Mun mies on ruvennut ärsyttämään
Minä hoidan vauvan, kodin, kaikki juoksevat asiat, ostokset, ruoan jne. Oon siis himassa vielä vanhempainlomalla. Mies käy siistissä sisätyössä, tulee himaan katettuun pöytään ja siivottuun kämppään josta ei koskaan puutu mitään (aina pyykit hoidettu, tiskit tiskattu, lattiat imuroitu jne.). Ei käy sillä edes mielessä ehdottaa esim. että mä lähtisin ulos illalla tapaamaan kaveria tai jotain. Meen kyllä jos haluun, mut sekin on aina sit hel**tinmoisen järjestelyn takana ku kaikki pitää olla laitettuna et äijä pärjää vauvan kanssa yksin. Eli en todellakaan käy usein missään. No se on tietenki omaa syytä. Ja ai niin, pyöritän yrittäjänä vielä omaa yritystä tässä kaiken seassa, onneks onnistuu himasta käsin. Eli kaiken kaikkiaan mua on ruvennu välillä oikeasti tympiin mun mies. Joo tiedän et oma vika ja pitäis sanoo jotain, miten teillä muilla on menny tällasessa tilanteessa?
Ohhoh mikä valitus. Mut helpottipa purkautua.
Kommentit (2)
mä tiedän et pitäis vaan antaa niiden olla kahestaan enemmän, kiitti viestistäsi! Ehkä tää onkin vaan enemmän turhautumista siitä, et äijä ei näytä edes ymmärtävän miten paljon kaikkea mä teen koko ajan. Enkä mä mitään kruunua päähän halua, olis vaan kiva jos edes jotenki saada mies ymmärtämään et ei tää ihan mitään puhdasta "lomaa" oo ollu... :-)
ap
Miehellä ei ole samanlaista rutiinia kuin sinulla vauvan hoidossa ja parasta mitä voit tehdä, on antaa heille aikaa kahdestaan.
Vauva ei säry, vaikka vaipat vaihdetaan vähän harvemmin tai unille ei pääse ihan rytmin mukaan. Kunhan ruokaa riittää, kaikki on ok sen yhden illan ajan. Pitemmän päälle tietysti pitää skarpata.