Amoxin/ihottuma
Sain korvatulehdukseen viikon Amoxin-kuurin, viimeisen lääkkeen otin eilen illalla. Ja nyt on aivan järkky kutiseva näppyläinen ihottuma pepussa ja takareisissä.
Voisiko olla allerginen reaktio lääkkeestä vielä näin jälkikäteen? Ja mikä tähän auttaa?
T. Aikuinen lastentaudissa
Kommentit (9)
Amoxin on penisilliini ja moni on sille allerginen.Sinuna kävisin näyttämässä sitä lääkärille. Antaa tarvittaessa jonkin piikin, joka laskee ihottumaa. Meidän lapsella on tuo allergia ja lääkäri sanoi, että ihmisellä on taipumus reagoida siihen aina vain voimaakkaammin, joten olisi hyvä saada lääkärin mielipide, ettei sinulle enää jatkossa määrätä penisilliiniä.
antibiootti vaihdettiin amoksilliinista toiseksi ja lisäksi sai kutkalääkettä. Oireet olivat juuri samat kuin sinulla. Ota antihistamiinia vaivaan, sen pitäisi auttaa.
oireet alkoivat lähes viikon kuurin lopussa. Ja sitten niitä oireita tulikin; ripulia, oksennusta, ukkeli oli punainen kuin keitetty rapu. :(
Ja kun niin harvoin sairastan, niin ei antibioottejakaan kai ole tullut syötyä sitten lapsuusiän. Eikä meillä ole kotona noita antihistamiineja tai muutakaan eli pitää matkata apteekkiin (sekin tänään haasteellista, kun pienen lapsen kanssa autotta yksin kotona, mutta ehkäpä huomiseen selviän tän kutinan kanssa).
t. ap
Amoxin sovi. Olen sitä myös kerran korvatulehdukseen saanut ja aivan järkky ihottuma oli seurauksena. Nykyään aina mainitsen asian, niin saan toisen lääkkeen. Aika yleisesti allergisoiva penisiliini.
Kuten jo mainitsinkin, kuuri loppui eilen ja vasta tänä aamuna alkoi kutina eli ei tarvitse vaihtaa tällä kertaa toiseen.
Ja varasin lääkärin huomiselle, arvioivat että pitää määrätä jotain allergialääkettä.
Kaua teillä kesti ihottuma?? minulle nimittäin eilen tuli töö ihan järkyttävä ihottuma ja on levinnyt koko kroppaan, sain allergialääkettä lääkäriltä mutta kauan teillä kesti että lähti pois?
allerginen reaktio. Hydrokortisoni lievittää oireita. Ja aika parantaa. Itsekin olen allerginen ko. aineelle.