Miten kukaan voi sanoa että äitiys on elämäntehtävä?
Mulla kun ei ole töitä eikä ammattia eikä niitä sairauksien takia tulekkaan,niin kaikki sanovat että kun mulla 1 lapsi niin äitiys on mun elämäntehtävä.Eihän se niin mene.Mun elämäni on ollut turhaa kun en ole muuhun pystynyt.
Kommentit (28)
ja ymmärrän sen täysin ei kukaan kotona olevaa naista josta ei ole mihinkään viitsi elättää.Kohta meillä ero edessä ja mä sossun elätettävänä,
sitten alat etsiä lisää merkitystä elämääsi vaikka vapaaehtoistyöstä tai mistä nyt keksitkin. Maailmassa on paljon muutakin kuin palkkatyö!
Jos miehesi jättää siinut sen takia että kovasta yrittämisestä huolimatta ei töitä tai opiskelupaikkaa löydy, niin sillehän ei sitten mitään voi, parempi ehkä niin. Kuulostaa kuitenkin vähän siltä, että negatiivisuutesi saattaa vaikuttaa miehesikin asenteeseen. Jatkuvaa valitusta on raskasta kuunnella.
Jos nainen on kotona, ja hoitaa kodin, laittaa ruokaa ja kantaa päävastuun lapsenhoidosta ja kasvatuksesta, kuinka naisesta silloin voi sanoa, että ei ole mihinkään :O
Kotiäitejä ei yleisesti kai nykyään arvosteta, siitähän se kiikastaa. Mutta minä arvostan, itseäni, ja kaikkia muitakin kotiäitejä! Mikä työ on oikeasti tärkeämpää, kuin vanhemmuus: valmistella ja kasvattaa uusi ihmisenalku elämäntaipaleelle, toisten ihmisten keskellä eläväksi, toiset huomioonottavaksi, pärjääväksi, rakastavaksi ihmiseksi?
Nyt alkaa toisen aviomieheni mitta tulemaan täyteen kun en tuo rahaa talouteemme.
tai vaikka vapaaehtoistyö? Vapaaehtoistyössä saisit auttaa muita, jos vaan koet sen mielekkäänä, eikä tarvitsisi olla koko ajan kotona pienen lapsen kanssa. Ymmärrän, että tarvitset muutakin täytettä eläämäsi. =)
ja tietysti mieheni on kyllästynyt ruikuttamiseeni kun en kotona viihdy.En ala mitään vapaaehtoistyötä tekemään.Tiedän että perheemme tarvitsee myös minun tulojani ja minun on jostain tuloja saatava.
ensimmäisestä aviomiehestäni erosin 4v sitten ja jätin edellisen lapseni hänelle.Tämä toinen tehty nykyisen mieheni kanssa.
muntta mulle ei löytynyt työpaikkaa niin en oppisopimusta voinut alkaa käydä.No en saa eläkettä vaikka olen useilta lääkäreiltä hakenut ja kysynyt.