Miksi helsinkiläiset vihaavat Espoota?
-liikaa rikkaitten taloja merenrannalla
-liian lähellä
-käyvät töissä isolla kirkolla, mutta maksavat veronsa Espooseen
-jokaisessa helsinkiläisessä asuu pikku-espoolainen, joka haluaisi asua rivitalossa ja pitää kahta autoa
-espoolaiset äidit kuskaavat lapsiaan tila-autoillaan Helsingin eliittikouluihin ja tukkivat liikenteen
vielä...
Kommentit (11)
mule näkyy meri tässä ikkunasta, Espoo on liian kaukana keskustasta. Itseasiassa ei kiinnosta Espoo tai espoolaiset, jos kiinnostaisi niin sama olisi asua sitten itse missä vaan kehäkolmosen ukopuolella.
vaan läjä hajallaan olevia lähiöitä. Olen itse asunut myös Espoossa ja vihasin sitä yli kaiken. Aina piti lähteä autolla joka paikkaan. Nyt onnellinen paluumuuttaja Helsingissä.
-jokaisessa helsinkiläisessä asuu pikku-espoolainen, joka haluaisi asua rivitalossa ja pitää kahta autoa .
En ikinä!!!!!!:D
edes kahta autoa, kun täällä kulkee julkinen liikenne melkein kellon ympäri. Keskustaankin on vain 4km.
ettei oikeasti sinne jaksa edes lähteä ja ei noi espoolaiset mun elämää ainakaan hetkauta puoleen taikka toiseen jotain nurmijärveläisiä enempää. keskustassa kun asuu niin täällä on kaikki hyvin.
Peltoa, metsää, sinne tänne siroteltuja nukkumalähiöitä ja moottoritie Turkuun.
espoo on niin kaukana ettei oikeasti sinne jaksa edes lähteä..
jollaisia samanlaisilla ihmisillä on koko maa pullollaan. Nää vaan aattelee olevan hienompia kun on töissä Helsingissä ja "saavat" olla maaseudun rauhassa kotona.
vasta Helsinkiin muuttaneet identiteettiongelmaiset entiset maalaiset vihaavat Espoota, oikeilla helsinkiläisillä ei ole mitään pientä naapuriaan vastaan. Vähän isovelimäisesti suhtautuvat, mutta siitä ei ole kenellekään mitään haittaa (paitsi metro, jota espoolaiset ei halua mutta helsinkiläiset päättivät sen silti rakentaa espoolaisten iloksi).
heh, se kaukaisuus on aika hassu käsite...nimittäin aika iso Helsinkiläisistä asuu kauempana Helsingin keskustasta kun minä, vaikka asunkin Espoossa. meiltä pääsee bussilla tai junalla suoraan Hesan keskustaan n. 10 minuutissa..jos on tarvis Helsinkiin mennä.
lapsuuden ja nuoruuden Itä-suomessa. Sen jälkeen olen asunut yli 20 vuotta pääkaupunkiseudulla; Vantaalla, Helsingissä ja Espoossa. Espoossa melkein 15 vuotta. Ja kyllä olen viihtynyt hyvin. Helsinkiin ei ole asiaa kuin ehkä kerran vuodessa tai harvemmin. Tai ohikulkumatkalla. Täällä Espoossa on kaikki, mitä tarvitsee.
Sun stereotyyppi-espoolainen on jotakuinkin kaukana totuudesta : )