Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HOP LOP konkurssissa..

Vierailija
01.03.2010 |

Leikkipuistoyritys HopLop on hakeutunut yrityssaneeraukseen.

Hyvä0

KommentoiKommentoi

Lähetä kaverilleLähetä

Tulosta (HTML)Tulosta (HTML)

Tallenna (PDF)Tallenna (PDF)

Del.icio.usDel.icio.us

FacebookFacebook

twitterTwitter

Taloussanomat

1.3.2010 15:15

Kommentit 22

Sisäleikkipuistoja pyörittävä HopLop on hakeutunut yrityssaneeraukseen. Suomen Asiakastiedon mukaan yritys on jättänyt saneeraushakemuksen viime viikolla.

HopLop aloitti toimintansa vuonna 2005. Yhtiöllä on lähes 20 sisäseikkailupuistoa ympäri Suomea.

Kaupparekisteriin viimeksi toimitettujen eli vuoden 2008 tilinpäätöstietojen mukaan HopLop teki tulos ennen veroja oli vajaat 47 000 euroa 3,1 miljoonan euron liikevaihdolla. Tulokset tilivuosilta 2006 ja 2007 olivat tappiollisia.

Vuoden 2008 lopussa HopLopilla oli velkaa rahoituslaitoksilta yli kaksi miljoonaa euroa. Yhtiön taseen koko oli lähes neljä miljoonaa euroa. Omavaraisuusaste vuoden 2008 lopussa oli 29 prosenttia, joka on tyydyttävällä tasolla. Myös taseen osoittama maksuvalmius oli vielä tyydyttävä.

Viime syksynä HopLopin Suomenojan leikkipuisto nousi otsikoihin, kun pieni poika loukkaantui pudottuaan kolmen metrin korkeudesta. Poika sai aivotärähdyksen ja hänen huulensa halkesi.

Onnettomuuden jälkeisessä turvatarkastuksessa selvisi, että onnettomuus johtui turvaverkon kiinnitysnarun katkeamisesta.

HOP LOPISTA tuli floppi kertoo Taloussanomat:

http://www.taloussanomat.fi/yrittaja/2010/03/01/hoplopista-tuli-flop/20…

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan kannattaisi kehitellä päästään otsikoita, jos ei edes tiedä mistä uutisessa puhutaan.

Vierailija
42/60 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritys on vasta jättänyt hakemuksen viime viikolla. Se pääsekö saneeraukseen, riippuu mm mitä velkojat sanovat.

Eivät varmaan selviä maksuistaan, vaikka liiketoimintaa on. Siksi katsotaan, että on edellytyksiä jatkaa ja on päässyt saneeraukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia HopLopissa, mutta 6€ on liikaa 1,5veestä ja siihen 8€ 3,5veestä... Huhhuh!

Hinta ei todellakaan ole liikaa. Eihän tuollaista konseptia pysty pyörittämään pienemmällä rahalla. Mieti nyt; tilavuokrat, laitteet, sähköt, huollot, palkat jne. jne. Jos hinta olisi -50% nykyisistä, niin pitäisi olla myös puolet enemmän lapsia leikkimässä. Tulisi aika ahdasta...

ottamatta kantaa tähän kyseiseen tapaukseen, asiakkaat eivät ole hyväntekeväisyyden harjoittajia, eivätkä maksa mistään sen vuoksi että yritys pysyisi pystyssä. On sitten kyseessä mikä yritys ja mikä ala tahansa, ennen liiketominnan aloittamista pitää tehdä kannattavuuslaskelmat ja miettiä, kannattaako ylipäätään joku ala suomessa. Jos kulut nousevat liian suuriksi, eivät välttämättä kaikki yrityksen kannata. Usein esim käsityöläiset perustelevat korkeita hintoja sillä, että heillä menee niin ja niin paljon työntunteja työhön ja sitten laskevat myös muut kulut päälle. Asiakas näkee asian eri näkökulmasta. Hän tietää, että kaupasta saa kiinalaisen tekemät lapaset murto-osalla siitä hinnasta, millä suomalainen ne tekee. Asiakkaalle käsityöläisen vakuuttelu hänelle aiheutuvista kuluista voi siis olla turhaa. Asiakas äänestää jaloillaan. Ja jos palataan ap:n aiheeseen, niin toivon ko. yritykselle kaikkea hyvää ja toivottavasti asiakkaita riittää jatkossa. ehkä nyt on vain laskukausi ja jatkossa piristyy.

Vierailija
44/60 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollu Hoplopissa töissä ja siellä työkavereiden kanssa välillä ihmeteltiin asiakkaiden outuoa asennetta hintoihin. Kun neljän hengen perhe menee Linnanmäelle, on se vähintään satasen keikka, vertaa Hoplop 20e. Ja mukaan voi ottaa vaikka kaikki kummit ja mummot ilmaiseksi lapsen iloa katsomaan. Ei Hoplopn tarkoitus ole olla halpa hoitopaikka (vaikka jotkut uraäidit ja -isät valitettavasti niinkin kuvittelivat), vaan samanlainen huvituspaikka kuin lintsi ja Särkkä yms. Kyllä sellaisesta pitääkin vähän maksaa.

lapsia HopLopissa, mutta 6€ on liikaa 1,5veestä ja siihen 8€ 3,5veestä... Huhhuh!

Hinta ei todellakaan ole liikaa. Eihän tuollaista konseptia pysty pyörittämään pienemmällä rahalla. Mieti nyt; tilavuokrat, laitteet, sähköt, huollot, palkat jne. jne. Jos hinta olisi -50% nykyisistä, niin pitäisi olla myös puolet enemmän lapsia leikkimässä. Tulisi aika ahdasta...

ottamatta kantaa tähän kyseiseen tapaukseen, asiakkaat eivät ole hyväntekeväisyyden harjoittajia, eivätkä maksa mistään sen vuoksi että yritys pysyisi pystyssä. On sitten kyseessä mikä yritys ja mikä ala tahansa, ennen liiketominnan aloittamista pitää tehdä kannattavuuslaskelmat ja miettiä, kannattaako ylipäätään joku ala suomessa. Jos kulut nousevat liian suuriksi, eivät välttämättä kaikki yrityksen kannata. Usein esim käsityöläiset perustelevat korkeita hintoja sillä, että heillä menee niin ja niin paljon työntunteja työhön ja sitten laskevat myös muut kulut päälle. Asiakas näkee asian eri näkökulmasta. Hän tietää, että kaupasta saa kiinalaisen tekemät lapaset murto-osalla siitä hinnasta, millä suomalainen ne tekee. Asiakkaalle käsityöläisen vakuuttelu hänelle aiheutuvista kuluista voi siis olla turhaa. Asiakas äänestää jaloillaan. Ja jos palataan ap:n aiheeseen, niin toivon ko. yritykselle kaikkea hyvää ja toivottavasti asiakkaita riittää jatkossa. ehkä nyt on vain laskukausi ja jatkossa piristyy.

Vierailija
45/60 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei konkurssissa. Eli elinkelpoinen vielä. Varmaan vaadittu isot investoinnit, vuokrat on tiloilla aikamoiset. Työntekijät eivät ole ilmaisia.

Konsepti on mielestäni tosi kiva. Lapset tykkää ja ainakin ne Hoplopit, joissa olemme olleet (ei pääkaupunkiseudulla) ovat olleet supersiistejä ja palvelu pelannut. Hinnat ovat ihan kohdallaan.

Vierailija
46/60 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi sama mieleen, että onhan se nyt aika paljon halvempi kuin Särkänniemi, jossa pelkkä ovesta sisään käveleminen maksaa saman verran, eikä sillä lipulla saa vielä tehdä yhtään mitään.

Vierailija
47/60 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni Hop Lopin hintataso on kohdallaan. Itse vien lapset paljon mieluummin Hop Loppiin peuhaamaan ja liikkumaan kuin Linnanmäen laitteisiin liikutettavaksi. On paljon terveellisempi keino pitää hauskaa.

Vierailija
48/60 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sikainfluenssahysteria olisi ollut jonkun mielestä syy tähän vähenevään asiakaskuntaan.

Mutta itsellä tuli mieleen tämä lama ja lapsiperheiden taloudellinen ahdinko, ei sitä paljon lähdetä HopLoppiin kun ei rahat kerta kaikkiaan riitä mihinkään ylimääräiseen.

Vierailija
49/60 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop Lopissa ei yksikään lapsi jaksa olla 2 tuntia kauempaa, mutta noissa huvipuistoissa menee päivä. Kyllä sen pitää hinnassakin näkyä.

Käymme Hop Lopissa vain viimeisellä tunnilla sillä se maksaa 5 e. On todellakin kallista maksaa 3 lapsesta 30 e tunnin /parin tunnin riehasta.

Vierailija
50/60 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi hinta ole paha. Ei siellä kenenkään tartte rampata viikottain ja 2 tuntia "riehumista" on ihan tarpeeks kerrallaan.

Vierailija
51/60 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää nämä kommentit kalleudesta, olen aina pitänyt HopLoppeja kohtuuhintaisina tai jopa halpana. Ja itsekin olen nimenomaan verrannut hintaa huvipuistoihin.

Olemme neljän pienen lapsen perhe ja lapset rakastavat HopLoppeja. Omalla paikkakunnalla ei ole HL:pia, mutta tunnin ajomatkan päässä on muutama ja olemmekin käyneet HL:ssa talven aikana noin kerran kuukaudessa.

Vierailija
52/60 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vie kaksi laste, menee 20 euroa. Me ei osteta sieltä muuta, vettä saa ilmaiseksi. Ei aina ole pakko ottaa kahvia ja pullaa.

Vierailija
53/60 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapset aina olisi sinne hinkumassa, kaksi kertaa on jokainen lapsi siellä käynyt, mutta kun lapsia on neljä ei vaan raski... mennään hiihtämään, luistelemaan

Vierailija
54/60 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa samanlainen maksaa:

alle 2 v. lapset ilmaiseksi

2-3 v. kolme euroa

yli 3 v. kuusi euroa

aikuiset ei maksa

Vierailija
55/60 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa samanlainen maksaa: alle 2 v. lapset ilmaiseksi 2-3 v. kolme euroa yli 3 v. kuusi euroa aikuiset ei maksa

ja siellä saa olla vaikka koko päivän, ei aikarajoitusta!!!

t. Saksassa asuva

ps. käymme usein siellä :)

Vierailija
56/60 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loisto idea mutta onkohan yrittäjillä hiukan karannut ajatus käsistä. Kannataisiko ensin huolehtia vanhoista paikoista huolella ennenkö rakentaa uutta. Jokainen yritys on niin vahva kuin sen heikoin lenkki. Myös sika-influenssa yms. kautena.

Vierailija
57/60 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ne pääsi saneeraukseen?

Vierailija
58/60 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu olen itse törmännyt samaan..myöskin jos synttäri asioista soittaa ei sielä osata vastata kysymyksiin tai jos haluaa jotain muuttaa ihan vaikka soittamalla, niin puhelimessa oleva asiakaspalvelija ei olekkaan kirjannut asioita mihinkään ylös..

Toinen mitä olen ihmetellyt ja mistä olen eteenpäin laittanut on se että missä ovat sammutus välineet jos jostain syystä sattuu tulipalo...ei ole katossa edes niitä spinnereitä jotka suihkuttavat vettä...ja lamput ovat todellakin liian lähellä leikkikehän korkeimpia kohtia että varmasti vielä tulipalo sattuu..

Olen miettinyt että pitäisikö asiasta ottaa yhteyttä palotarkastajaan sekä hygienia asioista sitten tälle joka niitä tarkastaa?

Ja mitä olen työntekijöistä kuullut niin heidän olonsakkin ovat aivan tukalat eikä tuntejakaan ole..millä sitä nuoret asiakaspalvelijat elävät kun töitäkään ei tarjota niin kuin pitäisi...

on kyllä kummallista toimintaa tämän firman toiminta, ainakin minusta...

Vierailija
59/60 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu olen itse törmännyt samaan..myöskin jos synttäri asioista soittaa ei sielä osata vastata kysymyksiin tai jos haluaa jotain muuttaa ihan vaikka soittamalla, niin puhelimessa oleva asiakaspalvelija ei olekkaan kirjannut asioita mihinkään ylös..

Toinen mitä olen ihmetellyt ja mistä olen eteenpäin laittanut on se että missä ovat sammutus välineet jos jostain syystä sattuu tulipalo...ei ole katossa edes niitä spinnereitä jotka suihkuttavat vettä...ja lamput ovat todellakin liian lähellä leikkikehän korkeimpia kohtia että varmasti vielä tulipalo sattuu..

Olen miettinyt että pitäisikö asiasta ottaa yhteyttä palotarkastajaan sekä hygienia asioista sitten tälle joka niitä tarkastaa?

Ja mitä olen työntekijöistä kuullut niin heidän olonsakkin ovat aivan tukalat eikä tuntejakaan ole..millä sitä nuoret asiakaspalvelijat elävät kun töitäkään ei tarjota niin kuin pitäisi...

on kyllä kummallista toimintaa tämän firman toiminta, ainakin minusta...

Vierailija - 4.3.2010 12:46 (51/63)

Jee!

Olen turvallisuusasioista valittanut sinne toimitusjohtajaa myöten kolmesti eikä ikinä kukaan ole vaivautunut edes vastaamaan. On uskomatonta, että niin välinpitämättömiä yrittäjiä on olemassa!

tuohon siis vastasin

Vierailija
60/60 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

PALJONKO SATSAAT LAPSIISI?

Täällä valitetaan "hirveistä" HOP LOP:n hinnoista. Joku kommentoikin, että pakko sitä hintaa on ottaa, ei sitä muuten kuluja maksella. Yritys ei ole hyväntekeväisyyslaitos vaan yritys.

Jos reissu maksaa muutaman kympin ja pitää sitä hirveänä, niin kannattaa miettiä esim. seuraavia asioita: Poltanko? Jos paljonko MINUN tupakkiini kuluu vuodessa? Juonko, jos juon paljonko MINUN juomiseeni menee vuodessa? Teenkö heräteostoksia, jos teen paljonko MINUN heräteostoksiini menee vuodessa? Jos pelaan RAY:n pelejä, paljonko MINUN pelaamiseen menee vuodessa?

Eikä sielä Hop Lopissa tarvitse joka viikko käydä, harrastuksia on muitakin. Kun sinne menee, niin kannattaa sitä ennen säästää vähän rahaa, että lapset saavat kivan elämyksen. Vapaa-aika ja yhdessäolo on nykyäänkin niin arvokasta, ettei nyt tuommoseen paikkaan kannata lähteä "säästämään".

Se on niin kuin lomamatkojen kanssa, jotkut perkeleet miettivät jatkuvasti, että missä voidaan säästää. Jos ei ole kerran varaa lomailla kunnolla, niin jääkää kotiin ja säästäkää niin kauan, että ei tarvi joka euroa laskea koko ajan! Ja jos ei ole varaa lomailla, niin sitten ei ole, vapaa-aikaa voi viettää monella tavoin. Paras vapaa-ajanhetki oli lasten kanssa uiminen parin kilometrin päässä olevassa kylpylässä. Hemmetin halpa reissu, mutta kiva! Aina ei tartte lähteä minnekään Etna-vuoren juurelle pällistelemään....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi