Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna aloitan laihiksen. Vinkkejä?

Vierailija
28.02.2010 |

En aloita mitään karppausta tai sairaaladieettiä, jota en pysty ylläpitämään jatkuvasti. Silti toivoisin, että saisin pois sen puoli kiloa/viikkoa, jotta olisin kesäkuun alussa tavoitepainossani.

Mitat nyt 167 cm/67 kg. Tavoitteena saada 7 kg pois, pysyvästi. Saa luvan olla viimeinen laihis, oksettaa, että olen päästänyt itseni taas tähän pisteeseen.

Tällaista olen ajatellut:

- Herkut (sipsit, karkit, pullat, keksit, jäätelö) pois muutamaksi viikoksi kokonaan. Sen jälkeen viikonloppuna yhtenä iltana jotain pientä herkkua.

- Kasviksia PALJON lisää.

- Leivän syönti minimiin ja pastaa/riisiä vähemmäksi + vaihto täysjyvään, jos mahdollista (työpaikkaruoka nyt on mitä on).

- Sokerijogurttien sijaan maitorahkaa + marjoja (on vielä pakkasessa jonkin verran mansikoita ja mustikoita).

- Ruokailut säännöllisemmiksi. Nyt saattaa mennä lounaasta (klo 12) jonnekin klo 19 asti, ennen kuin syön.

Esimerkkipäivä voisi olla tällainen:

- Aamulla maitorahkaa 1/2 purkkia + desi marjoja, kahvia kevytmaidolla.

- Töissä lounas (sitä mitä on tarjolla, tavisruokaa). Puoli lautasta salaattia ja leipää korkeintaan 1 siivu.

- Iltapäivällä... Mitä?

- Päivällinen n. klo 19 (tavallista kotiruokaa, taas reilusti salaattia, ei leipää).

Eli ongelmakohta on tuo iltapäivä, kun tulen töistä (tai joskus kun olen töissä klo 17 asti, pitää olla jotain mukaan otettavaa). Mitä söisin siinä? Ruoka meillä syödään joka tapauksessa vasta klo 19.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä käyn jumpassa 2 krt/viikko (step-aerobic ja syvävenytys). Salilla voisin taas alkaa käydä, ja lenkillä...

Vierailija
2/9 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ajattelin, että jos tuossa iltapäivällä söisin puoli purkkia rahkaa ja lisää marjoja/ananasta. Joskus välipala voisi olla vaikka pari hapankorppua, jotain kevyttä leikkelettä ja kasviksia.

Lähden nyt ulkoilemaan, mutta käyn kurkkaamassa myöhemmin, onko tullut kommentteja...

Onko muuten jokin paikka, jossa voi ilmaiseksi pitää ruokapäiväkirjaa ja laskea kaloreita?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita TÄNÄÄN, EI HUOMENNA.

Vierailija
4/9 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloita NYT.

Huomiseen siirtäminen kertoo jo siitä, ettet ole tekemässä oikeaa elämäntapamuutosta. Tupakkalakkokin alkaa aina huomenna...

Vierailija
5/9 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aloitan virallisesti huomenna kirjaamaan painoa jne.

Mutta kävin kyllä jo äsken reilun puolen tunnin lenkin :)

ap

Vierailija
6/9 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et liiku niin kalorimäärä max 1500 ja jos liikut niin max 2000 riippuen siitä mitä syöt.

Vierailija
7/9 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kans tulossa sanoon että aloita tänään.

Sipseistä huolimatta :)

Liity Kiloklubiin ja merkkaa ne sispsitkin tälle päivälle.

Vierailija
8/9 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pysty kyttäämään syömisiäsi koko loppuelämääsi,en minä ainakaan pystyisi tai edes haluaisi. Liikunta-ajan olet myös poissa jääkaapilta. Kävele ja pyöräile, hölkkää alamäet tms. muuta pitkäkestoista, kuntosalilla seisoskelu ei kaloreita kuluta.

Vierailija
9/9 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapana seisoskella salilla :)Eli silloin jos siellä käyn, teen tosiaan tehokkaan treenin.

Aerobista liikuntaa tulee tuossa stepissä, ja 2-3 kertaa viikossa voisin käydä reippaan kävelylenkin (keväämmällä myös hölkätä osan matkaa, pakkasella ei tahdo keuhkot kestää).

Kiloklubi näyttääkin olevan ilmainen, olen luullut sen olevan maksullinen. Pitääpä perehtyä siihen.

Tarkoitus ei ole kytätä syömisiä loppuelämää kovin tarkasti, mutta sen ajan, että pääsen tavoitepainoon, on luultavasti pakko tarkkailla tarkemmin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän