Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Jumala sinulle mies; isä?

Vierailija
25.02.2010 |

Minun Jumalallani ei ole sukupuolta. Siksi en voi yhtyä uskontunnustukseen. Pitäisikö erota kirkosta? Muutenkin se kaikki höpinä isästä ja pojasta. Missä kaikki äidit ja tyttäret? Kristinusko on miesten uskonto miehille.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(auktoriteetti, lempeä, etäinen, vahva...) ja pyhä Maria vastaa suhdetta omaan äitiin.

Vierailija
2/40 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala antoi Lilithille uhkavaatimuksen. Jos Lilith ei tulisi takaisin, niin Lilith joutuisi antamaan 100 hänen lastaan kuolemaan joka päivä, mutta Lilith ei palannut.

Kyllä tuo Jumalakin tässä käyttäytyy sanoisko ääneen miten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(auktoriteetti, lempeä, etäinen, vahva...) ja pyhä Maria vastaa suhdetta omaan äitiin.

Eikä tosiaan ole tullut mieleen aloittaa rukousta sanoilla "Hyvä Jumala", koska olen niin koulun ynnä muiden "aivopesemä" eli aloitan rakas, taivaallinen isä.

34

Vierailija
4/40 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisikohan vika sitten sinussa, eikä Raamatussa...

Vierailija
5/40 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan mieheksi. Koska minulla ei ole luottamuksellista ja rakastettavaa suhdetta omaankaan isääni, en pysty suhtautumaan Jumalaankaan niin. Jos hänestä puhuttaisiin äitinä, voisin ehkä turvautua Jumalaan paremmin. Hassu juttu.

Vierailija
6/40 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luokittelu mieheksi?

Vierailija
7/40 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole, kun en usko siihen.

Vierailija
8/40 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan jumala on se hyvyys, joka on meissä ihmisissä. Jumala on voima, joka antaa meille elämän ja oikeudenmukasiuuden.

Vierailija
9/40 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa kuitenkin miellän Jumalan sukupuolineutraaliksi. Jumalahan loi ihmisen omaksi kuvakseen, eli hänessä on oltava sekä maskuliiniset että feminiiniset ominaisuudet.

Ehkä asia ei vaivaa minua, sillä minulla ei ole antipatioita miehiä kohtaan muutenkaan.

t. uskovainen

Vierailija
10/40 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoihan Jeesuskin häntä isäkseen. Sinun kannattaa itse miettiä, kuulutko kirkkoon. Kristinuskon Jumalaan sinä et ainakaan usko. Kirkkoon kuuluminen ei ketään pelasta.

Vierailija
11/40 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jostain jota ei oikeasti ole olemassa.

Turha siis pähkäillä edes asiaa, nautitaan mieluummin tästä ainokaisesta elämästämme!

Vierailija
12/40 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(niin mistäpä mä voin olla varma oliko Jeesuksella munat), mutta en oikein usko, että Jumala on mies niin kuin me mies kuvitellaan; enkä usko, että Hän on nainenkaan. Hän on Jumala; hän on

Vierailija
13/40 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle jumaluus on sukupuoleton, mutta itselleni on selkeämpää ajatella tietyissä asioissa sitä naisena ja tietyissä miehenä.

Vierailija
14/40 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jostain jota ei oikeasti ole olemassa. Turha siis pähkäillä edes asiaa, nautitaan mieluummin tästä ainokaisesta elämästämme!

mielestäni ei? Minä nautin elämästäni enemmän, koska uskon Jumalaan.

Vierailija
15/40 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva tieteenala on niin herkullinen pohdittavaksi kuin teologia.

Vierailija
16/40 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mihin ihmeeseen Hän niitä tarvitsee ellei lisäänny?

Sanoihan Jeesuskin häntä isäkseen. Sinun kannattaa itse miettiä, kuulutko kirkkoon. Kristinuskon Jumalaan sinä et ainakaan usko. Kirkkoon kuuluminen ei ketään pelasta.

Vierailija
17/40 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sovinistinen viritys kristinuskossa kyllä on. Vai onko se vain raamatun tekstien muistiin kirjottaneiden aikaansaannos? Haluaisin uskoa, mutta en voi uskoa niin kuin kristinuskoa opetetaan. Kuitenkin uskon jumalalliseen ulottuvuuteen elämässä. Kai se on elämänmittaisen tutkiskelun paikka. Toistaiseksi kuulun kirkkoon, koska se kuuluu kulttuuriini. Mutta ole hyvin allerginen sille ajatukselle, että lapsille aletaan pienestä pitäen syöttämään uskonnollisia opetuksia. Itse en niin tee. Kun lapset tuosta kasvavat, odotan kyllä innolla filosofisia ja henkisiä keskusteluja heidän kanssaan.

ap

Vierailija
18/40 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sekä mies että nainen ovat Jumalan kuvia. Koska kaikki ihmiset ovat eri näköisiä, Jumalan tai Jumalan kuvan täytyy tässä yhteydessä tarkoittaa jotain ihan muuta kuin fyysisiä ominaisuuksia ovat ne sitten hiusten tai ihonvärissä tai genitaaleissa.

Se, että Jumalasta Raamatussa puhutaan isänä ei johdu mistään teologisesta edellytyksestä, vaan yksinkertaisesti siitä, että Raamatun kirjoittamisen aikoina (siis noin 6000 ennen Kristustav- noin 300 jälkeen Kristuksen) se henkilö, jolla oli suurimmat intressit mahdollisuudet pitää huolta jonkun ihmisen tulevaisuudesta myös välittömän elinpiirin ulkopuolella, oli oma isä. Äidin vastuu oli kyllä kriittinen, ja jokaisen henkiinjääminen riippui siitä, mutta yhteiskunnassa yleensä ja kodin ulkopuolella, suurin valta ja parhaat suhteet oli isällä. Mutta tämä on mielestäni ihan pelkkää kulttuurivaikutetta kirjoitusajan kulttuurista, ei itse kristinuskon ydintä tai teologiaa. Mutta paavalinsynodilaiset ovat tästä tietysti eri mieltä.

Vierailija
19/40 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo ylläpitää patriarkaalisia rakenteita. Ja toinen uskomaton asia on se että Raamatun naiskuva menee akselilla neitseestä sikiävä ja portto (Martta mikälie). En minä ainakaan muista muita naisia koko hemmetin kirjassa, Eevan lisäksi tietysti. Ja Eevahan nyt on syynä koko ihmiskunnan onnettomuuteen syötyään omenan. Todella mahtavaa. Yrittäessäni muistella muita naisia tulee mieleen joku Rebekka. Kuka se oli ja mitä teki? On se nyt kammottavaa, ettei meidän pyhässä kirjassa ole naisia lähes ollenkaan!!!! Pystyn luettelemaan pitkät litaniat miesten nimiä.

Vierailija
20/40 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja patriarkaalisuus oli yksi syy, miksi erosin kirkosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä