Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää nyt, MIKSI pieniä vauvoja ympärileikataan?

Vierailija
25.02.2010 |

Mikä ihmeen pyhä tarkoitus sillä on? Hesarissa järkky juttu rabbista, joka teki leikkauksen ilman kivunlievitystä. Leikkaisi hemmetti oman kikkelinsä ilman kivunlievitystä! Mä en käsitä vanhempia, jotka oman pienen vauvansa voivat ikinä koskaan missään olosuhteissa alistaa tuollaiselle! Mikä on se jumala tai pyhä hahmo joka haluaisi kipua aiheutettavan pienille ihmisille, tai isommillekaan!? Saa hemmetti soikoon pitää tunkkinsa se jumala. Onneksi olen ateisti.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sadismia harjoitetaan uskonnon nimissä.

Onneksi suhtaudun kriittisesti kaikkiin uskontoihin enkä kuulu mihinkään lahkoon (ev.lut. on myös lahko!).

Vierailija
2/10 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lähimainkaan ateisti, mutta mun jumalani ei kyllä mitään ympärileikkauksia vaadi. Se pippeli on ihan tarkoituksella sellainen kuin se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että vanhempien tunneside lähes vastasyntyneeseen ei vielä ole samanlainen kuin esimerkiksi leikki-ikäiseen, eikä lapsen itku kosketa samalla lailla. Vanhemmat on helpompi painostaa toteuttamaan väkivaltaisia perinteitä heti lapsen syntymän jälkeen. Harva psyykkisesti terve pystyis enää pitelemään paikallaan apua huutavaa leikki-ikäistään. Koska lapsi ei voi ilmentää sitä tuskaa ja hätää sanallisesti, voidaan tota toimenpidettä vähätellä ja väittää ettei siitä ole lapselle mitään haittaa.

Mä myös olen sitä mieltä, että ympärileikkausta kannattavat voi ihan itse viillellä itseään just sieltä ilman kivunlievitystä, ja miettiä sitten onko tommonen touhu ihan tervettä.

Vierailija
4/10 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi verrata siihen kun koiran pennuilta typistetään häntiä/korvia ulkonäön takia. ei muka tunne niin pienenä mitään!! pöyristyttävää!! en ymmärrä näin ollen myöskään ympärileikkausta.

epäilisin kuitenkin että niissä ilmastonaloissa joissa sitä on tehty iät ajat on tulehdusten riski pienempi jo isommilla pojilla kun esinahan alle ei jää pöpöjä. tietenkin jos selviää siitä ettei itse leikkauksesta tule tulehdusta.

Vierailija
5/10 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt herrajumala (sic) jokainen henkisesti kypsä ihminen kärsii katsoessaan kun avutonta vauvaa pahoinpidellään, oli tällä ikää sitten tunti tai vuosi. Hoitovietti ylittää lajirajatkin.

Vierailija
6/10 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jutskut ympärileikataan. MIKÄ on syy ? joku uskonnollinen varmaankin

Vierailija
7/10 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miespuolisen juutalaisen ensimmäinen velvollisuus toteutuu 8. päivänä syntymästä, jolloin Tooran käskyn mukaan suoritetaan brit mila, ympärileikkaus eli sananmukaisesti sanan liitto merkiksi Israelin kansaan kuulumisesta. Tämä toimitus on yksi tärkeimmistä, ja sen puuttuminen katsotaan vakavaksi rikkeeksi; ympärileikkaamattomana kuollut juutalainen voidaan haudata juutalaisella hautausmaalla vain sen erityiseen osaan. Ympärileikkauksen yhteydessä poika saa nimen. Tyttölapselle annetaan nimi sapattijumalanpalveluksen yhteydessä: isä kutsutaan lukemaan Tooraa, lapselle luetaan erityinen siunaus ja hänelle annetaan nimi.

lähde wikipedia

8/10 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin leikatut ympärit pistetään?

9/10 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänkö ympärinsiirtoleikkauksia? (Jos haluaa tulla ei-juutalaiseksi)

Vierailija
10/10 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ympärileikkaus on väkivaltaa myös vanhempia kohtaan, varsinkin äitiä. Siinä yhteisö testaa, onko sillä niin suuri valta vanhempiin, että nämä antavat leikellä lastaan, vaikka varmasti tuo lapsen hätä ja itku tuntuu äidistä hirvittävältä - varsinkin kun entisaikoina leikkauskohta on voinut tulehtua pahastikin ja lapsi kuolla verenmyrkytykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan