Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Me ollaan ikuisesti köyhiä

Vierailija
01.03.2010 |

Mies joutui lomautetuksi hyvästä paikastaan ja joutui opiskelemaan uuden ammatin missä tienaa vähemmän.Ennekin tienasi jo melko huonosti.Itse olen ollut vuosia työtön ja nyt opiskelen mutten saa mistään harjoittelupaikkaa.En meinaa jaksaa tätä rahasta murehtimista.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen tehnyt hanttihommia.Nyt on alkanut minulla pinna niin kiristyä rahatilanteen yms.johdosta että erokin käynyt mielessä.

Vierailija
22/25 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittää että käyttää päätään.

Enkä usko, että elämä hirveästi voi enää opettaa, kun olen ollut työelämässäkin jo 14-vuotiaasta. Mieheni myös.

Molemmat jäimme kertaalleen työttömiksi heti laman kärkeen, mutta ei ollut ongelmia työn löytämisessä, koska meillä on laajat tutkinnot ja paljon kontakteja. Suosittelen!

2

niin kerropas meille tyhmemmille mikä on se autuaaksi tekevä ala, jota kannattaisi opiskella ettei joutuisi työttömäksi taas seuraavassa lamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä minä että mieheni olemme opiskelleet nimenomaan järkevästi. Mieheni aloittaessa opintonsa alalla oli täystyöllisyys. Nykyään töitä on erittäin vaikea saada, ja ne jotka on työllistyneet tutkimusryhmiin saa ruhtinaallisen 1700 € kuussa palkkaa. Monen vuoden opiskelusta!

Minä opiskelin alalle, josta on paperitehtaiden lopettamisen ja rakenteellisten muutosten + liian suurten koulutusmäärien tuloksena hävinnyt valtava määrä työpaikkoja. Ehkäpä sinä, kakkonen, näit vuonn -99 tämän suuren mullistuksen mutta minä en sitä osannut ennustaa.

Nyt mies siis opiskelee sosiaalialalle, minulla edessä myös opiskelu, jollen halua kitkutella pelkillä sesonkiajan pätkätöillä.

Mä suosittelen, että laitat tänne sun nimesi ja puhelinnumerosi, niin me kaikki joilla on elämänhallinta hukassa, voidaan soittaa sulle ja kysyä neuvoa. Mua kiinnostais tietää, että mikä ala ois sellainen järkevä joka työllistäis esimerkiksi 40 vuotta eteenpäin? Siis muukin kuin vanhustenhoito - mä olen nähnyt tyyppejä joita roikotetaan vuosikymmeniä sijaisina noissa hommissa ja joiden elämänhallinta on sit ilmeisesti sitä kautta myös hakusessa.

Vierailija
24/25 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä vielä odotellaan.

Mitä insinöörin kannattaa ryhtyä opiskelemaan ettei seuraava lama taas veisi elämänhallintaa?

Vierailija
25/25 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokki ja lähihoitaja. Mutta kummallakaan koulutuksella en saa vakituista työtä vaan vain keikkoja on tarjolla satunnaisesti.

En olisi ikinä uskonut, että näin huonosti voi käydä mutta ilmeisesti ruuanlaittajista ja hoitohenkilöistä ei ole oikeasti pulaa koskei vakipaikkoja löydy!

Ei liity ap:n ongelmaan muuten kuin, että huomautanpahan vaan, ettei se järkevä suunnitteleminen aina auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme