Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehtiinkö mulle kaavinta?!

Vierailija
04.02.2010 |

Mä en tiedä nimittäin asiaa itse.. Sain keskenmenon ja verenvuoto oli niin voimakasta, että oli pakko mennä päivystykseen. Lääkäri kertoi emättimessäni ja kohdussa olevan hyytymää. Hän otti pihdit ja sanoi kohdunsuun olevan auki (mulla oli keskeytynyt keskenmeno ja olin saanut päivällä kohtua valmistavan lääkkeen, josta sitten tuo hurja vuoto alkoi jo). Hän sanoi, että minua ei satu toimenpide, eikä sattunutkaan.. Hän otti hyytymät pois, mutta kaapiko hän siis kohtuni?? Vuoto loppui tästä eikä sitä juuri sen jälkeen ole ollut kuin todella niukkana. Voinko olettaa, että nyt on riski kohtutulehduksellekin pienempi? Kun lääkäri ultralla totesi kohdun nyt olevan tyhjä tuon "toimenpiteen" jälkeen...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muusta en tiedä...

Vierailija
2/15 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaavinta tehdään nukutuksessa koska se on kivulias toimenpide.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut kaavinta, se tehdään nukutuksessa ninkun edelliset kertoivat.

Vierailija
4/15 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia ei siitä selviä, soita sairaalaan ja pyydä jotakuta selvittämään, mitä siinä tapahtui. Joskus lääkärit ja hoitajat ei muista, että potilaille pitäis kertoa suomeksi mitä tapahtuu.

t. sh

Vierailija
5/15 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli keskeytynyt keskenmeno, niin kukaan ei tarkistanut lapsen ja istukan syntymisen jälkeen, että jäikö kohtuun mitään (vaikka hoitajat aiemmin sanoivat että lääkäri tarkistaa) ja minulle sitten nousi korkea kuume parin päivän päästä ja kohtuun oli jäänyt istukan palasia.. sitten minulle jouduttiin tekemään vielä kaavinta... siltä olis ilmeisesti vältytty jos heti ois katottu ja otettu ne palat pois vielä kun kohdunsuu oli auki.

Vierailija
6/15 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tuo oli "minikaavinta"? Kun kai se gynekologi mun kohdun sisältä niitä hyytymiä poisti kuitenkin.. kun kerran kohdunsuun sanoi olevan auki.. kai hän sinne sisälle sitten pääsi pihteineen? Kohdunsuulla kuulemma oli tavaraa myös tulonpäällä. Ja jos kohtu todettiin ultralla tuossa yhteydessä tyhjäksi niin voinko luottaa siihen, että ei pitäisi kohtutulehdusta tulla?

ap

Vierailija
7/15 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sieltä joku tulehdus meinaa tulla, niin se nostaa ekana sen 40c kuumeen parin päivän sisällä, ja sitten heti ea:uun, niin ei ole hätää.. Saako kysyä olitko pitkällä, ennenkuin tuo KKM huomattiin?

Vierailija
8/15 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiö vastasi viikkoa 8, keskeytynyt keskenmeno siis.

ap

Vierailija
9/15 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, se on kamalaa kun tulee niin yllätyksenä. Itsellä viikkoja oli 18 ja olin ehtinyt tuntea liikkeet ja tutuille oli kerrottu sen 12. vkon jälkeen. Mutta nyt mennään viikolla 34. :)

Vierailija
10/15 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopuksesta kohdusta kaivettiin tavaraa käsin kun oli vielä epiduraali mukamas voimissaan ja voi luoja että ulvoin kivusta. Iso mieslääkäri työnsi kättä kohtuun ja repi istukanpalasia irti kuin olisi kalkkunalta sisuksia repinyt. Ei paljon epiduraalista ollut apua.

En ehkä käyttäisi sanaa kaavinta jos pihdeillä on hyytymiä otettu pois.

Vierailija
11/15 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä minä asiasta tietäisin, kun en ole lasta koskaan saanut? Ja kun en kerran tiedä, mikä kaavinta oikein on ja miten se suoritetaan... En kai mä muuten kyselisi.

ap

Vierailija
12/15 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä minä asiasta tietäisin, kun en ole lasta koskaan saanut? Ja kun en kerran tiedä, mikä kaavinta oikein on ja miten se suoritetaan... En kai mä muuten kyselisi. ap

joka sekään ei vielä ollut kaavinta, tehtiin siis noin ettei kaavintaan tarvinnut mennä.

Kaavinta varmaan nimensä mukaisesti on kaavinta, eli kohtua kaavitaan jollakin instrumentillä ilmeisen napakasti niin, että siinä vielä kiinni olevat kappaleet lähtevät irti.

Vierailija
13/15 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto on nyt todella niukkaa ja keskenmenosta vain kolme päivää. Voiko olla näin vähäistä?

ap

Vierailija
14/15 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko tosiaan, että joku nettikirjoittaja tietää, mitä sun värkillesi on tehty????

Vierailija
15/15 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta todella hyvissä puudutteissa kuitenkin. Mulla on kaavinnasta kokemus tammikuulta 2009 NKL:ta. Synnytin lapseni normaalisti alateitse, mutta istukka ei irronnut (vaikka 7 eri henkilöä kävi sitä vatsan päältä painelemassa ja sain suun kautta jonkin lääkityksen, jonka olisi pitänyt edesauttaa istukan irtoamista). Joten leikkaukseen päädyin synnytyksen jälkeen. Olin saanut kaksi epiduraaliannosta ja mulla oli katetri/kanyyli (vai miksi sitä kutsutaankaan, mistä epiduraali laitetaan). Joka tapauksessa leikkaussalissa sain niin paljon epiduraalia, että koko ala kroppa oli tunnoton, mutta muuten olin ihan valveilla. Istukka irrotettiin alakautta käsin ja sen jälkeen tehtiin kaavinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän