Täh,miten äidin ylipaino voi estää haikaranpesään pääsyn
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,546,960,1144,1169,15395
esim.itse en pääsisi ko.osastolle,koska BMI ennen raskautta 32..voiko joku selittää?
Kommentit (49)
mieltä että normaalipainoinen lihoo raskausaikana 30kg ja näin ollen on yhtä ylipainoinen kuin jos bmi 32:n äiti ennen raskautta ei saa kiloakaan lisää raskausaikana..
periaatteessa he ovat yhtä lihavia niin kuin te sanotte!
kyseessä täysin sama asia!
ylipainoinen äiti ole automaattisesti riskisynnyttäjä!
Kaikilla ylipainoisilla ystävilläni synnytys ja raskaus sujunut mutkitta ja hyvin kun taas muutamilla laihoilla ystävilläni verenpaineet ja sokeriarvot nousseet jo raskausaikana ja synnytykset olleet todella vaikeita!
Turhaa yleistystä!
Ä
mieltä että normaalipainoinen lihoo raskausaikana 30kg ja näin ollen on yhtä ylipainoinen kuin jos bmi 32:n äiti ennen raskautta ei saa kiloakaan lisää raskausaikana..
periaatteessa he ovat yhtä lihavia niin kuin te sanotte!
kyseessä täysin sama asia!
Itse esim.lihoin ekassa raskaudessa yli 20kg, painoin ennen raskautta 48kg. Synnärille jäi kymmenen kiloa ja loputkin lähti melko pian ilman sen kummempia ponnistuksia. Kaikki paino ei tosiaan ollut läskiä. Jos jo ennen raskautta painaa jotain 90kg, niin kyllä se mun mielestä on pikkasen eri asia. Jos on pitkään jo ollut lihava, niin voihan siinä nyt olla jo terveysriskejäkin ihan eri tavalla...
tyyppejä piisaa. ETTEKÖ LÄSKIPÄÄT YMMÄRRÄ, MITÄ ON "KOHONNUT RISKI". Onko peruskoulu jäänyt käymättä kun ette tajua edes tilastomatikan perusasioita.
Läskimooseksilla on suurempi riski vaikeuksiin synnytyksessä. Sitä ei muuta se, vaikka kuinka joku valas olisi pullauttanut 10 lasta tosta vaan.
Ettekö usko sitäkään, että tupakoivilla on suurempi riski keuhkosyöpään, kun minun 85-vuotias setäni sattuu olemaan terve kuin pukki vaikka vetää kaksi askia päivässä?
olen mitään ylipainoa, idiootit. Ylipainoa on kehossa oleva ylimääräinen rasva. Miten tässä ketjussa voikin olla taas näin tyhmiä ihmisiä.
[kupsahtaa hetkenä minä hyvänsä. Sen verran kovalla koetuksella kroppa on. Joten synnytystilanteessa on kyllä todellakin hyvä olla elvytysvälineet lähettyvillä.
Kyllä on itsekusetus huipussaan, kun tolla BMI:lla ei tunnusta olevansa olemassa olevia riskejä.
i]t:BMI 44, hyväksi ponnistajaksi kehuttu
[/quote]
Ensinnäkin, arvon mammat: riskiryhmään kuuluminen ei tarkoita sitä, että riskit automaattisesti käyvät toteen! Riski on riski, ja sehän on loistavaa, jos suurentuneista ongelmariskeistä huolimatta kaikki menee hyvin, eikös vain?
Onhan ylipaino myös riski ties miten moneen sairauteen, mutta kuten te hyvin tiedätte, ei teillä kaikilla varmastikaan ole vielä ainakaan kaikkia niitä sairauksia, joihin riski on kohonnut.
Toisekseen: Ihminen, joka on ylipainoinen ENNEN raskautta on kerännyt niitä riskejä erinäisiin asioihin jo kauan. Jos kilot tulevat normaalipainoiselle muutaman raskausviikon aikana, ja niihin sisältyy esim. turvotusta ja vastaavia nopeasti ohimeneviä asioita, ei tietenkään kuulu samalla tavalla johonkin riskiryhmään, kuin henkilö, jonka elimistö on rasittunut ylipainokuormasta ja epäterveellisistä elämäntavoista kenties vuosikausia ennen synnytystä. Tällaisen ihmisen elimistö toimii ihan toisin, kuin terveen normaalipainoisen.
Kolmanneksi: jos ei halua olla missään terveydellisissä riskiryhmissä reilun ylipainonsa vuoksi, ei varmaan auta kuin hankkiutua liikakiloista eroon.
2006 olen painanut vielä n.70kg,2008 tammikuussa kävin kuntosalilla vaa-alla,se näytti 96kg!Tuosta kyllä sittemmin onnistuin laihduttaa 7-8kg
Lihominen oli täysin siitä kun söin enemmän makeaa ja mm lidlin puolivalmisateriota+vähemmän liikuntaa
t:BMI 44, hyväksi ponnistajaksi kehuttu