Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi menit töihin vasta kun lapsesi oli 1-vuotias?

Vierailija
24.02.2010 |

syy ja lyhyt perustelu

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea kysymys!

Vierailija
2/20 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"miksi menit jo töihin vaikka lapsesi oli vasta 1?

hei edellinen,

Tahan asettamaasi kysymykseen sisaltyy ajatus, etta olisin ehdottomasti halunnut olla kotona viela pidempaan. Sita en juuri tarkoittanut.

Vaikee selittaa Suomessa, kun asiat ja ajatusmaailma ovat taysin toisin kuin taalla missa asun.

Itse olin kotona vuoden ja se oli pitka aika ja sopivan mittainen aika- minulle! Ymmarran nita jotka menevat toihin aikasemmin (joko pakosta tai omasta halusta) tai ovat kotona pidempaan.

Antaa kaikkien kukkien kukkia - kotona 3kk tai 30 vuotta kaikki ok. Kylla ne muut asiat ja se kokonaisuus ratkaisee, miten koko perhe ja lapset voivat.

mitä ihmettä te vauhokootte?! eri asia silti kenen mielstä se on vasta tai jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin olla kotona hieman pidempaan. Tama oli toki lapselle parempi ja minullekin olisi ollut vaikeaa laitaa lapsi kovin paljon aikaisemmin paivakotiin

Onneksi onnistuin neuvottelemaan aika pitkan palkattoman vapaan tyonantajani kanssa. Onnistuin siis pitamaan pitkan aitiysloman ja pitamaan tyopaikkani.

Vierailija
4/20 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä tuu tänne selittelee, että oot hyvä äiti silti.

mieti ny vähän enne kun lapsia teet.

Vierailija
5/20 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä taas.

Vierailija
6/20 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovapaalla ja ainakin suomessa onnistuu. Lakisääteistä ja työpaikka odottaa, jos itse haluan palata. Parasta lapselle ja meidän koko perheelle

Vierailija
7/20 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla alallani (opettaja olen) on jotensakin järkevää aloittaa työt elokuussa, eikä vaikkapa marraskuussa. Lapsi oli tuolloin jo kuiva ja osasi puhua hyvin, pärjäsi siis hoidossa mainiosti.

Vierailija
8/20 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on kamalan pitkä aika! Onko ap ollut niin kauan pois työelämästä? Ihme, että ottivat vielä takaisin!

Minä olin vain puoli vuotta (siihen asti kun imetin sekä päivällä että yöllä), sitten palasin töihin. Näin jokaisen kolmen lapseni kohdalla. Mieheni piti sitten vanhempainvapaan ja hoitovapaan päälle.

Vierailija
9/20 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 vuotta ja nyt jälkikäteen se oli liian aikaisin. Kesätauon jälkeen lapsen ollessa 2 v, oli hän jo paljon kypsempi hoitoon.

Nyt odotan toista ja ainakin sen 2 v olen kotona vähintään.

Vierailija
10/20 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä se on kans että miksi menit JO?

ainut miksi itse menisin niin pakosta, varmaan siis rahan. jos voin olisin niin kauan kuin voi lasten kanssa.

mulla on sit aikaa käydä käydä töissä. jos nitä edes sit on.

Vierailija
11/20 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan hyvin hoidan lastani ja perhettäni ja meillä menee hyvin

ja en sinulta tai keneltäkään muulta lupaa tarvitse

Vierailija
12/20 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on kamalan pitkä aika! Onko ap ollut niin kauan pois työelämästä? Ihme, että ottivat vielä takaisin! Minä olin vain puoli vuotta (siihen asti kun imetin sekä päivällä että yöllä), sitten palasin töihin. Näin jokaisen kolmen lapseni kohdalla. Mieheni piti sitten vanhempainvapaan ja hoitovapaan päälle.

no niinhan se vuosi onkin pitka aika!

Siksi olenkin tosi tyytyvainen etta pystyin olemaan kotona niin pitkaan - melkein kokonaisen vuoden!!!

Olen siita tosi iloinen, enka ota ollenkaan itsestaan selvyytena. Takana on piitka tyosuhde saman tyonantaja kanssa ja he halusivat pitaa minut!

Ymmarran tosin oikein hyvin niita jotka vievat lapsen hoitoon aikasemmin, se olisi voinut olla todellisuutta myos minun kohdalla- sattui vaan hyva tuuri (ja neuvottelukyky)!!!

Vierailija
13/20 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksella tarkoitin:

MIKSI MENIT TOIHIN VASTA (niin myohaan), ETTA LAPSESI OLI JO 1 VUOTTA?

vastine siis sille toiselle kysymykselle jossa kysyttiin "miksi menit toihin kun lapsesi oli VASTA 1 vuotta?".

Taalla aitiysloma on 3kk , joten 1v on todella piiiiitka aika.

Vierailija
14/20 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi oli vuoden. Ensin pidin lomia pois ja sitten mies jäi puoleksi vuodeksi kotiin, ennen kuin kakkonen syntyi. Siinäpä se.

Vierailija
15/20 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei edellinen,

Tahan asettamaasi kysymykseen sisaltyy ajatus, etta olisin ehdottomasti halunnut olla kotona viela pidempaan. Sita en juuri tarkoittanut.

Vaikee selittaa Suomessa, kun asiat ja ajatusmaailma ovat taysin toisin kuin taalla missa asun.

Itse olin kotona vuoden ja se oli pitka aika ja sopivan mittainen aika- minulle! Ymmarran nita jotka menevat toihin aikasemmin (joko pakosta tai omasta halusta) tai ovat kotona pidempaan.

Antaa kaikkien kukkien kukkia - kotona 3kk tai 30 vuotta kaikki ok. Kylla ne muut asiat ja se kokonaisuus ratkaisee, miten koko perhe ja lapset voivat.

Vierailija
16/20 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei edellinen,

täälläkin kylä joku voi huomauttaa että äitiysloma on 3 kk ja mitä lie se loppu6kk..

mut itse siis olisin kauemmin jos vaan voin.

Vierailija
17/20 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kun vauva nukkui. Työpaikalle menin eka kertaa, kun vauva oli 1,5kk. Kävimme vauvan kanssa näytillä ja sitten jotenkin aloin puhumaan työasioista ja töissä oli tapahtunut vaikka mitä mielenkiintoista ja lopulta kävimme vauvan kanssa ainakin kolme kertaa viikossa "töissä". Täysipäiväisesti palasin töihin hänen ollessa 4kk, en imettänyt joten isän oli helppo jäädä hoitamaan lasta kotiin.

Vierailija
18/20 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te ette edes ymmärrä kysymystä :D!!!

miksi menitte VASTA kun lapsi on 1 v töihin tarkoittaa MIKSI MENITTE NIIN AIKAISIN???

Hei, eihän teillä ole edes sisälukutaitoa tai ymmärrystä että kaikkialla ei ole kuin Suomessa !!!!!

Vierailija
19/20 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta= jo

ei todellakaan!! Vasta =niin aikaisin. Siis just toisinpäin, opettele lukemaan.

Vierailija
20/20 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi menit töihin niinkin myöhään kuin lapsesi ollessa yksivuotta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi