Siis millaista ihmistä ärsyttää toisten käyttämät puhekielen sanat? :o
Jostain ihme syystä joitakin ärsyttävät tietynlaiset sanat, kuten esikko, masuasukki, pikkukakkonen, broisku, viikkari, apponen, ihqu tai päikkäri.
Minä väitän, että te olette aivokapasiteetiltanne jotenkin rajoittuneita. Oikeasti on nimittäin pelkkää rikkautta, että ihmiset keksivät uusia sanoja ja tuovat niillä väriä arkiseen kieleen!
Kommentit (13)
Ihan aivotonta kieltä kaikki teepparit, yöppärit, tavan, ihku, päikkäri, potatus, puurotus, vaipatus, meillä kestovaippaillaan tai liinaillaan tai pupuillaan :D. Sori vaan.
ihan sama kuin muutkin usein toistuvat maneerit, esim. jos joku päästelee krhm krhm-ääniä aina ennen kuni alkaa puhua tms.
ja antavat käyttäjästä tyhmän kuvan.
Jostain ihme syystä joitakin ärsyttävät tietynlaiset sanat, kuten esikko, masuasukki, pikkukakkonen, broisku, viikkari, apponen, ihqu tai päikkäri.
Minä väitän, että te olette aivokapasiteetiltanne jotenkin rajoittuneita. Oikeasti on nimittäin pelkkää rikkautta, että ihmiset keksivät uusia sanoja ja tuovat niillä väriä arkiseen kieleen!
on jotain ongelmaa omassa elämässään. Jos on täysin tyytyväinen omaan elämäänsä ja kaikki on siellä hyvin, niin silloin ei edes huomaa saati ärsyynny toisten sananvalinnoista.
koska minusta tollasten sanojen käyttäminen kuulostaa ihan naurettavalta
Mutta tietenkin on selvää että muiden ihmisten lässynlässyttely vain vähän ärsyttää ja myötähävettää, suunnilleen samalla tavalla kuin jos keski-ikäinen nainen pukeutuu hellokitty-vaatteisiin, pitää hiuksiaan saparoilla ja keräilee pinkkejä posliinikissoja. Eihän siinä mistään voimakkaasti vihattavasta ole kyse, pienestä ällötyksestä vain.
Usein olen havainnut että ne joilla on jotain lähes joka lauseessa toistuvia täytesanoja (niinku, totanoin yms) ovat muutenkin minua ärsyttäviä, ihan puheenaiheiltaankin.
on jotain ongelmaa omassa elämässään. Jos on täysin tyytyväinen omaan elämäänsä ja kaikki on siellä hyvin, niin silloin ei edes huomaa saati ärsyynny toisten sananvalinnoista.
Mutta en ole kapeakatseinen missään nimessä itseasiassa täysin päinvastoin. Mua ne ärsyttävät jostain syystä...päikkäri on ainoa jota käytän. Mutta ei niistä kannatta hernettä nenään ottaa. Mammat hermoaa täällä milloi mistäkin ja välillä niin turhista että huh.
sellaisista sanoista, joita käytetään usein ja jotka muuten ovat kömpelön pitkiä. "Päikkäri" on hyvä päiväkodin lyhenteenä lapsiperheessä, "täykkäri" tai "suokki" näppäriä hevopiireissä, "skooppi" hyvä elektroniikka-asentajalle jne.
Minulle vaan tulee jostain oviksesta ja narsusta mieleen, että se, joka noille asioille tarvitsee lempinimiä on jotenkin... erilainen mielenkiinnonkohteissaan.
Ja joku teeppari on tyhmä, eihän se edes lyhennä sanaa.
Minusta ei, ainakaan useimmat noista.
Ja yleensä monien ihqu- sanaa käyttävien kieli on muutenkin huonoa. Esimerkitsi niinku- sana joka välissä, vittu samaten...