Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako päivää voisit olla erossa 1,5-vuotiaasta?

Vierailija
01.03.2010 |

Minulle tarjottiin töitä, jossa olisi todella paljon reissaamista. Pahimmillaan en näkisi lastani kuin yhtenä päivänä viikossa. Musta tuntuis jo ajatuksena aika kauhealta olla niin paljon erossa lapsesta, vaikka mies jäisikin kotiin häntä hoitamaan. En ole tuota työtä ottamassa juuri nyt, mut jos mies jää työttömäksi tilanne on sitten taas ihan eri.

Onko kenelläkään kokemusta, miten lapsi reagoi jos äiti on aina poissa? Miltä sinusta tuntui olla erossa lapsesta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtä vastaanottaa. Jokainen tekee päätöksensä itse. Pieni lapsi saa varmasti jonkilaisia eroahdistuksia, mutta selviää varmasti.

Vierailija
2/8 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oltiin 6 päivän reissulla, kun lapsi oli 2v, ja se oli aika tuskaista minulle (lapsi kyllä pärjäsi rakkaiden isovanhempiensa ja isompien sisaruksiensa kanssa mainiosti).

En voisi kuvitella, että olisin jatkuvasti erossa paljon noin pienestä, kun en osaisi olla erossa paljon isommastakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sittenkin on jo kauhee ikävä lasta.

En missään nimessä ottais tuollaista työtä.

Vierailija
4/8 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kieltäydyin yhdestä duunista, joka olisi reissuja edellyttänyt. Mulla on hyvä työ nytkin, joten se ei sinänsä ollut kamalaa.

Tiedän perheitä, joissa jompikumpi vanhempi tekee paljon matkoja. Lapsen kannalta sillä ei ole niin väliä kumpi. Äitien kohdalla on se, että pitää olla hyvin sovittu perheen säännöt, että reissutyö onnistuu. Miesten kohdallahan on usein jostain syystä luontevampaa, että perheestä vastuu on silloin naisella. Toistepäin se tuntuu vaativan tarkempaa sopimista.

Vierailija
5/8 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3vrk jos lasta hoitamaan jäisi isä, mutta sitäkään en missään nimessä joka viikko!

Vierailija
6/8 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei säännöllisesti, kertaluontoisesti

Vierailija
7/8 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin korkeintaan pari päivää ja jatkuvasti en todellakaan voisi olla erossa.

Mieheni isä teki reissuhommia ja oli viikot poissa. Mies muistaa sen kun oli vähän "pelottavaa" ja kummallista, kun isä oli kotona. He eivät vieläkään ole kovin läheisiä vaikka hyvät välit heillä muuten on.

Mutta jos ei muuta työtä ole tarjolla niin hirmu hyvä juttu on jos isä pystyy olemaan lapsen kanssa.

Vierailija
8/8 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tarjottiin töitä, jossa olisi todella paljon reissaamista. Pahimmillaan en näkisi lastani kuin yhtenä päivänä viikossa. Musta tuntuis jo ajatuksena aika kauhealta olla niin paljon erossa lapsesta, vaikka mies jäisikin kotiin häntä hoitamaan. En ole tuota työtä ottamassa juuri nyt, mut jos mies jää työttömäksi tilanne on sitten taas ihan eri. Onko kenelläkään kokemusta, miten lapsi reagoi jos äiti on aina poissa? Miltä sinusta tuntui olla erossa lapsesta?

Messujen takia olen vuodessa ollut pisimmillään viikon kerrallaan. En suostuisi pidempään kyllä itse enkä missään nimessä toistuvaan. Työkaverini vaimo reissaa viikot. Mies on myös töissä, lapset päivähoidossa, mutta mies on kotona illat tietenkin.

En osaa sanoa reagoiko eriyisesti siihen, että nimenomaan äiti on poissa. Tottuu siihenkin varmasti, jos isä osaa olla lasten kanssa luontevasti kotona. Pääasia, että lapsilla on rakastava koti ja isä kotona siinä tapauksessa. Mutta varaudu siihen, että sinua saatetaan hetken päästä vierastaa.