Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Toukokuun toukat 2010 maaliskuuhun***

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, olen ajatellut, että meidän ei tarvitse uudelle tulokkaalle paljon mitään hommailla koska esikoiselta perii kaiken ja kaik vaatteet on ihan hyväkuntoisiakin vielä, mut tarvitaanhan me lisää pussilakanoita ja sitten esikoisen uuteen sänkyyn kun tulee isompi patja niin isompia lakanoita jne :o .. No niitä pittää sitten vaan hommailla jossain vaiheessa..

Heffikselle tulin vastaamaan, että mulla on huimausta ollut oikeestaan koko ajan, ehkä ekalla kolmanneksella vähemmän. Ja tosiaan saattaa tulla ihan niin, että istun ja sitten alkaa heittää ihan kunnolla.. Viimeksi tuli kun istuin tietokoneen äärellä ja olin siinä ehkä joku 10min ollut ja onneksi sain pöydästä kiinni koska olisin muuten kopsahtanut lattialle..

Että ei oo mitenkään ollut rasituksesta kiinni mun huimaukset.. :/

Verticia

Vierailija
42/77 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjottelempa minäkin pitkästä aikaa jotain. Tänne nyt ei mitään erikoista kyllä kuulu. Sf-mitta oli 22 viimeksi neuvolassa käydessäni, oli pari viikkoa sitten, sokerirasituksessa paasto ja tunnin arvo oli yli rajan hiukan, ja pitää nyt mitata vs ennen ja jälkeen syönnin. Kotimittauksissa arvot on ollu ok, paasto vaan on se mikä tahtoo kolkutella rajoja. lääkärineuvola on 19.3 ja sillon kuulemma kirjottaa lähetteen äippäpolille kokoarvioon, noiden kohonneiden sokereiden takia. Isoa vauvaa meille ei kai kuitenkaan ole tulossa, koska kaikilla tuntuu olevan suuremmat mahat kuin mulla... vaikka täytyy sanoa että tämäkin on jo tarpeeksi hankala, joten en kyllä isompaa kaipaiskaan =)Käyrien alla mentiin viimeksikin näillä viikoilla, joten samaa rataa. Sillonki kävin monesti äippäpolilla kun seurasivat lapsen kasvua.

Toissayönä näin unta että hoidin tyttövauvaa, jotenkin ne tyttöfiilikset on nyt vahvistuneet, sukupuolta ei siis ole kysytty.

Töiden loppumista odotan, lasken päiviä... kuukausi ja 5päivää vielä..ensi viikolla on ho-hun näyttö ja sitten on oppisopimukset vähän aikaa katkolla, jatkan sitten kun menen taas töihin. Kauheasti himottais lähteä reissuun ja jonnekin matkalle, nyt kun tietää ettei ainakaan vuoteen pariin oo minnekään mummolaa kauemmaksi asiaa. Ja neljännestä lapsestakin on jo puhuttu, eikä se saa aivan täystyrmäystä ;)

cicero 28+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen vanhempi tyttö (5v) autossa kyseli jo että millos se neljäs sitten tulee. Koitin selittää että katsotaan sitten kun tämänkin vauva on saatu maailmaan ja hieman kasvanut.

Mies tuli kotiin töistä ja oli kuulemma jo työkaverin kanssa keskustellut siitä saadaanko me neljäs ennen kuin kaverille tulee kolmas :) Meille siis odotetaan nyt kolmatta ja miehen työkaverille tulee toinen syksyllä.

Meillä muutenkin homma meni niin että nyt ei itselle tullut varsinaista vauvakuumetta vaan mies pitkään puhui ja lapset toivoivat sisarusta.

Toisaalta olisi kiva saada neljäskin vielä suht.nuorena, voisi sitten nauttia eläkepäivistä rauhassa :)

Mutta kunhan saisi nyt tämäkin vauvan terveenä maailmaan.

t. Tillinäiti rv 32+1

Vierailija
44/77 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksen kanssa olen kotona, pojalla ilmeisesti jalka venähti/tärähti kun tippui sunnuntaina pulkasta, nyt ei oikein pysty/halua kävellä itse, joten en tarhaan voi poikaa laittaa. Vähän raskasta on poikaa kanniskella joka paikkaan tämän masun kanssa. 16 päivä jään joka tapauksessa äippälomalle, joten ei ole montaa päivää enää jäljellä.

Täällä on jo puhuttu neljänsistä lapsista, minä en usko, että meille neljättä tulee, toisaalta tämä kolmaskin vaan päätti tulla, joten koskaan ei pidä sanoa ei koskaan, mutta nyt tuntuu siltä, että meidän lapsiluku saa jäädä kolmeen. Mies varmaan haluaisi vielä sen neljännen, mutta minä jarruttelen, kolmanteenkin mies oli paljon aikaisemmin valmis ja puhui pitkään, että haluaisi kolmannen lapsen.

Oma napa voi hyvin, vauva potkii välillä tosi kovaa, meinaa ihan potkut sattua. Tuntuu, ettei mikään jättiläisvauva tämä kolmas olisi, sen verran hyvin mahtuu pyörimään, potkuja tulee sekä ylös, että alas ja sivuille, joten tämä kaveri ei ainkaan ole vielä asettunut mitenkään päin oleskelemaan. Vanhat tutut pikkuvaivat närästys, suonenveto, selkäkipu vaivaavat, mutta muuten olo on ihan ok. Tästä eteenpäin saan minäkin kirjata jo 3-alkavia viikkoja, aika menee tosi nopeasti.

Nyt lounas pojalle ja sitten kauppaan

T:Jean+Masukki 30+0!!!

Vierailija
45/77 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoistaan odottava :D laskettu aika on 26.5.2010 ja sairaalaksi valitsin Kätilöopiston :)

Vierailija
46/77 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin teillä! :)

..Mun pitäis varmaan ottaa jo vähän rauhallisemmin, kun on tuo suurempi riski enneaikaiseen synnytykseen kaksosraskaudessa. Oon vielä töissäkin (tosin varmaan viimestä viikkoa) mut tähän vkoon asti oon jaksanut ihan hyvin. nyt oon ollut yliväsynyt, kun en pysty kunnolla nukkumaan. Mikään asento ei ole hyvä ja jos onkin, niin herään kohta pissihätään.. :( maha painaa aikalailla ja on usein ihan kivikova. joten taidan jäädä sairaslomalle perjantain neuvolan jälkeen. Onhan sitä lomaa jo siel tyrkytettykin.

Painoa on tullut jo reilu 16 kiloa. Vauvat voi hyvin, ovat normaalikokoisia ja vilkkaita :)

siinä pikaiset kuulumiset täältä. jatkan nyt töitä et ehdin saada kaiken valmiiks :)

hulian ja vauvelit 29+6

Vierailija
47/77 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Husina! Vielä mahtuu mukaan! Ja ehkä tämä pinokin tästä aktivoituu näin loppua kohden. Tosin onhan täällä huisketta aina välillä ollutkin.

Hulian, kyllä se kannattaa iisimmin jo ottaa. Vaikka toisille tekee hyvää painaa meemään. Itse aattelen, että ns. rauhoittuminen jo tässä loppuvaiheessa auttaa sitten rauhoittumaan vauvankin kanssa. Ei tarvitse olla kiire joka paikkaan ja touhuta niin kauheesti vaan voi antaa rauhassa uudelle tulokkaalle aikaa. Tossa viimeks jo puhuinkin kun on niin kiva kun saa olla jo kotona ja esikoinenkin saa huomiota enemmän osakseen. Vaikka aika haipaakaa sitä silti tää elo on vaikka kuinka koittaa rauhottaa. Kaikenmoista.

Neuvolassa oltiin tänään ja kaikki hyvin. Maksa- ja sappiarvot hyviä, joten ei tää hepatoosista kai ainakaan johdu tää järkky kutina. Nyt on uutta pesuainetta mut kestää toki tovin, että sillä on kaikki lakanat ja vaatteet pesty... Kumma, että olisi laittanut mut uudelleen verikokeisiin. Että jospa ne arvot vaan ei ole ehtineet kohoamaan. Sanoin, että kutina on kyllä kestänyt vaikka kuinka kauan, että kyllä kai ne ois ehtineet kohota. Ja että kokeilisin nyt eka tota pesuainetta. Joopa joo. Missä kirjassa just lukikaan, et kaiken maailman verikokeissa turhaankin juoksutetaan... Tietty hyvä, että tutkitaan jos jotakin olisi, eikä paineta villasella. Tyytyväinen olin, kun paino oli noussut vaan 800g kun on tässä niin herkuteltu. Ehtiihän toi vielä kivuta, mut aika kohtuudella oon kai pärjännyt kun nyt on 7kg yhteensä... Tosin olo on kyllä kuin olisi noussut jo 20kg... Mut eipä siellä neuvolassa tosiaan turhia turista. Miehelle ei tainnut nyt sanoa sanaakaan... Se kun on ollut mukaana kiitettävästi joka ainoa kerta. Ai niin, noita sf-mittoja ootte laitelleet. Täällä oli 30.

No juu. Nyt taas jatkamaan touhuja :)

Tuollaanen75, rv30+0

Vierailija
48/77 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti kanssa olen käynyt lukemassa kirjotuksia, mutta itse kirjoittaminen jäänyt väliin.

Viimeisiä tässä vielä viedään 4 viikkoa vielä olisi töitä jäljellä, toivottavasti se aika vaan menisi nopeasti.

Itselläni ollut selkä joka päivä kipeenä mutta töissä silti olen ollut. Nyt sain kaverilta tukivyön ja yllättävän paljon se on auttanut säryissä. Kivaa kun on jo 2 viikon välein neuvoloita, on ainakin jotain mitä odottaa.

Itselläni painoa tullut tähän mennessä n. 8kg lisää, mikä tuntuisi kaikki olevan tullut reisiin ja takapuoleen:D

Käyrien alapuolella täällä mennään ainakin vielä, olisikohan tulossa pieni tulokas? Viimeksi sf-mitta oli 26cm ja tuolloin viikot olivat 29+6

Nyt miehen lapselle tekemään jotain ruokaa:)

kevätörkki rv 30+3

Vierailija
49/77 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, tänään oli siis neuvola, kaikki näytti oikein hyvältä. Tosin sydänääniä saatiin hakemalla hakea, vauva kun oli piilossa istukan takana, kovasti liikkeitä kyllä kuului anturista. Sykkeet olivat hyvät, kun lopulta saatiin ne kuulumaan kunnolla. Hemppa oli laskenut 135-->125, rautaa voin alkaa syödä jos alkaa väsyttää. Kuten arvelinkin, vauva ei ole oikeinpäin, vain poikittain ylhäällä, tosin täti sanoi, että tällä on todennäköisesti hyvin tilaa vielä pyöriä, joten asennosta ei näin aikaisilla viikoilla kannata huolehtia, varsinkin kun edelliset muksutkin ovat pyörineet aika myöhäisillä viikoilla (esikko rv 39 ja kuopus 34), painoa oli tullut 150g/vko sf mitta oli 27,5 eli keskikäyrällä mennään.

Joo, se kuopuksen vänähdys paljastui sitten murtumaksi, joka on onneksi hyvänlaatuinen. Kipsin sai kuitenkin pieni, riipaisee sydäntä kun katselee pientä kipsijalkaa. Onneksi kipsin pitäisi olla vain 3 viikkoa. Joten jäin siis lomalle aikaölailla maanantaina. Piti lomalla muka laittaa asuntoa ja vauvankamoja, mutta ainakin nämä ensimmäiset viikot menevät niin, että poika on kotona, joten jää nähtäväksi mitä saan tehtyä. Poika on ainakin neljäviikkoa pois tarhasta.

Tälläistä meille, nyt menen siivoilemaan. Voikaahan hyvin kaikki

T:Jean+Otus 30+3

Vierailija
50/77 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään neuvolalääkärillä ja sain aivan hyviä tuloksia. Kun kaikki päivittelee mahan pienuutta, sf-mitta olikin 26 =) eli ei se niin pieni ole vaan aivan normaalin kokoinen. Painoa oli tullut +540/vko, tällä makeanhimolla ei mikään ihmekään =)Yhteensä painoa on tullut 7,7kg. Kanavaa oli pitkästi ja paikat kiinni ja vauva lääkärinkin mielestä istuskeli. Saapa nähdä kääntyykö itsekseen. Ei vielä kirjoittanut lähetettä äitiyspolille, lopummalla kuulema kurkataan vauvan kokoa. Hemoglobiini oli noussu 129->137. Kyseli jaksanko olla töissä, mutta väitin vielä jaksavani, vaikka ei aina siltä tunnukaan. Kotiinkaan ei huvita jäädä, kun sitten mä vaan istuisin ja söisin...

cicero 29+2

Vierailija
51/77 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kirjoittelee sairaslomalainen...eli viime maanantaina alkoi kipeät supistukset ja jouduin sitten lähtee sairaalaan näytille. Otivat kokeita ja tutkivat ja onneksi kaikki oli ok! Sain kuitenkin supistusten estolääkettä ja jouduin oleen tarkkailussa jokusen tunnin mut nyt tilanne ollut suht rauhallinen, välillä alkaa taas supisteleen kipeesti mut onneks nyt sit mennyt ohikin eikä jäänt moneksi tunniksi päälle niinkuin silloin viikko takaperin. Elikkäs täällä saikku jatkuu vielä viikon ja sit voinnin mukaan töihin 3 viikoksi vielä...saa nähä vaan kuin käy..

Nyt alkaa tuntuu et viikot käy tosi vähiin...iiks! nopeesti menee kyl aika..

Ellppa ja rv 30+3

Vierailija
52/77 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea pikkuisista katille.

Täällä omassa navassa ei ole kauheasti mitään kummempia kuulumisia. Vatsa on ei ole yhäkään järin suuri ja sf-mitta menee keski-ja alakäyrän välissä. Eli ihan normaalia kokoa on. Vilkas kaveri on vatsassa. Ja illat varsinkin on erityisen touhukkaita. Jalkaa ja kättä puskee milloin mistäkin ja välillä pyörähdetään ympäri, joka ei niin kivalta ihan tunnu tossa pienessä yksiössä. Mun äitikin nauroi jo sitä ku katteli ku maha heiluu puolelta toiselle ja muutenkin liikehtii epäilyttävästi.

Ei ole paljon vieläkään tullut hankittua ja vaunukoppa odottaa vieläkin ostamista.

Joitain vaatteita on tullut ostettua ja vanhat pikkuset vaatteet on jo haettu sisälle.

Vaippavarasto alkaa olemaan kunnossa S-kokoon asti. Olenkin jo alkanut miettimään mihin kaikki vaipat oikein saan mahtumaan sit kun ne ovat esikoisen vaippojen kaa samaan aikaan käytössä. Nuo esikon vaipat ku muutenkin on vallanneet jo yhden hyllykokonaisuuden.

Äitiyspakkauskin saapui jo jotain kuukausi sitten. Heti vein paperit kelaan neuvolasta ne saatuani. Ja siitä parinviikon päästä tuli laput kotiin, että kuukauden sisällä pakkaus saapuu. Ja menikö siitä viikko niin se oli jo postissa. Nyt jo loota on periaatteessa valmis sängyksi. Reunaan vielä tarttis vissiin tehdä pojalle (jos siis tulee poika) sopiva vuoraus, ku edellinen on vaaleanpunainen ja erityisen prinsessamainen.

Mutta nyt kotityöt kutsuu.

Hyviä odotuksia ja vointeja ja alkavaa kevättä toivottaa pirre rv 29+2

Vierailija
53/77 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Th:n mukaan vauva oli kääntynyt jo pää alaspäin. Hemogobiini oli noussut 104 -> 109, eli oikea suunta. Sf-mitta menee alakäyrällä, 24. Painoa mulle on tullut yht n. 6kg. Takki ei mene enää kiinni, kun masu kasvoi yhtäkkiä viime viikolla. :)

Kävin viime viikolla pitkästä aikaa kirpparilla ja yllätyksekseni sieltä löytyi paljon kivoja vauvan vaatteita. Ne on nyt pesty ja silitetty. Loput vaatteet meinasin huoltaa vasta äitiysloman alettua kuukauden päästä.

Pinnis haettiin viime viikolla ja eilen halusin että se kootaan.. Noh, ei ehkä fiksuinta kun vauva toivottavasti olis vielä 10vko masussa, mutta tottuupahan tuohon, vaikka tilaa viekin.. :)

Esmeralda rv 30

Vierailija
54/77 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oi sf mitta yli 30 rv29 ja näyttäis että on maha taas kasvanut :D. Mulla toi maha tossa edessä, ei levähtäny sivuille. On mulla kyllä kilojakin tullut sellaset 12 lisää tähän mennessä...

Vierailija
55/77 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos välillä kävis täälläkin kirjoittelemassa..

Mitään ihmeempiä tässä ei ole tapahtunut.. Liikkeet tuntuu lähes joka päivä, ollut nyt päiviä välissä kerta ettei ole tuntunut lainkaan.. Jännä vaikka pää on jo alaspäin..

Maha on jo aikas raskas taakka, kun esikoisen kanssa kotosalla onpi.. Ja hengittäminenkin jo suht vaikeaa välillä. Voisin asua ulkona.. Saati sitten nukkuminen..

Perjantaina olis pelkopolin aika.. Toivon, että pääsisin jonkinlaiseen seurantaan lapsen koosta ja sitten, että käynnisteltäisiin ennen ku pääsee yli nelikiloiseksi.. Esikoinen oli 3960g.. Niin en mielellää haluis et olis isompi vaikka sektiolla hän sitten syntyikin.. Maha on pienempi kuin esikoista odottaessa ja sf mittakin pienempi ku neuvolakorttei mittailin.. Mutta sillä sf mitalla ku ei oo sinäänsä mitään tekemistä vauvan koon kanssa etenkään jos ei ole ensimmäinen lapsi niin siksi tahtoisin seurantaan..

Husinalle tervetuloa mukaan, listan kävinkin jo aiemmin päivittelemässä..

Pitäisi kanssa varastosta hakea esikoisen vaatteet ja katsoa sieltä pienimmät molemmille käyvät vaatteet kaappiin ja sitten vaipat pitäisi ottaa kanssa esille ja varmaan pestäkin sen yhden kerran ku varastossa kerta olleet.. Tarttis vaan saaha pari hyllyä kaappiin ja tanko.. Tiedä sit koska niihinki ois varaa..

Meillä sai esikoinen tänään jatkettavan lastensängyn.. Nyt se pitäisi sumplia tuonne lastenhuoneeseen.. Kun vielä ei voi pinnistä ottaa sieltä pois, kun esikoinen kuitenki sitä vielä käyttää.. Saa nähä miten nuo saa mahtumaan sinne.. Pakko mahtua koska joskus tulevaisuudessakin niiden on mahduttava..

Mua ärsyttää, kun meidän sohvasta ei kuulu mittään.. Mein sohva hajosi ja melkein 6vko sitten ostettiin uusi ja sanottiin että toimitusaika on 4-6vko.. Torstaina tulee 6vko täyteen ja vieläkään ei oo mittään kuulunut.. Ihan kiva ku kaikki muut talon tuolit on kovia kuten keittiön tuolit niin olis ihan kiva päivän aikana istua jossain muussakin ku kovassa keittiön tuolissa..

Jeps.. Mutta nyt menen haukkaamaan palan näkkäriä..

Verticia ja huomenna vuokralaisen rv 30+0

Vierailija
56/77 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi toukokuun toukka äitineen ilmottautuu. Esikoista odotan ja la on 10.5. Nyt siis menossa rv 32+2 :)

Oon kyllä kärsinyt kaikki mahdolliset odottajan vaivat peräpukamista liitoskipuihin. Todellakaan mun kohdalla raskaus ei ole ollut siunattutila vaikkakin hyvin toivottu :) . Viime viikolla alkoivat lantion tai lonkan seudun kivut. Nyt oonkin pari päivää saikulla sen vuoksi, kun kävely sattuu lonkkiin niin paljon, että ei tee paljon mieli liikkua kuin pakolliset matkat sohvalle, wc:hen ja jääkaapille. Hetki sitten turvauduin panadoliin, että selviän käyttää koiran pienellä iltakävelyllä, kun lapsen isä on reissussa.

Sf mitta menee yläkäyrillä. Viikkolla 28+1 se oli 28.5, seuraava neuvola on perjantaina, että saa nähä mitä näyttää sitten. Maha on myös mulla tuossa ihan edessä ja painoakin tullut aika valtavat määrät. Noin 19 kg!

Täällä ei oo vielä pinnasänkyä valmiina ja muutoinkin puuttuu vauvanhoito juttuja. Vaatteita olen ostellut aikamoisen kasan. Ajattelin aloittaa niiden pesuoperaation jahka äitysloma parin viikon päästä alkaa. Ja siittä seuraavaksi sitten saakin odotella lapsen syntymää. Ja kieltämättä, se kyllä pelottaa.

Hyviä vointeja!

Pallomaha.

Vierailija
57/77 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli neuvola ja kaikki oli varsin mallikkaasti. Sf-mitta oli 32, se oli ottanut aikamoisen harppauksen käyrälläkin, terkka kyllä sanoi että vauva venytti jalkojaan koko ajan (tuntuu kivalta kylkiluissa) jonka vuoksi mitta ei välttämättä ole ihan oikein tällä kertaa. Vauva liikkui taas tosi paljon, syke vaihteli aika lailla.

Meillä on hoitopöytä pyyhitty pölystä ja pinnasänkyyn ostettu uusi patja. Mulla on perjantaina vika työpäivä ja vasta sen jälkeen ajattelin alkaa laittamaan tavaraa paikoilleen, vaatteitakin voisi alkaa pesemään ja laittaa jotain sairaalakassiinkin valmiiksi.

Mulla kanssa selkä oikuttelee mutta meinaan kestää vielä tän viikon loppuun. YO:n luennoilla meinaan sitkeästi istua ensi kuun loppuun asti ja toukokuussa jos ehtis vielä tentinkin tekemään.

Hyviä vointeja!

t. Tillinäiti rv 33+1

Vierailija
58/77 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Pallomahalle! Se raskaus ei tosiaankaan kaikilla ole helpointa aikaa. Mies ihmetteli, kun halusin toisen kun tiesi, ettei eka raskauskaan ollut kovin helppo. Mutta nimenomaan se ei ole se koko juttu. Raskaudessa on niiiiin paljon kaikkea kivaakin. Samahan se on lasten kanssa. Joskus saattaa olla rankkaa mutta kaikki hyvä peittää sen alleen mennen tullen.

Tuosta pelosta. Itsellä on vasta nyt noussut mieleen kuvat siitä, ettei eka synnytys mennyt ihan niin kuin olisi halunnut tai niin kuin se olisi voinut mennä kun olisi tiennyt. Nyt olen lukenut Hanna Hirvosen Isä syntymässä -kirjaa ja siellä kerrotaan monista jutuista aika kivasti. Kuten siitä, ettei se tarkoita, ettei käytetä kipuun lievitystä jo ei käytetä kipulääkitystä... Ja muutenkin monenlaisia vinkkejä. Itselle mm. selkeytynyt, kuinka paljon helpommin lapsi tulee ulos kun on pystyasennossa (eli jakkaralla tms.). Kuka nyt ylämäkeä tieten tahtoen ponistaisi... Toivottavasti tällä kertaa yliopistollinenkin sairaala ymmärtää... Ja toivon, että saisin sen doulan mukaan. Sehän ei mitenkään poista isän roolin tärkeyttä, mutta hällä ehkä olisi enemmän tietämystä näistä jutuista ja voimia pitää puolia. TAYS ei suhtaudu kovin hyvin kahteen tukihenkilöön, mutta koulutettu doula olisi vähän eri kuin joku kaveri ja vähentäisi kätilönkin kutsumista joka väliin. Ainakaan kaiken ei tarvitsisi mennä niin kuin ekalla kerralla. Vaikka tulihan se vauva sieltä silloinkin. Vaikeamman kautta vaan. Mikä sekään ei tarkoita mitään kovin kamalaa. Niin ja Verticalle piti sanomani, että olen kuullut myös positiivista TYKS:stä. Kummityttö ja siskonsa ovat siellä syntyneet. Toivotaan, että osuu ns. sulle sopivat kätilöt paikalle. Itsekin aattelen, että täytyyhän TAYS:ssakin olla eri lailla ajattelevia kätilöitä. Aika näyttää. Laitan toiveita paperille ylös ja toivon, että niitä kuunnellaan mahdollisuuksien mukaan. Vauvan terveyshän kuitenkin menee edelle, jos jotakin sellaista olisi.

Näköjään synnytys alkaa olla mielessä. Mieskin luki tuota kirjaa innoissaan ja poika kyselee, että koskas se nyt sitten tulee. Viimeisiä tavaroita pitää vielä hankkia. Riippuu vähän, että mitä nyt lopulta saadaan kaverilta viikonloppuna. Sitten eikun huonekalujen siirtoon, että saadaan sänky makkariin. Pitänee jo vähän miettiä silläkin silmällä, että kaikki vaihtaa huonetta sitten kun vauva joskus siirtyy omaan huoneeseen.

Ja mun piti vaan kirjavinkkiä... Joopa joo.

Tuollaanen75, rv 30+5

Vierailija
59/77 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallomaha tervetuloa myös minun puolestani. Raskaus ei minullekkaan ole ollut siunattutila, en koskaan ole oikein pitänyt raskaana olosta, mutta palkinto jonka siitä saa on kaiken kivun ja kärsimyksen arvoinen.

Synnytystä on moni täällä pohtinut, minua mietityttää vauvan asento ja koko kaikista eniten. Kysyin edellisellä lääkärikäynnillä, onko mahdollista päästä kättärille lähempänä laskettuaaikaa tarkistamaan vauvan koko, mulla kun kuopus oli 4,205 kg ja juuri katsoin neuvolakortista, että kättärillä oli kaksi viikkoa ennen synnytystä arvioitu vauvan kooksi 3,0 kg. Ihan vain pikkuisen meni pieleen. Kokoasia mietityttää, vaikkakin pojan synnytys oli helpompi kuin esikoisen synnytys (esikko oli 3,100 kg) Neuvolalääkäri totesi kysymykseeni, että laittaa lähetteen, jos katsoo tarpeelliseksi tai epäilee, että vauva olisi iso. Kiva, kiva esikoisenkin kokoarvio meni aikanaan melkein kilon pieleen, (arvioitiin vähän reilu kaksi kiloiseksi) eli ei taida lähetettä tulla =( Toisaalta kuopuksen raskaudessa sf-mitta oli isompi kuin tässä nykyisessä raskaudessa ja painoakin oli tullut enemmän. Asento mietityttää taas sentakia, että esikko kääntyi rv 39 perätilaan, josta sitten käännettiin takaisin rt:aan ja kuopus kääntyi vasta viikolla 34 raivotarjontaan, sitä ennen hän oli ollut pitkään poikittain, tämä kolmaskin on ainakin viime neuvolakäynnin mukaan poikittain.

Nyt laitettava ruokaa, pojilla on nälkä ja meno alkaa olla sen mukaisa, että verensokerit ovat laskussa.

T:Jean+Otus 31+0 *taas poksahti viikot* =)

Vierailija
60/77 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusen pitänyt kiirusta, kun on ravattu edestakas neuvolassa, labrassa ja äitiyspoliklinikalla. Ei ollutkaan levottomat jalat mistä kärsin, vaan kutina ja pistely olikin oireita raskaushepatoosista. Sain eilen siihen lääkityksen, jonka toivotaan alentavan sappiarvoja. Päästiinpä ylimääräiseen ultraankin ja sitä onkin luvassa lisää, kun äippäpolilla käydään kontrollissa loppuraskauden ajan 1-1,5vko:n välein. Tyttö meille näyttäisi olevan tulossa. ?

Liikelaskentaakin täytys tehdä, mutta hyvin on nyt tuntunut liikkuvan, niin en ole sen kummemmin laskeskellut. Mies tosin joskus nukahdettuani on masun päältä tunnustellut ja laskenut :D Muuten kaikki onkin hienosti, vauva on viihtynyt jo pidempään pää alaspäin. Niin joo, painoarvio oli 2kg ja syntymäpainoarvio 3,4kg sopiva paketti siis, vaikka arvioita ovatkin.

Tänään lähdetään miehen kans pariks yöks Tallinnaan, kun ei pian taas mihinkään kaksin päästäkään. Toivottavasti reissaaminen ei oo ihan kauheen raskasta, ettei ihan nukkumiseks mee. :D Josko sitä alkais pakkaileen pian. Jäi vähän viimetippaan kaikki, kun eilinen meni tosiaan ihan juoksemiseks paikasta toiseen.

Tervetuloa uutukaisille ja mukavaa loppuviikkoa kaikille!! :)

Iisa 32+6