Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko laktoosi-intoleranssista tulla jotain oikeasti pahoja oireita?

Vierailija
27.02.2010 |

vai ovatko oireet pahimmillaan vain epämiellyttäviä kipuja ja ilmavaivoja jne?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä kai se voi joskus vetää vähän heikkoon kuntoon jos ripuloi pitkään

Vierailija
2/12 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse laihduin 10 kg ennen kuin ymmärrettiin että kyse on maidosta. Nykypäivänähän onneksi tän asian kanssa ei tarvitse enää taistella ku ruokaa kyllä saa ihan normaalisti ku melkein kaikkea saa myös laktoosittomana. Maitoallergia on taas sit ihan toine juttu eli sillo ei syödä mitää mis on maitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse laihduin 10 kg ennen kuin ymmärrettiin että kyse on maidosta. Nykypäivänähän onneksi tän asian kanssa ei tarvitse enää taistella ku ruokaa kyllä saa ihan normaalisti ku melkein kaikkea saa myös laktoosittomana. Maitoallergia on taas sit ihan toine juttu eli sillo ei syödä mitää mis on maitoa.

oliko imeytymisen kanssa ongelmia?

Vierailija
4/12 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imeytyminen ja ripuli on tässä tapauksessa kaksi samaa asiaa. Ja tosiaan tämän kanssa ei ole leikkimistä saattaa todella vetää aika huonoon happeen ja kyse ei ole kuitenkaan ku maidosta!

Vierailija
5/12 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai ovatko oireet pahimmillaan vain epämiellyttäviä kipuja ja ilmavaivoja jne?

Mulla ennenkuin tuli ilmi mikä aiheuttaa oireet, niin ehti tulla ruokatorventulehduskin.

Laihduin myös paljon kun en uskaltanut syödä enää juuri mitään kun olin niin kipeä.

Pahensi refluksin oireita ihan hirmuisesti.

Sitten kun selvisi niin täysin maidoton dietti ensin ja siitä sitten siirtyminen laktoosittomiin tuotteisiin.

Ja minulle ei siis edes vähälaktoosiset tuotteet käy vaan pitää olla laktoositon.

Vierailija
6/12 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaa, varaudu siihen että ne istuu loppuillan vessassa vesiripulilla.

Vierailija
7/12 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pari kertaa olen pyörtynyt siihen.

Vierailija
8/12 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imeytyminen ja ripuli on tässä tapauksessa kaksi samaa asiaa. Ja tosiaan tämän kanssa ei ole leikkimistä saattaa todella vetää aika huonoon happeen ja kyse ei ole kuitenkaan ku maidosta!

Vierailija
9/12 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikai sitä ole muissa kuin maidossa????

Vierailija
10/12 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuvittelenko, mutta jotenkin tuli kans mieleen, että suunnittelet ehkä pientä täsmäiskua jollekin tuttavallesi. Aika inhottavaa, jos näin teet.

Tuttavaltasi menee päivä, ehkä seuraava yö ja päiväkin vielä vatsakrampeissa ja ripulissa. Tosi mukavaa, jos oli muitakin suunnitelmia viikonlopuksi.

Vierailija
11/12 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesiripuli joka kestää ja kestää sen lisäksi kovat vatsakivut.

Laktoosin eli maitosokerin imeytymishäiriö oireilee vaihtelevasti eri ihmisillä.

Joillakin on vain ilmavaivoja mutta nekään eivät ole mukavia kun vatsa on turvoksissa ja koko ajan pierettää.

Vierailija
12/12 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laktoosin eli maitosokerin imeytymishäiriö oireilee vaihtelevasti eri ihmisillä. Joillakin on vain ilmavaivoja mutta nekään eivät ole mukavia kun vatsa on turvoksissa ja koko ajan pierettää.

Kun sitä maitosokeria pilkkovaa entsyymiä voi olla eri määrä. Joillain sitä ei ole ollenkaan, jolloin laktoosia ei siedä yhtään. Joku voi saada lieviä oireita, jos entsyymiä on jonkin verran. Oireet vaihtelee siis todella paljon riippuen näistä entsyymien määrästä.