Mä täällä itken kun joudun olemaan kotiäitinä.
Kun en nuorena pärjännyt koulussa ja olen vuosia ollut kotona.Aluksi kotirouvana ja nyt kotiäitinä.Että mua hävettää tämä.Töitä en saa kun ammattia ei ole ja oppimisvaikeuksien ja fyysisten sairauksien takia vaikea opiskella.Nyt naapurin rouva lähtee töihin kun 2v hoiti lapsiaan kotona.Mun käy niin kateeksi.Inhoan meidän päiviämme täällä kotona.
Kommentit (24)
HERO = Helsingin seudun erilaiset oppijat
Siellä on tosi mukavaa porukkaa töissä ja ymmärtävät tilanteesi paremmin kuin hyvin! Jos et asu pk-seudulla, voit kysyä heiltä oman alueesi tukipaikan yhteystietoja.
http://www.lukihero.fi
ja nettisivuilta löytyy vasemmanpuoleisesta listasta kohdasta "Lisätietoja" erilaisten alueellisten yhdistysten tietoja.
Ei kannata vielä luovuttaa, jos sinulla on halua oppia! Oppimisvaikeus on vain hidaste, ei este!
Olen toki hakenut töitä ilman koulutusta ei vaan ole huolittu mihinkään.Olen hakenut siivous.yms.työtä missä ei koulutusta tarvita.En ole lannistunut heti tilanne on ollut tämä jo vuosia eikä yrityksistäni huolimatta parannusta tule tapahtumaan.Olen käynyt psykologit ja ammatinvalintapsykologit läpi.
Siellä on tietoa juuri sinun tilanteestasi ja paljon vinkkejä ja osaamista tulevaisuuden suunnittelemiseen. Panosta tulevaisuuteesi ja ota tuonne yhteyttä!
Voi toki töitä hakea ilman koulutustakin. Esimerkiksi siivous, lehdenjako- ja kassatöitä voisit saada ilman alan koulutusta. Aina kannattaa yrittää.
Toinen juttu on, että kannattaa ottaa selvää oman paikkakunnan koulutusmahdollisuuksista. Monia aloja voi opiskella oppisopimuskoulutuksena tai aikuiskoulutuksena. Aikataulujakin on monenlaisia. Olen varma, että löydät kyllä paikkasi, kunhan otat selvää.
Henkisen hyvinvoinnin vuoksi on tärkeää joskus ajatella myös itseään. Jos selkeästi et enää viihdy vain kotona, niin työskentele sen eteen, että löytäisit muuta. Lue työpaikkailmoituksia ja seuraa kouluhin hakemisia. Käy keskustelemassa tilanteestasi työkkärissä.
Ei kannata heti lannistua. Tekemistä kyllä löytyy, jos ei ole kamalan nirso. Koulutuksiakin on erilaisia: kaikki eivät vaadi kamalasti lukemista ja pänttäämistä vaan keskittyvät käytäntöön. Jos sinulla on diagnosoituja oppimisvaikeuksia, niistäkin kannattaa keskustella esimerkiksi ammatinvalintapsykologin kanssa.
Voimia sinulle!