Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meinasin tehdä lettuja mutta on vain kaksi munaa.

Vierailija
24.02.2010 |

Tuleeko niistä mitään jos kahdella munalla teen litran taikinan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-7 desin taikina, kyllä siitäkin läjän lättyjä saa.

Vierailija
2/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorauta vähän sulatettua margariiniä taikinaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan hyviä lettuja tulee.

Vierailija
4/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä voisit laittaa tilalle? Mä teen aina munattomia ja maidottomia lättyjä, laitan soijajukurttia, jauhoja ja vettä. Käviskö tavallinen jukurtti/piimä munien lisäksi? Tai joku soijajauho, jos satut omistamaan?

Vierailija
5/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina laittanut vain yhden munan litran lettutaikinaan ja hyviä lettuja on tullut

Vierailija
6/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi laittaa vaan yhden. Muuten kyllä samalla reseptillä tehdään paitsi että en laita sokeria ja anoppi laittaa.

Vierailija
7/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että laita perunajauhoa lettutaikinan sekaan,. Se sitoo ja letut pysyvät vähällä munalla kasassa.

Laita alkuun 1rkl, en muista paljonko olen laitttanut viimeksi, kun ei olut munia tarpeksi. Luulisi maissijauhon ajavan saman asian, kiisseleihin kun käytetään perunajauhon lailla. Mutta me olemme isän kanssa laittaneet perunajauhoa.

Lisää ½-1 rkl jos vielä hajoaa sen koeletun jälkeen.

Pannukakku onnistuu aineillasi. Lisäät jauhoja niin että taikina on paksumpaa ja vuuan pohjalle sulatettua rasvaa joka leviää reunoilta ylös paistuessaan.

Vierailija
8/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen vanhan kotitalouskirjan ohjeilla puolen litran taikinan, johon käytetään yksi muna. Tulee tosi herkullisia lettuja. Litran taikinaan ei siis tarvita enempää kuin kaksi munaa, eikä silti tarvitse mitään perunajauhokikkailuja tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan