Kun miehesi hoitaa lastanne...
Niin.. ottaako hän mukaan lapselle varavaatteet, vaipan, vesipullon yms tarvikkeita, kun lähtee lapsen kanssa kyläilemään, kauppaan tai mihin nyt vaan? Nyt siis lähinnä kyse vaippaikäisistä lapsista.
Meillä kun tuo mies ei ota lapselle mukaan mitään. Nytkin lähti kyläilemään ja edes tuttia ei ottanut. En periaatteestakaan nyt sanonut asiasta mitään, sillä en jaksa enää holhota. Varmasti tajuaa viimestään sillon, kun lapsen vaatteet kakassa, että olisi kannattanut ne vaihtovaatteet ottaa mukaan ;)
Meillä siis pakattuna aina hoitolaukku, jossa vaippoja, kosteuspyyhkeitä, peppupyyhe, vaihtovaatteet, varatutti, ruokalappu+lusikka ja vesipullo. Ei siis tarvitse erikseen pakkailla, jos kiireellä lähtee ja mies tietää asian. Aina vaan jättää sen ottamatta.
Onko tämä teistä outoa vai yleistäkin miehille?
Kommentit (27)
Normitapaus. Meillä mies touhottaa ovesta ulos eikä todennäköisesti ota hoitolaukkua mukaan. Hyvin se silti aina pärjää. Mun mieheltä ainakin puuttuu ennakointikyky.
mies muistaa hoitolaukun ottaa, tutti joskus unohtuu, mutta onneksi hoitolaukussa on varatutti!
Meillä on kolme lasta joista vanhin 8v. Kun mies lähtee lasten kanssa ulos, ei yleensä ota edes nenäliinapakettia taskuun mukaan. Hyvin ovat pärjänneet.
Kerran joutui palaamaan kaverinsa luota pikapikaa kun kakat tuli jo automatkalla eikä ollut vaippoja mukana.
Silloin kyllä sanoin että olishan siinä vieressä ollut kauppa :) Mies nappasi hoitolaukun ja lähti uudestaan matkaan ajelemaan 20 km.
muisti ottaa hoitolaukun mukaan joka oli aina pakattuna valmiina. Myöhemmin muisti ottaa varavaatteet ja varavaipan mukaan kun hoitolaukusta on luovuttu.
Kerran joutui palaamaan kaverinsa luota pikapikaa kun kakat tuli jo automatkalla eikä ollut vaippoja mukana.
Silloin kyllä sanoin että olishan siinä vieressä ollut kauppa :) Mies nappasi hoitolaukun ja lähti uudestaan matkaan ajelemaan 20 km.
kuvitella oman mieheni kohdalla saman tilanteen. Hiukka sellainen kutina, että tyttö tekee kakat just passelisti siellä kaverin luona. Oppisipan ainakin sitten ottaa sen laukun tuosta eteisestä seuraavalla kerralla ;)
-ap-
Eikä tähän auttanut edes se, että mies oli molemman vauvan kanssa kotona ilman minua n. 3 kuukautta. Jos se lähti jonnekin vauvan kanssa, se otti mukaansa vauvan ja kaukalon, ehkä hätäisesti vauvalle kengät. Vaippoja tms. ei todellakaan.
Tänäänkin oli 2v:n kanssa koko aamupäivän kyläilemässä kun mä nukuin yövuoron jälkeen. Mitään ei ilmeisestikään ollut mukana, kun kotiinpalattua kertoi lapsen syöneen kun kylässä oli annettu ruokaa. Ja päällä oli sellainen vaippa mitä meillä ei ole, oli saanut sen sieltä kyläpaikasta kun oli tarvinnut vaihtaa.. Ok, no problem, mutta entä jos kyläpaikka ei olisikaan ollut lapsiperhe josta löytyy vaippoja ja lapsille sopivaa ruokaa lasten lounasaikaan..? Koska ei ota tosiaan ikinä muulloinkaan mitään mukaan. Kai ne sit vaan tulis nopeemmin kotiin nälkäisen kakkahousun kanssa..
Mutta en mä sinänsä tätä isona ongelmana näe, ei tää ole niitä elämän ja kuoleman juttuja. :)
Mihin tuon miehen pitäis muistaa ottaa vauvalle (tai vuodenhan kuopus jo on) mitään mukaan, kun ei se sitä koskaan ota mukaan kylään tai ylipäänsä lapsia. Kun minun mies kylästelee, se tekee sen aina yksin. Kun se menee kauppaan, se menee aina yksin. Jos on olosuhdepakko ja joutuu ottamaan lapset esim. kauppaan, niin autossa ne istuu sen ajan. Eikä mies vie yksin lapsia syömään mihinkään...
Ottaa aina sen mukaansa. Sielä on pari vaippaa, harsoliina, kosteuspyyhkeitä, vaihtovaatteet, vesipullo, lusikka, pari ruokapurkkia, talouspaperia.
Tosin se olen aina minä joka täydentää hoitolaukun ja pitää huolen siitä, että se on valmiina aina. Jos ei ole valmiina lähtee mies ilman sitä tai jättää jopa lapsenkin kotiin.
Pakkaisin mielelläni miehelle lasten tavarat mukaan, jos se vain ottaisi heidät... Olenpa kateellinen teille muille!!!
ei hän muistaisi ajatella. Mutta kyllä hän silti pärjäisi ;) Eikä stressaisi.
kun tuo oli ajankohtaista. Nykyään ottaa ylim. vaatteita, leluja yms. nuorimmalle, joka on 4 vee. Vaate (pusero, t-paita tai vast.) siis jos sattuisi joku haaveri. Jos on hyvin varustautunut pääsee niin kauhean paljon vähemmällä vaivalla ja voi keskittyä seurusteluun. :)
Ei minunkaan mies lähde lasten kanssa minnekään, jos sieltä ei pääse 10 minuutissa takaisin kotiin. Se, että meillä ei ole autoa, tietysti myös rajoittaa - kun ei hän viitsi bussilla lasten kanssa matkustaa, ja eihän sitten pääsisi äkkiä kotiin edes.
Lähikaupassa tuo joskus käy lasten kanssa, ja kotipihassa. Ei sen pidemmällä.
YLEENSÄ pakkaa lapset mukaan, ei tosiaan yhtään mitään muuta mukaan, kukaan ei käy veskissä, kukaan ei ole välttämättä syönyt, kellään ei välttämättä riittävästi päällä, nenäliinoista puhumattakaan, edes miehellä itsellään ei ole aina kaikki tarpeellinen mukana, kun lapset sanovat nalle mukaan mies ei kuule koko asiaa tai viskoo lasten käsistä kaiken ylimääräisen tavaran eteiseen, karjuu olkaa hiljaa mikä tässä nyt taas on. Sitten souhuaa eestaas pahantuulisena. Ja taas TOISINAAN kaikki menee mallikkaasti ja sitten vielä joskus siltä ja väliltä.
paitsi jos nyt johonkin yökylään ovat menossa, niin silloin ainakin hammasharjan ottaa mukaan.
Hyvin on pärjännyt, kerran on lapsi tullut pyyhe ympärillä takaisin kotiin, kun vaatteet oli pissaiset:) Onneksi oli kesä. Ja on sitä kaupassakin käynyt ostamassa vaatteet lapselle, ja silti ei edelleenkään ota varavaatteita mukaan. Ei edes meidän 2v. joka on ollut ilman vaippaa vasta parisen kuukautta...
ja tarvittaessa jopa pakata sinne jonkinlaiset vaihtovaatteet ja vaipat. Kun oli vielä kaksi vaippaikäistä, yleensä itse pidin kassissa tarpeeksi vaatteita ja vaippoja, nykyään sitä pakkailee vähän kumpi viitsii.
Ylipakkaa hoitolaukkua kun lähtee pojan kanssa jonnekkin. Ottaa taaperolle mukaan parin tunnin reissua varten: yli5 vaippaa, vaihtovaatteita useat kappaleet + parikin yöpukua (?), nokkamukin, tutin, liinoja, ulkoiluvaatteet, pussipuuroa ja jotain hedelmiä. Nyt talvella on ottanut myös pulkan auton takakonttiin; "jos innostutaan vaikka ulkoilemaankin". Hassu tapaus :)
jossa oli mukana vähintään varavaatteet ja vaippoja ja nessuja.
Jos mä olin pakannut laukun, siellä oli myös pyyhe, ruokapurkki, tuttipullo ja lusikka.
Mutta pääasia, että oli varavaatteet ja vaippa mukana, vaikka itsekin pakkasi laukun. Tutin muisti myös ottaa mukaan. Ja tämä siis kolmen lapsen kokemuksella ;)
Ennemminkin niin päin että meillä mies muistuttaa hoitolaukusta koska unohtelen sen. 2 lasta ja 3 vuotta ollut laukku mukana ja siltikään en muista. Häröpää mikä häröpää.