Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin uniongelma, valvoskelen öisin :-/

Vierailija
01.03.2010 |

Meillä on taaperoikäinen lapsi ja alkuraskaus eli toinen tulossa. Taapero on ollut alusta lähtien erittäin valvottava lapsi, joten minun uniongelmat on tulleet siitä (ennen lasta nukuin todella hyvin). Taapero herättelee vieläkin, mutta olen mennyt eri huoneeseen nukkumaan ja mies saa olla lapsen kanssa - siltikin mä viime yönä valvoin virkenä 04 - 06, sitten nukahdin ja ehdin nukkua 1½ tuntia kun taapero herätti ja piti nousta silmät ristissä ylös. Illalla kävin nukkumaan klo 11 ja nukahdin oikein hyvin. Joskus nukahdan päiväunille taaperon viereen, yleensä en osaa nukkua päivällä.

Mutta nyt tarvitsisin unta ja lepoa jotta jaksaa taas toisen vauvan herättelyt, ja sitten valvon yöllä ihan "omaehtoisesti"! Mikään erityinen ei herätä, ei ole kylmää tai kuumaa, en mieti mitään ihmeitä. Lopulta kyllä alkaa miettiä kaikkia asioita kun virkistyy ja valvoo vaan, yritän kuitenkin kovasti rentouttaa itseni ja nukahtaa. Nyt näitä valvoskeluöitä on monta peräkkäin. Mikä avuksi? Onko muilla ollut tällaista?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Minulla on taapero, joka on ollut maitoriipuvainen yösyöjä, ja nyt vierotan parasta aikaa. Rankkaa on ollut, kun en ole yli vuoteen nukkunut.Apua en ole saanut juurikaan sukulaisista.

Nyt kokeilen korvatulppia ja 13 kk:n ikäinen omaan huoneeseen, koska herään jokaiseen taaperon äännähdykseen, jopa hengitykseen...

Vierailija
2/9 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 7,5 ja 5,5.

Kuopuksella on astma ja hän sotki unirytmini. En ole vieläkään saanut sitä palautumaan, vaikka lääkitys ja kaikki on ollut kunnossa jo pari vuotta eikä mitään syytä enää ole.

Moni sanoo samaa: Unihäiriöt jäävät päälle loppuiäksi.

Kroonisesta unenpuutteesta alkoi tulla jo oireita, ja oli saanut lääkäriltä melatoniinireseptin. Oli syönyt sitä kuurina muutaman kuukauden ja se oli auttanut paluttamaan normaalin unen jo aika pian. Jos itselläni jatkuu heräily kun lopetan imetyksen niin aion kyllä pyytää samaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut univaikeuksia useamman kerran (lasten ansiosta :)), viimeksi nuorimmainen valvotti enkä enää kyennyt nukkumaan vaikka lopulta vauva rupesi nukkumaan hieman paremmin.

Nukahdin mutta heräsin tunnin kuluttua eikä uni enää tullut. Myöskään uni- tai nukahtamislääkkeet eivät auttaneet.

Joka kerralla on akupunktio auttanut, kokeile!

(Inhoan piikkejä ja epäilin ettei hoito sen vuoski tehoa mutta nykyään menen suosiolla)

Vierailija
4/9 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla saattaa myös mennä joinain öinä niin että valvon enkä saa unta vaikka kuin yritän.

Silloin käyn juomassa (jos vaikka onkin jano), käyn vessassa (pari tippaa saatan tiristää), laitan sukat jalkaan (jos ei jo ollut). Nämä asiat kun olen tehnyt uni yleensä tulee helpommin.

Meillä on isompia lapsia taaperon lisäksi joihin herään monta kertaa yössä (köhivät, käyvät vessassa, nenä tukossa ja pitää niistää).

Vierailija
5/9 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 7,5 ja 5,5.

Kuopuksella on astma ja hän sotki unirytmini. En ole vieläkään saanut sitä palautumaan, vaikka lääkitys ja kaikki on ollut kunnossa jo pari vuotta eikä mitään syytä enää ole.

Moni sanoo samaa: Unihäiriöt jäävät päälle loppuiäksi.

Vierailija
6/9 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään yhä öisin niihin aikoihin, kun imetin yöllä vauvaa 7 vuottaa sitten. Monesti en saa heti unta vaan valvon tunnin pari aina herättyäni. Yhä siis herään kolmisen kertaa yössä tasan niihin aikoihin, kun vauvakin herätti.

Päivällä on sitten niin väsynyt, että saatan nukahtaa jos vähän aikaa istun paikallani.

En ole enää esikoisen syntymän jälkeen nukkunut läpi yön heräämättä kertaakaan.

En valitettavasti osaa auttaa.

Vierailija
7/9 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana valvoskelin joskus neljäkin tuntia yössä ja unet saattoi jäädä 5 tuntiin. Vanhemmat lapset kun vaatii osansa. Nyt vauvaikäisen kans valvominen on jäänyt n. kahteen-kolmeen tuntiin yössä, olen yksinkertaisesti yliväsynyt. Viime yönä sain unta kuiteski 6 tuntia!!! En ainakaan itse osaa purkaa tätä uniongelmaa, normisti tarvisin unta ainakin sen 9 tuntia.

Vierailija
8/9 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistavalta kuulostaa.. inhottaa olla aina silmät ristissä, eikä jaksa antaa itsestään lapselle riittävästi. Mietin, voisiko mulla nyt olla raskauskin syynä joka valvottaa? Vaikka siis mitään kolotuksia ei ole, nehän tulee vasta sitten kasvavan vatsan myötä (ja valvominen epäilemättä lisääntyy..). Esikoisen kanssa muistan miten yliväsynyt olin, tärisin vieressä kun esikoinen nukkui päivällä, tuijotin kattoon ja sydän hakkasi, en vaan osannut nukkua. Esikoinen saattoi herätellä jopa ½ tunnin välein.

Nyt kun olisi kevät aikaa huilia ja kerätä voimia, en osaa sitä tehdä :((

Vierailija
9/9 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka miten väsytti niin saatoin herätä esim. klo 4 ja valvoin kevyesti pari tuntia. Vauvan kanssa onko sitten nukuttanut paremmin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän