Alkuraskauden kovat kivut
Hei!
Onko kellään kokemusta, mistä voisi johtua alkuraskauden (5+5) tosi kovat kivut alavatsalla vasemmalla. Toivon, että nämä olisi kohdun kasvukipuja, mutten muista ensimmäisestä raskaudestani kärsineeni näin kovista kivuista. Kivut ovat kestäneen melkein koko päivän, välillä on ollut taukoja, jolloin kipua ei ole ollut ja kivut ovat todella tuskaisia.
Kiitti etukäteen!
Kommentit (12)
että toivottavasti ei ole mitään vakavempaa, ja raskaus jatkuisi onnellisesti!
Kipua ei ole ollut nyt taas tuntiin. Tuntui, että kipu hellitti, kun kävin vessassa pisulla. Voiko kohdun ulkopuolinen kipu lakata välillä ja välillä taas olla? Onko kellään kokemusta?
Mulla oli noin rv 7 asti kovia kipuja alavatsassa. Lähinnä sellaisia menkkamaisia kouristuksia ja jomotusta, jotka tosin oli hetkittäisiä. Mutta päivittäisiä. Ekassa raskaudessa, nyt siis menossa toinen rv 12+1, niitä kipuja en muista olleen läheskään niin paljon. Luulen että johtuivat kohdun kasvusta, hormoneista ym.?? Toivottavasti sullakin masukilla kaikki hyvin, mietin itekkin usein että onkohan sielä nyt kaikki kunnossa ja että tuleekohan kesken. Toki jos kivut käy sietämättömiksi kannattaa käydä lääkärissä. Voimia ja jaksamista!
T: Kirke ja pikkukakkonen
Hyvä, että on muillakin kokemusta samasta ja kaikki on ollu hyvin. Nyt ei kipua enää oo ollu, toivottavasti nyt jäikin tuohon nuo kivut.
Nyt nukkumaan, hirveä väsymys päällä koko ajan!
Ajatelin vain varoittaa kaikkia tuosta kohdunulkoisesta. Itse koin sen viime vuonna ja täytyy sanoa, että se oli jotain käsittämättömän kamalaa. Kärsin kovista alavatsakivuista juuri toispuoleisina ja tärinäkivut meinas viedä tajun kankaalle. Kävin yksityisellä ultrassa varmistamassa ettei raskaus olisi kohdunulkopuolinen ja lääkärin mukaan kaikki oli ihan ok, vaikka munasarjassa näkyikin joku " klöntti" . Seuraavana iltana jouduikin sitten ambulassilla sairaalaan. Onneksi munasarja ei ollut ehtinyt revetä, mutta kamaa se oli.
Joten jos yhtään epäilette asiaa ja kipu tuntuu nimenomaan vain tai enimmäkseen toisella puolella ja lisäksi on tärinäkipuja niin menkää heti tutkituttamaan asia.
mitä ne on? tuntuu tärinänä?
Ja onko ne kivut oikeasti niin kovia, ettei erehtymisen vaaraa ole? Erottaa selvästi " tavallisista" vihlonnoista ja kolotuksista?
tärähtäessä kipu pahenee, esim. siis kävellessä. Kokeile hypähtää!! ;)
Mutta myös normaaliraskaudessa voi olla koviakin kipuja.
Mulla on ollut plussaamisesta lähtien, eli nyt noin kuukauden alavatsakipuja säännöllisesti. Välillä toispuolisia, välillä ihan koko alavatsaa on särkyillyt. Sellasia kuukautiskipujen tapaisia.
Nyt mulla rv 7+4, kävin viikko sitten varhaisultrassa, koska itseäni pelotti/pelottaa kivut.
Asukki oli kohdussa ja pikku sydän siellä jumputti!
Eli kaikki oli hyvin. Gynekologi sanoi, että luultavasti kohdun kasvukipuja, jotka voi olla ajoittain koviakin. Samaa sanottiin myös viime perjantaina neuvolassa.
Nyt osaa jo ottaa kipujen kanssa vähän rennommin ja toivotaan, että kaikki menee hyvin!
Päivän jatkoja!!
Toivottavasti kipu on poissa ja oli vain jotain ohimenevää.
Minä vaan sanon kolmen kohdunulkoisen kokeneena ja molemmat munatorvet menetettyäni repeämisen johdosta, että kipu voi olla pitkään ajoittaista. Itsellä joka kerta kestänyt viikon kivut, kovenneet välillä ja lopulta yhtäkkiä menee taju kun kipu muuttuu.
Käy ihmeessä lääkärissä. Se on pieni murhe,jos käynti osoittautuu turhaksi.
Lilli rv 23
Heippa!
Voiko kohdun ulkopuolisessa kivut olla pois yli vuorokauden? Kivut oli aluksi kuukautiskipumaisia, mutta voimistuessaan ne muuttuivat. Tuli mieleen jo supistuskivut.
Mulla ei ole nyt eilisiltapäivästä lähtien ollut kipua ollenkaan, mutta eiliset kivut olivat kyllä niin kovat, että vapisin välillä. Tosin mulla helpotti käveleminen
Ja 6. viikolla mentiin gynen polille tarkistuttamaan tilanne kohdunulkopuolisen raskauden pelossa. Oikeassa paikassa se vauveli kuitenkin köllötteli ja kivutkin ovat loppumaan päin.
Kipu oli huomattavasti pahempaa kuin kuukautiskivut eikä ihan samatyyppistäkään. Jouduin menemään kasaan ja ihan hiki nousi pintaan kun kävi niin kipeää.
Dagny 9+4
Tuo voisi olla kohdun ulkopuolisesta raskaudesta johtuvaa kipua. Jos kivut eivät hellitä, pahenevat vain, kannattaa soittaa esim. paikalliseen terveyskeskukseen, ja mennä näytille jos antavat ajan.