä minäkin joskus herkuttelen jätskillä taikka suklaalla,mutta harvoin. samalla tavalla kuin moni muukin

Vierailija
27/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole tuollaisia turvotuksia ja lihomisia, vaan voi syödä kaikkea. Ehkä sillä on jotain vaikutusta asiaan, että treenaan aika paljon.

Vierailija
28/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kannattaa itse katsoa pakkauksesta onko tuote 100% ruista vai ns täysjyvää. moni leipä lupaa täysjyvää mutta ruista leivässä onkin vain 60%.. kuitua yleensä kunnon täysjyvässä on 15%. Itse hyvä karppina syön kyllä joskus tuota kysesitä leipää,täysjyväspastaa,syön paljon kasviksia,marjoja,jonkiverran päivässä maustamatonta rahkaa/jugurttia/viiliä.nämä maitotuotteet pyrin valitsemaan rasvaisina,rasvattomina ne maistuvat karvaille ja eivät pidä nälkää. Maustetut taas ovat kamalia sokeri/lisäaine pommeja. Jotkut ehkä saavat kuvan että karppaajat vetävät kaksin käsin lihaa,pekonia,juustoa ja voita ja kermaa kurkusta alas,mutta tarkoituksena on tasapainoisuus ruokavaliossa,ladukkaiden ja mahdollisimman luonnonmukaisten tuotteiden valitseminen ja keinotekoisesti valmistettujen/lisäaineiden välttely. Kyllä minäkin joskus herkuttelen jätskillä taikka suklaalla,mutta harvoin. samalla tavalla kuin moni muukin

Juuri niin kuin viimeisessä lauseessa sanotaan, eikös juuri noin syö kuka tahansa terveelliseen ruokavalioon pyrkivä. Myös virallisten ravintosuositusten mukaan syövä?

Vierailija
29/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se leipä oikeasti on,täysjyvää kun luvataan mutta kun lukee hieman tuoteselostetta niin ruista vain 60& ja muuta 40% monessa leivässä. 100% ruis on asia erikseen,se on hyvä leipä.

Vierailija
30/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suosii kevyt tuotteita. karppaaja ei

Vierailija
31/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suosii kevyt tuotteita. karppaaja ei

mutta todellako siis virallinen linja suosittelee valkoisia jauhoja ja sokereita? Olen aina luullut, että niitä kehotetaan välttämään ja syömään erittäin maltillisesti.

kysyy 32 edelleen tyhmänä

Vierailija
32/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niin kuin viimeisessä lauseessa sanotaan, eikös juuri noin syö kuka tahansa terveelliseen ruokavalioon pyrkivä. Myös virallisten ravintosuositusten mukaan syövä?

Ei syö. Virallisterveellisesti syövä käyttää hiilareita moninkertaisesti karppiin verrattuna. Eikä virallistervellinen syö rasvaisia maitotuotteita vaan rasvaton ja kevyttä. Virallistervellinen syö merkittävästi vähemmän rasvaa kuin karppi. Vt hh/p/r 65/15/30 ja karppi 20/15/65.

Vierailija
33/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro, leipä, pasta, riisi.. kaikki pois. tilalla syön luononjogurttia, kasviksia, ituja, siemeniä, pähkinöitä, kanaa, kalaa, lihaa, munia, öljyjä(oliivi ja rypsi), juustoa.

Vierailija
34/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[todellako siis virallinen linja suosittelee valkoisia jauhoja ja sokereita?

Silloin kun suositellaan kevyttuotteita, niin suositellaan syömään sokeria tai keinotekoista makeutusainetta. Rasva on korvattu sokerilla.

Vierailija
35/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvata - aika hurjaa!

En jaksa uskoa, että monikaan oikeasti - edes karpeista - haluaa käyttää noin paljon rasvaa. Tuo on ihan mahdoton luku terveyden kannalta nimittäin.

Käyttääkö kukaan muu noin pajon rasvaa?

Tuollaisella määrällä kyllä tuhoaa elimistönsä ja terveytensä kokonaan, vaikka käyttäisi rypsiöljyä, sillä siinäkin on tyydyttyneitä rasvahappoja.

Vierailija
36/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro, leipä, pasta, riisi.. kaikki pois. tilalla syön luononjogurttia, kasviksia, ituja, siemeniä, pähkinöitä, kanaa, kalaa, lihaa, munia, öljyjä(oliivi ja rypsi), juustoa.

siemeniä ja pähkinöitä...huh

Vierailija
37/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

läpi, että tyydyttynyt rasva ei ole mikään uhka terveydelle. Ihan viimeksi ravintoguru Anette Palssa itse siitä lehdessä kertoi.

Palssa ei ole mikään tutkija, mutta koska hän on kuitenkin henkilö, joka vaikuttaa mielipiteisiin ja joka nähtävästi seuraa aikaansa, niin siksi otin juuri hänet esiin tässä.

http://keventajat.fi/cm/2.10/2.109/1.926626

Vierailija
38/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun syö monipuolisesti, niin hyvin menee. Ei tartte laskee kaloreita ja miettiä hiilareita tai rasvojen koostumuksia...