Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te kestätte

Vierailija
26.02.2010 |

sellaisia puolisoita jotka kittaa kaljaa tai viinii joka ilta? Mä en jaksais katella.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasi viiniä päivässä ei ole siis lähelläkään.

mikä ilo siitä on? 7 päivänä viikossa lasi/kaksi viiniä, paljonkos siitä viikossa tulee loppupelis? Tai kuukaudessa? Taitaa ylittää jo alkoholistin rajat. Ja se rumentaa.

Vierailija
22/47 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin suurkulutus on elämäntapa, jota ei voida vielä luokitella alkoholismiksi, ts. varsinaista riippuvuutta ei ole vielä kehittynyt. Tästä huolimatta suurkulutus on monilla tavoilla haitallista ja vaarantaa terveyden. Alkoholin suurkuluttajaksi katsotaan henkilöt, jotka juovat säännöllisesti alkoholia yli riskirajan. Miehillä tämä raja on 24 annosta ja naisilla 16 annosta viikossa.[5] Yksi annos alkoholia on esimerkiksi yksi pieni pullo (0,33 l) keskiolutta tai siideriä, yksi lasi (12 cl) kevyttä viiniä tai paukku (4 cl) 40% viinaa.[

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

illassa niin olet jo alkkis.

Vierailija
24/47 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut juo limsaa, toiset viiniä. Joku syö kakkua, toinen juustoja. Kuka nyt mistäkin tykkää.

mikä ilo siitä on?

Vierailija
25/47 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon viiniä, usein. Mutta en humalaan. Tosin sekään ei teille kuulu. Halusin vain kommentoida että en ymmärrä aikuisia, jotka imevät mehuja / maitoa / kaakaota / piimää / juotavia jugurtteja / limua.

Niissä on ensinnäkin ihan yhtä paljon kaloreita kuin viinissä. Enkä myöskään ymmärrä aikuisia, jotka mässyttävät karkkia. Hui, hampaat menee ja läskiä kertyy.

Mun herkut on mun herkkuja. Juokaa te niitä jugurttejanne.

Vierailija
26/47 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin naisilla se raja on silloin hyvin lähellä. Miehillä vielä on matkaa riskirajaan kahdenkin lasin jälkeen.

illassa niin olet jo alkkis.

Vierailija
27/47 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha puolustella 2 lasia illassa olet alkkis. Se pari siinä ei enää mitää vaikuta mihkää suuntaa. Ai jos juon 15 annosta viikossa , en oo alkkis mut jos otan viel sen yhden niin sit kyl oon. Ja jotku saattaa sit viikonloppuna ottaa vaikka sen kolme-neljä. Joten riipuvuus siinä on kyseessä.

Vierailija
28/47 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en yleensä edes sitä yhtä. Oma rajani on 1-2 annoska kerralla, 3-4 kerta viikossa.

Turha puolustella 2 lasia illassa olet alkkis. Se pari siinä ei enää mitää vaikuta mihkää suuntaa. Ai jos juon 15 annosta viikossa , en oo alkkis mut jos otan viel sen yhden niin sit kyl oon. Ja jotku saattaa sit viikonloppuna ottaa vaikka sen kolme-neljä. Joten riipuvuus siinä on kyseessä.

Vierailija
29/47 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo, mäkii täällä ku jotku käy kerran kk. ravintolassa ottamassa vaikka sen 6 annosta viiniä/viinaa/siiderii, että ne on huonoja vanhempia!!!!!HAHAHAAAAAAAA. Vittu, mitä tekopyhää paskaa.

Vierailija
30/47 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo, mäkii täällä ku jotku käy kerran kk. ravintolassa ottamassa vaikka sen 6 annosta viiniä/viinaa/siiderii, että ne on huonoja vanhempia!!!!!HAHAHAAAAAAAA. Vittu, mitä tekopyhää paskaa.

Vierailija
31/47 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin ja vähemmän!

Monet ihmiset eivät tajua, että jo yksi viinilasi saa keskustelun tason laskemaan huimasti. Jotkut ovat suorastaan ärsyttävää seuraa.

Vierailija
32/47 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonka on pakko saada alkoholia säännöllisesti. Esimerkiksi, jos tarvitsen perjantaina sen pari lasia viiniä rentoutumiseen, voisi se äärimmillään tulkittuna olla alkoholismia. Ja tarkoitan tosiaan pakolla pakkoa. Siis jos ei saa, niin muut saa kärsiä, kuulla naputusta tai muuta vastaavaa.

Määrä ei ole oleellista, vaan ongelmakäyttäytyminen. Toisaalta määrälläkin on väliä, jos juomiset tahtoo muuttua juomaputkiksi, jotka häiritsevät henkilön omaa tai läheisten elämää. Toki ainahan juova henkilö ei tiedä häiritsevänsä omaa tai muiden elämää.

Vierailija
33/47 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon viiniä, usein. Mutta en humalaan. Tosin sekään ei teille kuulu. Halusin vain kommentoida että en ymmärrä aikuisia, jotka imevät mehuja / maitoa / kaakaota / piimää / juotavia jugurtteja / limua.

Niissä on ensinnäkin ihan yhtä paljon kaloreita kuin viinissä. Enkä myöskään ymmärrä aikuisia, jotka mässyttävät karkkia. Hui, hampaat menee ja läskiä kertyy.

Mun herkut on mun herkkuja. Juokaa te niitä jugurttejanne.

Parista lasista viiniä joka toinen ilta, vai parista lasista piimää/maitoa/jogurttia joka toinen ilta?

Vierailija
34/47 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on kittaaminen? Onko sinulla joku stereotypia päässäsi, että alkoholia voidaan vain kitata? Olen kyllä sitä mieltä, että lasillinen valkoviiniä ei ole kittaamista vaan hyvä juoma iltapalan kanssa.

Vierailija
35/47 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-eurooppalaisessa kulttuurissa on ihan normaalia juoda viiniä tai parikin kaljaa illassa.

Tiedän sen, kun asun täällä ja ihmettelen kyllä suomalaisten suhtautumista alkoholiin.

Vierailija
36/47 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on kittaaminen? Onko sinulla joku stereotypia päässäsi, että alkoholia voidaan vain kitata? Olen kyllä sitä mieltä, että lasillinen valkoviiniä ei ole kittaamista vaan hyvä juoma iltapalan kanssa.

Mutta mun mielestä kittaaminen on aika tolkutonta juomista, vähintää joku sikspäkki illassa ja mä tiedän että sellaisia miehiä on olemassa. Oma ei onneksi ole.

Valkoviinilasillinen illassa ei oo niin paha, mutta kyllä sekin jo ongelmaa lähentelee jos se pitää joka ilta saada. En ymmärrä1

Vierailija
37/47 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kans ihmetelly samaa.Mut jos molemmat on samanlaisia, niin sit siihen ei varmaan ees kiinnitä huomiota..

Vierailija
38/47 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mun mielestä kittaaminen on aika tolkutonta juomista, vähintää joku sikspäkki illassa ja mä tiedän että sellaisia miehiä on olemassa. Oma ei onneksi ole.

Valkoviinilasillinen illassa ei oo niin paha, mutta kyllä sekin jo ongelmaa lähentelee jos se pitää joka ilta saada. En ymmärrä1

Miten viinilasillisen juominen on ongelma? Suvussani ei ole alkoholiongelmaisia ihmisiä, mutta ei myöskään tiukkapipoisesti lasillisen juomiseen suhtautuviakaan. Johtuuko täysraittiusasenne lapsuuden kokemuksista? Esim. juoppo isä?

Vierailija
39/47 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kittaamisella sitä, että jos joka päivä ottaa pari niin siitä tulee jo kittaamista. Ja mitä iloa siitä on? Muuta ku tulee läskiä koska alkoholi lihottaa. Mihin tää siis perustuu?Mikä on sen tarkotus? Ja en sylje lasiin mut en viittis ees aukasta yhtä pulloo himassa ja mennä sit nukkuu. Mielummin otan joskus hyvässä seurassa enemmän ja harvemmin. Halusin lähinnä tietää että mikä on sen ILO?????

Vierailija
40/47 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä näkee, että mammat eivät ole koskaan maistaneetkaan hyviä viinejä.

moni ottaa lasillisen pari, koska pitävät ja nauttivat hyvästä viinistä

ei kaikkien tarkoitus ole vetää lärvejä

sama oluen kanssa, sitä voi juoda janoon ja se on hyvää

mä taas ihmettelen aikuisia ihmisiä, jotka juovat limsoja, yök

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan