Odottajille vinkki ummetuksen estoon
Hei!
Ajattelin jakaa muiden odottajien kesken vinkkiä/kokemusta ummetuksen välttämiseksi.
Kaikkia näitä hyviä normaali keinojahan on mitä neuvolassa ohjataan tehdä, kuitua ja liikuntaa jne.
Vaikka hedelmiä ja leseitä söi, tuntui silti välillä ettei muut kuin Microlaxit auttaneet.
Nyt päätin ostaa jotakin missä on luumua. Ihan varmasti ovat hyviä tuoreet luumutkin, mutta päätin ostaa näitä vauvan luumusoseita kaupasta, koska niissä myös säilyvyys on pitkä, ja helppo ottaa reissuunkin mukaan.
Kaksi päivää söin luumusosepurkillisen pari kertaa päivässä eikä ole enää mitään ummetusta!
Kannattaa kokeilla.
Kommentit (3)
Täällä kans loistava vinkki: uskokaa pois, danone activia auttaa :DD! oon syöny sitä koko raskauden kun eka olin yrittäny kaikkea muuta:D. maha toiminu moitteettomasti koko raskauden ajan, ja nyt menossa rv37. (kuulostaa kyllä nii mainoskikalta, mut oikiasti auttaa!! :))
Jostain luin alkuraskauden aikana, että kiivin kun nauttii aamulla tyhjään vatsaan, niin pitäisi toimia. Ja ainakin minulla tehosi :) Söin kiivin aina ensimmäisenä tyhjään vatsaan ennen normaali aamiaista. Samalla sai annoksen C-vitamiinia :)
Ite oon kokeillu luumukeittoa, mut siittä ei kyllä ollu apua. Liekö luumua vain väriksi? Kokonaisia luumuja on jotenki tympee syödä. Tota sosetta laittaa helposti puuroon tai jugurttiin. Luumumehukin ainaski mummuilla tuntuu tehoovan :)