Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita perheitä joissa ei olla paljon sairastettu?

Vierailija
25.02.2010 |

En ylpeile asialla, olen vaan kiinnostunut asiasta.

Mä en ole ollut lainkaan pois töistä sairauden takia kesän jälkeen ja lapsetkin ovat olleet terveenä.

Ei ole ollut flunssaa eikä vatsatautia, ei mitään tulehduksia eikä sikaa.

Perusterveitä koko perhe! Onko tää harvinaista vai liioitteleeko muut kun tuntuu että muissa lapsiperheissä ollaan koo ajan sairaana.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

töistä en ole ollut pois, en muista minä vuonna.

Viime viikolla iski korvatulehdus, minulle, ensimmäinen 35v ikääni. Nyt kouluikäinen poika yskii ja niistä koko ajan, on kuitenkin koulussa.

Vierailija
2/7 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ollut koskaan sairauslomalla. Jos mahatauti tulee, niin se on mulla tullut aina lomalla tai viikonloppuna. Flunssat on aina kuumeettomia eikä yleiskunto romahda. Lapset on tosi vähän pois koulusta paitsi yksi tyttö pari kertaa kuussa migreenin takia. Mies sitten onkin ollut nyt keskeytyksettä puoli vuotta sairauslomalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on ollu työuransa aikana kerran kuumeen vuoksi pois.

Isä ei sairastellut ennen mutta sai "vanhoilla päivillä" todella rajun keuhkokuumeen, joka vei ennenaikaiselle eläkkeelle (hyvä kun edes henkiin jäi).

Vanhin sisko ja sen mies +6 lasta ollu 18- vuoden aikana sairaina yhteensä pari-kolmekymmentäkymmentä kertaa (siis kaikki 8 yhteensä, sisko ei oo ollu ollenkaan. Ja nämäkin kaikki normi flunssia).

Keskimmäinen sisko ei ollut peruskoulusta kertaakaan pois, vesirokko sillä oli pienenä, pikkuveljellä ollut pari keuhkoputkentulehdusta.

Itselläni ollut märkärupi, yksi influenssa, yksi angiina ja yksi poskiontelontulehdus + pari parituntia kestävää kuumetta. Ikää 25. Mun vauva on nyt 7kk eikä ole ollut kertaakaan kipeä.

Joko meillä kulkee vastustuskyky geeneissä tai sitten ollaan vaan sen verran yksinkertaisia, ettei tajuta missä on terveen ja sairaan raja :)

Vierailija
4/7 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvää tuuriakin saattaa olla - ja omaa huolehtimista asiasta. Meidän perheessämme ei olla sairastettu kunnolla kolmeen vuoteen, tytöllä 2v 4kk oli pieni nuhakuume syksyllä ja poskeen nousi vesikello (vesirokko???), se siitä, ei muuta. Kaksi vuotta sitten keväällä olin päivän vatsataudissa, miehelläni sama tauti lievänä.

Possurokotusta emme ottaneet, muut rokoteohjelmapiikit on annettu lapselle. Syömme pääasiassa kotona tehtyä ja osin itse kasvatettua ruokaa, harvoin punaista lihaa ja sekin yleensä riistaa... tiedän, siihen ei kaikilla ole mahdollisuutta, mutta käytämme tilaisuuden hyväksemme. Kalaa syödään paljon. Isoisovanhempani ovat terveitä n. 9-kymppisiä kaikki, äidilläni on ykköstyypin diabetes puhjennut raskauden aikana aikoinaan. Kai tässä on geeneilläkin osansa, mutta väitän että niin on elintavoillakin.

Vierailija
5/7 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan saatu sitten vuoden aikana ainakin 5 kuumettaa/flunssaa, sikainf, parit oksutaudit etc...

Esikoinen meni kyllä eskariin, joten tuo varmaan sieltä kaikkea. Aijemmin oltiin n. kerran vuodessa kipeitä.

Vierailija
6/7 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenhän tuon nyt sanois. Meillä perheessä ei kukaan ole ollut mahataudissa koskaan vaikka laspetkin ovat hoidossa ja siellä on monesti mahataudit kiertäneet. Sen sijaan kuumetta meidän perheen jollakulla jäsenellä on yhtenään. Tähän syynä astma, sitä on meidän perheen 4:stä jäsenestä 3:lla. Muita sairauksia ei sairastella, mutta noita nuhakuumeita on jatkuvasti, nyt ihmeeksemme ollaan oltu kuukausi ettei kenellekään ole tullut.

Vierailija
7/7 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on koko perheellä menossa toinen flunssa kuukauden sisään.