Näin tänään uimahallissa pojan 10-12v.
iältään naisten puolella! Siellä se kulki äitinsä perässä kylläkin uimahousut jalassa. Ihme ettei henkilökunta ollut käskenyt miesten puolelle, vaikka oli kooltaan jo lähes aikuisen mittainen.
Kommentit (72)
Tässä ei varmasti ole kyse sairaudesta tms. mutta kommentoin silti, että omalla pojallani on vaikea-asteinen dysfasia. Hän päällisin puolin näyttää aivan terveeltä ja normaalilta pojalta. On kuitenkin jäljessä oppimisessa verrattuna ikäisiin lapsiin niin puheessa kuin mm.sorminäppäryyttä vaativissa asioissakin (uimahallin pukukaapin lukkoon laittaminen hankalaa) ja jos olisi vielä normaalia pidempi (hän ei ole) niin luultaisiin vielä vanhemmaksi.
Oma lapsenikin on ikäistään paljon pidempi. Ihmiset luulivat pari vuotta vanhemmaksi.
Pituutta on 150cm, ikää 8v, joten miten toimin jos menen kahden hänen kanssaan uimahalliin. Muuten osaisi toimia yksin miesten puolella, mutta osa kamppeista tuppaa jäämään, unohtaa välillä itsensä tyyliin 10 minuutiksi istumaan kesken pukemisen tai käy juttusille vieraiden kanssa. Peseytyminen on sitä ja tätä ihan itsekseen uimahallissa vaikka kotona hoitaa itse pesunsa.
Aika kiusallista hänelle ja muille, jos naisten pukkariin tulee hänen luokkakavereitaan tai muista tyttöjä samasta koulusta.
Ei sinne halliin tarvitse sitä tavaraa niin paljon ottaa. Pyyhe, uikkarit ja pesuvälineet riittävät. Kun poika tulee pukkareista voitte tarkistaa yhdessä, että hänellä on mukana kaikki tavarat.
On käynyt jo ilman vanhempia uimahallissa. On kyllä totutettu pienestä pitäen hallin touhuihin ja käyty säännöllisesti niin että tietää miten siellä kuuluu käyttäytyä.
emmekä voi häntä sinne yksin laittaakaa, joten en voi käydä hänen kanssaan uimahallissa. Hänellä on asperger ja saattaa mennä pikku asioista ihan hämilleen. Hän ei ymmärrä sillä tavalla tyttöjen ja poikien eroa, että olisi mitenkään hämillään naisten puolella vaikka ihan normaali älyinen onkin. Käy kotona poreammeessa pikkusiskon 8 v ja siskon kavereiden kanssa eikä kukaan heistä ole ollut mitenkään hämmentyneitä tilanteesta.
emmekä voi häntä sinne yksin laittaakaa, joten en voi käydä hänen kanssaan uimahallissa. Hänellä on asperger ja saattaa mennä pikku asioista ihan hämilleen. Hän ei ymmärrä sillä tavalla tyttöjen ja poikien eroa, että olisi mitenkään hämillään naisten puolella vaikka ihan normaali älyinen onkin. Käy kotona poreammeessa pikkusiskon 8 v ja siskon kavereiden kanssa eikä kukaan heistä ole ollut mitenkään hämmentyneitä tilanteesta.
vaikkei poikasi mitään ymmärtäisikään ei ole syytä laittaa vieraiden tyttölapsia kylpyyn hänen kanssaan. Törkeetä.
Oli vielä myöhään mun kanssa naisten puolella, samaten 7 v pikkusisko on ollut isänsä kanssa miesten puolella.
Kun samasta koulusta oleva poika näki hänet alasti uimahallissa. Tuli vielä peseytymään ihan viereen, poika uikkareissa vieläpä. Teki kyllä mieli komentaa ulos.
Tytöllä on jo melko kehittynyt vartalo niin totta kai pojat sitä jo katselee ja on varmasti nöyryyttävää olla alasti katseltavana! Varmasti on koulussa raportoitu kavereille rinnoista ja karvoituksesta.
En lähde spekuloimaan, kun en itse ollut paikalla. Muistuttaisin kuitenkin sellaisestakin mahdollisuudesta, joka esim toteutuu meillä: 6,5-vuotias poikamme on 135 cm pitkä! Eli vuoden päästä luultavasti jo ainakin 10-vuotiaan kokoinen, mutta ennen kuin täyttää 8, en laita häntä yksin miesten puolelle.
uimahalleissa on säännöt jotka koskevat myös sinua.
on yleisin käytäntö. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää.
On hieman päästään vialla ja ei osaa itsenäisesti pestä päätään saatika muniaan. Usein joudun häntä auttamaan ja menen itsekin miesten puolelle että hän tajuaa tulla sieltä pois. Hieman vaikea-asteinen asbergeri - murahtelee ja muljauttelee silmiään ja hihittää itsekseen. Minä siis olen miesten puolella ja lapsemme molskivat silläaikaa poorealtaassa.
Mukava perhe
jokainen voi jäädä pois uimahallista jos ei kestä nuorenmiehen vartaloa.
jos ei osaa mennä oikealle puolelle
En lähde spekuloimaan, kun en itse ollut paikalla. Muistuttaisin kuitenkin sellaisestakin mahdollisuudesta, joka esim toteutuu meillä: 6,5-vuotias poikamme on 135 cm pitkä! Eli vuoden päästä luultavasti jo ainakin 10-vuotiaan kokoinen, mutta ennen kuin täyttää 8, en laita häntä yksin miesten puolelle.
että voisin viedä pienikokoisen pojan vielä varmaan 10-12 -vuotiaanakin naisten puolelle. On pienen kokonsa lisäksi muutenkin ihan babyface. Joten ei ole "koiraa karvoihin katsomista".
vai oleksä vasta 10v?
voi mennä äitinsä kanssa uimahalliin naisten puolelle. On vain perättömiä oletuksia pojan pahuudesta kuinka hän muka silmäilee koulun tyttöjä ja juoruaa heistä välitunnilla.
Kuvitteletteko oikeasti että pojat juoruaa? :D aika akkamainen kuvitelma.
Eli niitä perusteluja kaivataan. Oletukset eivät käy päinsä.