Nainen synnyttänyt; minkänimisen lahjan vauvan isä antaa?
Vastaavantyyppinen nimitys kuin esim. huomenlahja naimisiinmennessä. Jotkut puhuu ponnistuslahjasta (yök), mutta mikä muu nimitys?
Kommentit (58)
mutta minä sain timanttisormuksen.
jokaisesta kolmesta olen saanut kauniin sormuksen. Toki mieskin lapsentekoon osallistui, mutta suoritus melko pieni, vaikkei miehellä pieni olekaan...
ei meillä anneta lahjoja hääpäivänä (siis sinä oikeana kuin sen jälkeisinäkään) tai lapsen syntymän johdosta... ei tulis mieleenkään (ja siis se nainen olen). Yhtä laillahan se lapsi on lahja äidille kuin isälle, mitä muuta siinä vielä pitäisi antaa - ja miksi äidille - koska se kärsi vai? Eikö se lapsi riitä?
ei meillä anneta lahjoja hääpäivänä (siis sinä oikeana kuin sen jälkeisinäkään) tai lapsen syntymän johdosta... ei tulis mieleenkään (ja siis se nainen olen). Yhtä laillahan se lapsi on lahja äidille kuin isälle, mitä muuta siinä vielä pitäisi antaa - ja miksi äidille - koska se kärsi vai? Eikö se lapsi riitä?
Ensin kantaa lasta 9kk ja sitten punnertaa se maailmaan, tai joutua leikattavaksi.
Lahjan arvoinen suoritus mielestäni.
ja olin hyvin onnellinen, vauvasta, kukista ja miehestä
kyllä aivan mainiosti oma lapsi. En mitään odottanut mieheltä siitä, että sen sain synnyttää. Ja kyllä, näin jälkikäteen ajateltuna SAIN synnyttää. =)
Kiva jos joku antaa, mutta itse en mitään tarvitse enkä halua. Paitsi suukon sitten, kun lapsi on pihalla.
näitä lahjajuttuja. Joka asiasta naisen pitäisi saada mieheltä lahja. Mulle on riittänyt se, että mies on tuonut vuodeosastolle kukkia. Ne olenkin sitten kuivattanut, niin ylpeä olen ollut VAIN kukista, joita en siis erikseen pyytänyt vaan mies ihan itse omasta tahdosta tuonu. Meillä ei muutenkaan hirveästi lahjota toisia. Rakkaus ja kunnioittaminen näkyy sitten joka päiväisissä huomionosoituksissa.
Mitä te juuri synnyttäneet naiset annatte miehellenne lahjaksi, jos odotatte mieheltänne lahjaa tossa tilanteessa? Kait se mies on ollut siellä synnytyksessä tukemassa teitä ja pahimmassa tapauksessa raukat saaneet kuulla kunniansa väärin valituista sanoista väärään aikaan ;-)
sai mieheltään jonkun Cuccin laukun. Työkaveri taas kertoi, että on saanut vauvalahjaksi aina timanttikaulakorun.
Omasta mielestäni täysin käsittämätön juttu, mutta kaikkeahan lahjankipeät harakat keksii.
Kukat vaikka olis olleet ihanat. Toki se lapsikin riittää (ihana lapsi on
Kukat vaikka olis olleet ihanat. Toki se lapsikin riittää (ihana lapsi on ) mutta olisin ilahtunut kovasti jos mies olisi näin huomioinut sitä isoa työtä minkä tein. Olin vuodepotilaana viimeiset viikotkin, ja kovasti kaikenlaisia särkyjä, lähinnä vatsanahkassa ja kohdunsuulla koko lopun ajan. Olen niin pienikokoinen, että mahanahka repesi pahasti.
Kaikki se oli tietenkin lapsen arvoista, mutta silti olisin kyllä ollut todella mielissäni vaikka kukista tai kaulakorusta tai kirjasta tai sormuksesta. Ei tarvitsis kallis olla ollut.
sai mieheltään jonkun Cuccin laukun. Työkaveri taas kertoi, että on saanut vauvalahjaksi aina timanttikaulakorun. Omasta mielestäni täysin käsittämätön juttu, mutta kaikkeahan lahjankipeät harakat keksii.
Mista sina tiedat, etta joku on erityisesti pyytanyt lahjaa?
Mina olen kahdesta lapsesta saanut lahjan. Lasta yritettiin kuule pitkaan. Joskus sitten nain (ennen lasta) lehdessa kuvan tosi kauniista riipuksesta. Sanoin miehelleni puoli vitsina, etta tallasen ma haluan, jos me lapsi saadaan. Itsekin olin sita mielta, etta miksi siita lapsesta pitaisi palkinto saada. Olin pitanyt niita vahan naurettavana "synnytyspalkintona".
MUTTA, kun sitten vuosia myohemmin saimme esikoisemme, oli minulle erittain mukava ja lammin yllatys, kun mieheni tuli sairaalaan lahja kadessa ja sielta loytyi tuo riipus, pieni kultainen vauvantossu :-) Olin todella otettu. Lapsemme oli todella toivottu ja kauan odotettu. Ja viela lisaksi mieheni muisti taman pienen puolileikillisen tilanteen....
Kalevalalla on noita tynnyrikoruja, joissa on kivi (vaaleanpunainen tai sininen)lapsen sukupuolen mukaan. Olen saanut mieheltäni kaikista kolmesta lapsesta tuollaisen hopeisen tynnyrin. Ihana muisto. Ja joskus kun nään toisilla tuollaisia tynnyreitä, tiedän, että he ovat myös äitejä sekä monenko lapsen + sukupuolet.
olin tuo 16. Mekin yritettiin lasta kauan ennen sen saamista. Jotenkin olisin luullut miehen tahtovan itse muistaa minua tässä. Mutta ei se sitten tajunnut, vaikka onkin tosi kiltti ja ihana.
Sama homma oli, kun olin raskaana viime äitienpäivän aikaan. Olin jo aika pitkällä, mutta sanoin miehelle ettei äitienpäivästä tartte stressiä sitten kantaa kun ei sitä lasta vielä ole. Mies käsitti sen niin, että sama se sitten sen kanssa. Loukkaannuin, kun olisin toivonut edes aamukahvit keittävän ja toivottavan hyvää äitienpäivää.
Nää on näitä juttuja, että miehelle pitää aina sanoa tosi suoraan. Mutta joskus todella toivoisi että tuommoiset tulisivat sanomatta, ne olisi silloin jotenkin arvokkaampia.
Eli olen vähän kateellinen sinulle. :) Vaikka minun mies onkin tosi kiltti ja ihana, ei se aina vain tajua juttuja. Niinkuin en varmaan minäkään..
olisin kyllä toivonut jotain mutta ehei...
mun mielestä lapsi on meidän molempien, eikä siitä kummankaan tarvi toista palkita. Ihan hassua. Hääpäivänäkin me mennään yhdessä tekemään jotain eikä anneta lahjoja - miksi edes pitäisi? Sehän on molempien juhla. Lahjoja annetaan synttäreillä ja jouluna.
Silloin tosiaan juhlitaan sitä yhteistä rakkautta. Syntymälahjan jos antaa, niin tahtoo kiittää lapsen äitiä lapsen kantamisesta ja synnyttämisestä. ei sitä anneta sinänsä sen lapsen takia, se on asia erikseen.
Niin ainakin minusta. eikä sen mikään iso juttu minusta tarvitsisi olla. Ostin sitten itselleni 40e kellon, kun en saanut mieheltä, mutta ei se tuntunut samalta. :/ 16.
Syntymälahjan jos antaa, niin tahtoo kiittää lapsen äitiä lapsen kantamisesta ja synnyttämisestä. ei sitä anneta sinänsä sen lapsen takia, se on asia erikseen.
jolla kiitetään miestä lapsen alullepanosta :D
Mä en ollenkaan koe, että olisin "tehnyt lapset miehelleni", mistä hyvästä sen pitäisi mua kiittää ja lahjoa...
En minäkään mitään lahjaa pyytänyt ole. Ihan yllätyksenä mies antoi sen timanttisormuksen. Meille syntyi tyttö ja ideana on antaa tuo sormus sitten tytölle kun hän on nuori nainen.
Meillä annetaan lahjoja ja huomionosoituksia, isoja ja pieniät kyllä paljon. Viimeeksi eilen loihdin miehelle shampanja brunssin sänkyyn nautittavaksi :)
t. 4
Ei anna mitään lahjaa.