Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2.5v ei saa ulkohaalaria itse päälle. pitäisikö? ev

Vierailija
25.02.2010 |

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5v osaa pukea itse sukat, housut, pipon, haalarin, kengät..

Ja osaa riisua myös ulkovaatteet melkeimpä kokonaan, sukkahousut, housut, vaipan, avata itse bodyn napit alhaalta ja vaatteiden vetoketjut.. ;)

Kaippa se on ihan yksilöllistä, miten oppivat =)

Kuhan nyt ennen koulua oppisivat.

Vierailija
22/24 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ei haluaisi, mutta he osaavat kyllä ja pukevatkin. Joillakin on niin hankalia haalareita, etten ihmettele, vaikkeivät niitä päälleen saakaan, mutta ihan tavalliset perushaalarit osaa jokainen 2-vuotias pukea. Samoin he osaavat pukea villasukat, villahousut, villapaidat ja pipot.

Aika kauheata, jos tosta pukemisesta tulee joku issue.

Se nyt on kuitenkin sieltä vähäpätöisimmästä päästä.

T. lto

No kun ei taaperolle todellakaan ole vähäpätöinen asia!Itse pukeminen on pienelle valtava saavutus josta voi olla ylpeä. Ja ylpeä ollaan vaan jos aikuiset sitä arvostavat. Kun aikuinen ei arvosta ja pitää välttämättömänä riesana niin kyllä lapsikin sen näin kokee ja niin häneltä poistetaan mahdollisuus tuntea itsensä isommaksi ja osaavammaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puen 3-vuotiaani ulos. Pukee itse ne vaatteet jotka haluaa ja on ylpeä kun saa itse sukat, paidan ja housut.

Kyllä se lapsi pitää huolen siitä, että saa pukea itse sen minkä jo osaa. Ja sitten saakehuja. Kehun mutten vaadi. Minun linjani on, että vaadin mieluummin liian vähän kuin liian paljon.

Vierailija
24/24 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puen 3-vuotiaani ulos. Pukee itse ne vaatteet jotka haluaa ja on ylpeä kun saa itse sukat, paidan ja housut.

Kyllä se lapsi pitää huolen siitä, että saa pukea itse sen minkä jo osaa. Ja sitten saakehuja. Kehun mutten vaadi. Minun linjani on, että vaadin mieluummin liian vähän kuin liian paljon.

Lapsen kannalta paras jos vaatii sopivasti, se sitä kehitystä eteenpäin vie. Kun lapselta vaaditaan liian vähän saa tämä myös tunteen että äiti ei usko että pärjää ja pystyy oppimaan.

Tämä onkin asia johon kiinnitetty liian vähän huomiota lapsen kasvun tukemisessa sekä päiväkodissa että kotona.Joko vaaditaan liikaa joka johtaa usein takapakkiin ja tilanteen hankaloitumiseen tai sitten odotetaan lapselta liian vähän eikä tämäkään auta lasta kasvamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän