Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lukiko kukaan yliopistossa kahta kertaa tenttikirjoja läpi?

Vierailija
25.02.2010 |

Musta tuntuu, että mun on pakko lukea, että muuten en muista, vaikka kuinka pänttäisin (eli toisteleisin vaikeita kohtia ekaa kertaa lukiessani).

Olenkin saanut suht hyviä numeroita (nelosta; viitosta), mutta melkeinpä pelkään, että en ees pääsisi läpi, jos en kahta kertaa lukisi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä edes yrittänyt päästä läpi yhden kerran lukemisella. Jos asia ei jää päähän ensilukemalla niin se ei jää. Vaikka se olisi yksinkertainennkin.

Vierailija
2/14 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä edes yrittänyt päästä läpi yhden kerran lukemisella. Jos asia ei jää päähän ensilukemalla niin se ei jää. Vaikka se olisi yksinkertainennkin.

Toisella kerralla saa ehkä vähän ideoitakin kehitellä omaa ajatteluaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin ehdin lukea kirjaa edes loppuun. Tenttialueet olivat niin laajoja. Lue prujut hyvin ja kirjasta täydennä prujuja. Kertaa sitten lopuksi prujut ja samalla kirjan tärkeät kohdat. Älä yritä opetella liian laajaa aluetta vaan sen minkä ehdit hyvin. Välillä joutuu uusimaan tenttejä, mutta ei maailma siihen kaadu. Tärkeät asiat kertautuu usealla kurssilla:)

Vierailija
4/14 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää, mistä aiheesta puhutaan, samalla alleviivaan (omista kirjoista). Tokalla kerralla en lue kaikkea - vain alleviivaukset, tiivistelmät ja vaikeat kohdat. Hyvin on mennyt yleensä.

Vierailija
5/14 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelkkuja ja viitosia, vaikken lue kaikkia kirjoja aina kertaakaan läpi, vaan vain kiinnostavimmat kohdat ja sisällysluettelon + tiivistelmät.

Ei pikkulapsen äidillä ole aikaa päntätä.

Vierailija
6/14 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinni. Mulle ei olisi tullut mieleen lukea kahta kertaa, hyva kun sai jollain lailla kerran luettua. Meilla oli aikanaan noin 1000-2000 sivua per tentti. Ma muistaakseni laskeskelin etta luen noin 15 sivua tunnissa.

Vierailija
7/14 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansantaloustieteessä olen joutunut lukemaan monen monta kertaa. Jos on oikein hyvät muistiinpanot niin silloin ei välttämättä tarvi.

Politiikasta saa hyviä melkein lukematta... kerran kun vilkaisee niin se on siinä. Riippuu niin aineesta. Jos on matemaattista sisältöä niin joutuu jankkaamaan useasti, mutta jos on teoriaa niin kerralla menee helposti.

Vierailija
8/14 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ekalla kerralla vaan selailen kirjaa läpi

toisena luen tarkemmin perehtyen ja merkkaan tärkeitä kohtia

ja kolmannella pänttään vielä niitä tärkeitä

Vierailija
9/14 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjäsin niinkin. Ei olisi ollut aikaa.

Vierailija
10/14 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kaikista tenttikirjoista muistiinpanot, joita kertasin kirjanluvun jälkeen. Kirjoittaminen auttaa minua oppimaan, ja pystyin palauttamaan kirjan kirjastoon jo ennen tenttiä.

Vierailija
11/14 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin ehdin lukea kirjaa edes loppuun. Tenttialueet olivat niin laajoja. Lue prujut hyvin ja kirjasta täydennä prujuja. Kertaa sitten lopuksi prujut ja samalla kirjan tärkeät kohdat. Älä yritä opetella liian laajaa aluetta vaan sen minkä ehdit hyvin. Välillä joutuu uusimaan tenttejä, mutta ei maailma siihen kaadu. Tärkeät asiat kertautuu usealla kurssilla:)

Toivottavasti et ole ainakaan mikään tuleva lääkäri..

Minä luin kirjat kannesta kanteen ja usein pariinkin kertaan tai sitten tein ekalla lukukerralla hyvät muistiinpanot ja kertasin niistä.

Kaksi tutkintoa olen tehnyt ja näissä eri tutkinnoissa tekniikka oli hieman eri. Toisessa edellytettiin erittäin laajojen kokonaisuuksien hallintaa. Toisessa taas sekä nippelitiedon pienintä nippeliä yhdistettynä sitten laajempaan kokonaisuuteen.

Vierailija
12/14 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, useimmiten kyllä lukaisin kirjat kerran läpi, mutta toista kertaa en koskaan. Ainoastaan tärpit + luentomuistiinpanot sekä ekalla lukukerralla merkitsemäni oleelliset kohdat. Toimi mulla!

Vierailija
13/14 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

englanniksi, niin siinä saa olla ahkerana että ehtii lukea alueen edes kerran läpi. Mutta luentomuistiinpanot ovat aina olleet mun vahvuus, eli korvat höröllä luennoilla ja kynä sauhuamaan. Musitiinpanot ovat taatusti lyhyemmät kuin tenttialueet, joten kerran kun kahlaa tenttikirjan läpi ja siihen päälle ahkeraa muistiinpanojen lukua.

Vierailija
14/14 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin arvosanoin valmistuin maisteriksi.