Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on kova kasvattaja (tapahtui eilen illalla)

Vierailija
28.02.2010 |

4-vuotiaalla oli eilen illalla vaikeuksia mennä nukkumaan, kiukuttelua ja vikinää. Minä olin laittamassa poikaa sänkyyn, mies oli jo nukkumassa. Hermoja koetteli minulla, ja taisipa äänikin minulla korottua. No, sitten astuu MIES kuvioihin. Yleensä se on se rauhallisempi kasvattaja, mutta sitten kun sen sietokyky ylittyy, se tekee tämän vakiotempun. Poika viedään eteiseen, ja ovi kiinni. Valoja ei yleensä laita. Usein jo pelkkä uhkaus eteisestä auttaa lasta rauhoittumaan, mutta eilen ei eteinenkään. Massukin tuli kipeäksi :( ja kiukuttelu jatkui. En hyväksy eteismenetelmää, mutta kun itsellä ei napsut riitä, en tiedä mitä sanoa. No, siis jokatapauksessa lapsi jatkoi kiukkuamistaan ja huutamistaan, ja mies pani sen eteisestä johtavien kellarin portaiden yläpäähän, ovi kiinni ja piti ovea kiinni niin ettei poika voi avata sitä. Se oli mulle liikaa, ja sanoin, että noin ei voi tehdä ja pyysin avaamaan heti oven. Ei suostunut. Minulla oli vauva sylissä, kun menin hätiin, ja yritin sitten väkisin avata ovea, työntää miehen pois. (no paljonpa auttoi...) ja mies työnsi mut pois niin että olin lähellä horjahtaa vauvan kanssa. Itkukin mulla tuli, ja vähän aikaa siinä "nahisteltiin", mutta en voinut avata ovea. Lupasin vihata miesta ikuisesti. Kohta sen jälkeen mies sitten päästi pojan ja sen jälkeen ne kiikutteli kiikkustuolissa puoli tuntia.

Mitä ihmettä teen? Mies käsittää kasvatusasiat tällaisissa tilanteissa niin erillä tavalla kuin minä. En itse tietenkään ole mikään esimerkki, huudan herkästi ja kiukuttelen takaisin. No niin. Ensimmäiseksi on tietenkin tarkistettava oma käytös, etten huutaisi niin että miehen tarvii tulla "apuun" (en pyytänyt apua kylläkään). Että selviän tilanteista omin voimin. Mutta miten saan mieheni käsittämään että tuosta voi lapselle tulla vaikka minkälaiset traumat? Vielä kun pimeään jättää, vaikka miehen mielestä se ei ole mitään, kun lapsi ei kuulemma pelkää pimeää. Ai niin, poika itki eteisessä sitäkin, että joulupukki kurkkaa sitä ikkunasta kun se on tottelematon :( En kyllä itse pelottele joulupukilla noin, en tiedä sanoiko mies sille niin, vai keksikö itse. :((

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oikein vakavaa väkivaltaa... Kyseessähän oli jäähy. Lapselle oli kerrottu etukäteen, että hänen riehumisensa pitää loppua, lapsi pantiin jäähylle ja äiti ryntää pelastamaan. Pimeänpelkoon ei ole kukaan kuollut, eikä se ole väkivaltaakaan. Tosin yhtä hyvin olisi voinut laittaa valot päälle. Jos aikuisilla olisi pysynyt homma hallussa, lapsi olisi oppinut tärkeän läksyn, ja varmaan ensi kerralla lopettaisi riehumisen ennen kuin kellarinrappujen ovi aukeaa. Muutaman minuutin reflektio ei tee 4-vuotiaalle pahaa, vaikka kiukuttaa tietysti.

nyt lukenut koko ketjua, mutta kyllä tuo pimeä on minusta liikaa pienelle lapselle. Ei ole kukaan siihen kuollut, mutta ei ole esim tappouhkauksiinkaan ja niistäkin saa Suomessa rangaistuksen. Pelotteluahan tuo on.

Olen itsekin pelännyt pimeää vielä suht isona. Mielestäni on tosi julmaa laittaa lapsi pimeään, meilläkin mies teki joskus noin ja itsekin olen joskus suutuspäissäni lasta pelotellut. Puutuin miehen tekemisiin heti, jäähylle saa laittaa, mutta valot päälle. Tuonikäinenhän pelkää kaiken maailman kummituksia ja mörköjä.

Vierailija
42/48 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin pelännyt pimeää vielä suht isona. Mielestäni on tosi julmaa laittaa lapsi pimeään, meilläkin mies teki joskus noin ja itsekin olen joskus suutuspäissäni lasta pelotellut. Puutuin miehen tekemisiin heti, jäähylle saa laittaa, mutta valot päälle. Tuonikäinenhän pelkää kaiken maailman kummituksia ja mörköjä.

Pakko nyt sanoa, että itse olen joskus laittanut poikiani jäähylle pimeään komeroon (tai no tuleehan sinne oven raosta vähän valoa), eikä kumpikaan ole koskaan pelännyt pimeää eikä mitään mörköjä eikä kummituksia! Ovat toki aika reippaita poikia, ja vähän liiankin pelottomia (yleensä syy noihin jäähyihinkin). Tietenkin herkälle lapselle pimeäkin voi olla hirveän pelottava asia. Toisaalta kyllä se pelko ohi menee kun pannaan kerran pimeään istumaan ja huomaa ettei siellä olekaan mitään pelkäämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä aikuinen mies on nukkumassa ennen lapsiaan :))) Ja viikonloppuna...

Joo, syötin vauvaa... Heh!

Vierailija
44/48 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi ymmärsi tehneensä väärin kun olit lähtenyt pois "Kohta sen jälkeen mies sitten päästi pojan ja sen jälkeen ne kiikutteli kiikkustuolissa puoli tuntia." Miehesi aloitti tilanteen ja myös lopetti sen! Toivottavasti poikanne ei enään joudu kellarin portaille, noita kiukku iltoja yms tulee kyllä kaikille lapsille joskus.. Miehille tuo väsymys on kovempi paikka kuin naisille, viestissä luki että mies oli jo nukkumassa, yritä sinä hoitaa lapset HILJAISESTI (älä huuda) silloin kun miehesi on nukkumassa ettet herätä nukkuvaa karhua! Oma mieheni on melkoinen känkkäränkkä kun univelkaa kertyy koko ajan ja jos lapset meluaa kun hän nukkuu...

Vierailija
45/48 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä palsta on täynnä? Miehesi kuulostaa hirviöltä. Ei lasta voi lukita kellariin, idiootit!!!!!!!!!!

Vierailija
46/48 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko nyt sanoa, että itse olen joskus laittanut poikiani jäähylle pimeään komeroon (tai no tuleehan sinne oven raosta vähän valoa), eikä kumpikaan ole koskaan pelännyt pimeää eikä mitään mörköjä eikä kummituksia! Ovat toki aika reippaita poikia, ja vähän liiankin pelottomia (yleensä syy noihin jäähyihinkin). Tietenkin herkälle lapselle pimeäkin voi olla hirveän pelottava asia. Toisaalta kyllä se pelko ohi menee kun pannaan kerran pimeään istumaan ja huomaa ettei siellä olekaan mitään pelkäämistä.

Vierailija
47/48 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap oli siis nukuttamassa lasta joka ei totellut joten mies tuli väliin. Samaan aikaan ap myös syötti vauvaa jolla oli pylly paljaana?? Olikohan ap:lla monta persoonaa. Vai haluaako vain tietää salliiko suurin osa muista äideistä pimeät kellarinportaat jäähypaikkana, itse kun sitä käyttää..?

Vierailija
48/48 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse kasvatuksesta vaan sadismista. Heittäisin tuollaisen ukon pihalle ennenkuin joku tekee lastensuojeluilmoituksen lapsen pahoinpitelystä tai heitteillejätöstä.