Onko kenelläkään lemmikkeinä hamsteri ja kissa?
Tai tiedätkö ketään kenellä on? Onnistuuko? Miten ovat yhteiselon järkänneet?
Mietin tytlle synttäreiksi hamsteria, mutta meiltä löytyy jo kissa joka ollut meillä pian 5v.On kyllä aika lälly tapaus, mutta silti mietin, että onnistuuko ollenkaan. Olen kuullut tapauksista joilla on kissa sekä lintu ja onnistuneet, mutta lintua en mielelläni perheeseemme ottaisi sillä se ei lemmikkinä kiinnosta meitä juurikaan.
Koirakin meillä on, mutta sen suhteen en ole huolissani ollenkaan. Se ei tekisi pahaa kärpäsellekään ja ei osaa hyppiä ja kiipeillä korkealle, jonne hamsterin voisi näköalapaikalle laitta esim. olohuoneeseen (kaapin päälle, kaapissa reuna ettei häkki putoa).
Kommentit (5)
oli joskus kauan sitten, enkä suosittele!
Kissa on peto, ja vaikka olisi miten lälly tahansa, niin vaistot herää, kun hamsterin näkee, ja saattaa metsästää sen suihinsa! Se on kissalle vaan mikä tahansa saalis..
Mun hamsterille jouduttiin tekemään ihan katon rajaan hylly, mihin häkki laitettiin, että oli turvassa kissalta (joka siis vaani sitä lähes koko ajan) ja siellä ylhäisessä yksinäisyydesään hamsteri-polosta ei kyllä ole iloa kenellekään..
Meillä 4-vuotias kissa. Ja puoli vuotta sitten otettiin kääpiöhamsteri. Hamsteri elää muoviterraariossa, elikkä se ei itse pääse sieltä karkuun eikä kissan tassut pääse sitä silittelemään :D
Hamsteri asuu meidän vierashuoneessa, ja ovi on aina kiinni yöt, ja silloin kun ei olla kotona. Kissa katsoo hamsteria häkin seinien läpi ja yrittää tasulla huitoa kun ei ymmärrä että muovi on välissä :) Sitten kun oikein innostuu niin hyppää häkin päälle, ihme ettei kovamuovi ole vielä halennut, vaikka välillä pahalta kuulostaakin.
Yöt tämä meidän hamsu juoksee siinä juoksupyörässä, makuuhuoneeseen ei siis kannata laittaa häkkiä. Kissa varmasti myös kyttäisi koko yön sen juoksua jos samaan tilaan pääsisi :D
Hyvin on meillä onnistunut, mutta jos meillä ei olisi ylimäräistä huonetta, niin sitten ei kyllä varmaan...
Meillä on. Hamsteri elää kissan vatsassa.
Mut hamsteri oli akvaariossa. Niin, ei siellä siis vettä ollu... Mutta siis kissa ei päässy kynsimään sitä. Kyllähän kissaa aina aika ajoin kiinnosti, mutta ei mitenkään jatkuvasti ollut härnäämässä, vaikka muuten olikin aika peto.