Pitkä jalat ja sapetus
Onhan se kivaa kun on ihmiselle suotu pitkät jalat, mutta kyllä joskus meinaa hermo mennä, kun kaupoista yrittää etsiä housuja itselleen. Farkuissa ja joissain suorissa housuissa on tarjolla eri puntinpituuksia. Mutta esim. nämä muotifarkkuleggingsit. Niitä on turha sovitella, kun kaikki päättyvät tuohon vähän pohkeen alle. Samoin kuin standardi tuulihousut. Huokaus.
Kommentit (9)
Riittävän pitkillä hihoilla varustettuja ei tahdo löytää millään. TÄnään viimeksi kuoritakkeja sovittelin, kaikissa naisten malleissa hihat niin lyhyet että ei voi ajatellakaan pyöräilyyn ja miesten mallit ovat säkkimäisiä.
syksyllä tuulipökät, jotka oli tehty pitkäkinttuisia varten. Lahkeet oli lähestulkoon liian pitkät eikä lanteilla ollut mitään "satulalaukkuja" eli just mulle. Merkki oli sail&ski. Kannattaa siis kysellä myyjiltä liikkeissä, saattaa löytyä joiltakin valmistajilta.
Housuissa on 8cm kääntövara. Fiksu asia. Mutta monet urheiluhousut jäävät lyhyiksi. Rahalla tietty saa. Jotkut valmistajat tekevät pidempiä malleja, mutta ne monesti maksavat enemmän kuin standardit.Onneksi käteni eivät ole kovin pitkät. Takeissa ei siis hihaongelmaa.
ap
Ja että mua raivostuttaa kaverin valittelut miten on vielä kamalampaa, kun kaikki hihat ja lahkeet on liian pitkiä. Haloo hei, niitä VOI lyhentää, mutta pidentäminen tosi vaikeaa, kun samalaista kangasta on todella vaikeaa löytää!
Ärsyttää tosiaan suunnattomasti. Kaikki on tehty pygmejä varten ;)
Pyjamat, ulkoilupuvut, takit, oloasut, muotivaatteet jne. FArkkuja tosiaan joskus löytyy,
Mutta hei, mä käytän niitä farkkuleggingsejä pitkävartisten saappaiden kanssa, ei siis lyhyys haittaa. Ja kyllä pitkillä hoikilla säärillä ja pitkävartisilla saappailla kehtaa tallustella!
Ostin sellaiset "kevyet" saappaat joita voi käyttää töissä. Toimii.
ulkoiluvaatteiden superlong-lahje ulottuu nippanappa korkeavartisen vaelluskengän varren yläosaan...
Espritillä ja Your Facella löytyy ainakin pitkiä housuja, muitakin kuin farkkuja.
Housujen etsiminen on kyllä todella rasittavaa, mutta jos etsii ihan tavallisia farkkuja niin JC:stä löytyy tuumakoolla 36 varustettuja housuja. Takit tietysti tuottavat ongelmia, tekisivät mieluummin hieman reilun pitusiet hihat jotka voi lyhentää, kuin niin lyhyet, että ne ulottuvat hieman kyynärpään alapuolelle.
mä silti ottaisin mieluummin teidän liian pitkät raajat kuin nämä omat lyhyeni. Kyllähän nyt pitkät jalat näyttää paremmilta kuin lyhyet.
Ja perus collegehousujakaan ei löydä mistään tarpeeksi pitkiä, ei myöskään jumppahousuja tms.
Ja sit aina ostaa jotkut lähes riittävän pitkät, jotka on ekan pesun jälkeen polvihousut.