Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saat kutsun Marttojen kotiruokakurssille sossun, diakonin,yms. kautta ÄLÄ MENE.

Vierailija
25.02.2010 |

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martat vain sattuvat tietämään, miten edullisista aineksista voi tehdä hyvää ja terveellistä ruokaa.

Minulla on käytössä Marttojen "Penninvenyttäjän keittokirja", vaikkei perheessämme välttämättä tarvitsisi penniä venyttää. Siinä vain on niin hyviä, perinteisiä kotiruokaohjeita.

Eipä ihme, että ollaan varattomia, kun suhtaudutaan kaikkeen TODELLISEEN apuun niin helvetin negatiivisesti. Rahaa vain pitäisi saada käteen, että voisi hakea taas Kotipizzasta pitsat...

Vierailija
2/47 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä muistaakseni ihan pakollisena aineena kotitaloustunnilla opetettiin että kotiruoka on halvempaa kuin einekset, yms. ja itse tekemällä säästää.

Mutta millä se köyhä hakee sieltä automarketista sen 5 kilon perunasäkin kun ei ole autoa ja jos ostat bussilipun säästö menee sen hintaan.

Autoton köyhä ostaa ruokansa lähikaupasta kalliilla ja usein lähikaupan valikoimakin on niin suppea ja vihannekset nahistuneita ja huonoja että mieluummin valitsee einekset tai pakastevihannekset.

Ruuan alv:n poisto auttaisi köyhyyden poistamisessa Marttojen asennevammakursseja enemmän. Paitsi että ahne kauppias vetäisi senkin omaan liiviinsä ja pitäis ruuan hinnan silti ennallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kellaria, minne niitä isoja ruokamääriä säilöä.

Vierailija
4/47 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä meillä on pakastin, ja kyllä me haetaan automarketista niitä viiden kilon perunasäkkejä sekä muutenkin isoja määriä ruokaa kerralla, vaikkei autoa olekaan - mutta meilläpäs on kaikilla kaksi täysin tervettä jalkaa, vahva selkä ja yllin kyllin reppuja yms. laukkuja, jotka helpottaa kantamista. Näin talviaikaan pulkka on loistava keksintö, painavimmat ostokset kulkee siinä. Lisäksi me on säästetty yhdet matkarattaat ihan sitä varten, että voidaan niilläkin kuljettaa tavaraa eikä kaikkea tarvitse käsin kantaa.

Vierailija
5/47 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on oikea asenne. Turha valittaa, ettei rahaa ole ja että kunnon ruoka maksaa, jos sen eteen ei tee yhtään mitään.

Vierailija
6/47 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä 4kg ehtis pilaantua kun ei ole kunnon säilytystiloja. sekö sitä säästöä on?

Vierailija
7/47 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syöttää sille pelkästään purkkiruokaa, vaikka köyhyysrajalla eletään. mut mä en tupakoi enkä juo alkoa vaikka työtön olenkin, enkä hae eu-ruokapusseja.

Vierailija
8/47 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla pakastin? Tee perunoista laatikoita yms. ja pakasta.

Vierailija
9/47 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästänyt sillä 80€/kk, mutta kun en keksinyt mitä sillä rahalla olisin tehnyt.

Vierailija
10/47 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ne on niin käteviä. t. 13

oikeesti mulla on atoopikon kädet ja olen allerginen vedelle ja perunan tärkkelykselle, sekä jauhoille ja maidolle. Että pikkuisen rajoittaa mun kotiruokatehtailuja, ei se pelkästään laiskuutta ole.

Vierailija
11/47 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halpoja perunoita kaukaa.

Kuulostaa ikävä kyllä tekemällä tehdyltä ongelmalta! Mitä tuolla valittamisella oikein ajettiin takaa? Sitä, että köyhän pitää ostaa muutama sentti kalliimmalla perunat lähikaupasta? Vai haettiinko oikeutusta ostaa lähikaupasta eineksiä? Kertokaas vähän, kun meni hieman ohi tuo automarketin perunat vs. lähikaupan perunat -vertailu.

Vierailija
12/47 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin ne pelkät perunat tekisivät sen kauppalaskun pienemmäksi : D

Kyllä se on kuule ihan kaikki ruoka minkä teet itse!! Ei vain ne perunat : ) Ja asennevammasi on se mikä kasvattaa kauppalaskuasi. Ostamalla järkevästi ja suunnitellusti, säästää paljon!

Vierailija
13/47 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttu tai sukulainen, joka omistaa auton, että silloin tällöin saa sen ison perunasäkin ja muut isommat erät kotiin kuljetettua. Selittelyn makua, kun ei viitsitä itse sitä ruokaa laittaa.

Vierailija
14/47 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

40cent halvemmalla marketista kuin lähikaupata? ja isot erät ruokaa pilaantuu jos ei ole tiloja säilyttää.

Vierailija
15/47 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaa voi pakastaa.

Vierailija
16/47 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi ihmetys. Itse tehdyt hedelmä- ja marjasoseet (jollei nyt ole ilmaisia hedelmiä ja mummon keräämiä ilmaisia marjoja) ovat paljon kalliimpia kuin kaupan soseet. Eli jos lapsiperheessä on tiukkaa, niin ihmeessä kannattaa syöttä lapselle niitä vauvan omenasosepurkkeja, joissa omenaa on lähinnä mauksi ja loppu on suurustettua kiisselipohjaa.

Vierailija
17/47 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pakastaa. Miksi ne pitäisi mummon kerätä? Omeniakin saa monesta paikasta ihan ilmaiseksi, kun vain viitsii selvittää. Mekin annamme ilmaiseksi omppuja, kun niitä tulee sellaiset määrät, että emme kaikkea itse tarvitse. Moni vain ei huoli, kun "ei viitsi" niistä mitään valmistaa.

Vierailija
18/47 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi tosiaan mennä sinne kurssille, kun on noin kummallisia luuloja.

Siellä vain opetetaan käyttämään hyödyksi sesongin aineksia, kuten kaalia ja juureksia. Hyviä keittoja voi tehdä halvemmista ruhon osista, aina ei tarvitse kallista lihaa.

Vierailija
19/47 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppojen osto- ja myynti-ilmoituksista, netistä ja myös tietyt liikkeet myyvät käytettyjä. Käyteyn pikkupakastimen voi saada muutamalla kympillä. Selittelyä ettei muka koskaan milloinkaan ole sellaiseen varaa..

millä rahalla sen pakastimen ostaa?

Vierailija
20/47 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinen päivä itse. Heitän jo nyt valtavia määriä ruokaa roskiin, pakastan osan mutta kaikkea ei voi pakastaa. (ja usein unohtuu pakastimeen ja sitten sieltä suoraan roskiin). Teen useinmiten ruuan itse, mutta ostan eineksiä pari kertaa viikossa, sillä lapset ei suostu syömään samaa ruokaa kahta päivää peräkkäin. Hedelmiä (banaania, omppoja, viinirypäleitä ja mandariineja) meillä on joka päivä. Itse elän suurinpiirtein kaurapuurolla ja hedelmillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi