Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö sinua sana "broisku" vai käytätkö ääliönä sitä itsekin?

Vierailija
24.02.2010 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsytä! Me käytiin muuten juuri Mäkkärillä ja illalla lähdetään risteilylle Viikkarilla...

Vierailija
2/24 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikäs siinä jos joku haluaa käyttää. Ei oo multa pois :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen sitä, miten jotkut tekevät täällä av:lla toisista ihmisistä pitkälle meneviä johtopäätöksiä yksittäisten sanavalintojen perusteella. Esim. eilen joku totesi edeltävästä kirjoittajasta, ettei hän voi olla maisteri, koska käytti sanaa vajakki.

Itseäni ärsyttää (ja teen myös tiettyjä johtopäätöksiä asiasta), kun joku kirjoittaa systemaattisesti huonoa suomea. Yksittäiset sanavalinnat eivät minusta kerro kirjoittajasta juuri mitään.

Vierailija
4/24 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsytä! Me käytiin muuten juuri Mäkkärillä ja illalla lähdetään risteilylle Viikkarilla...

"Mäkkärissä" ja "Viikkarissa" ei sen sijaan oo mitään vikaa.

Vierailija
5/24 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä "broiskua", välittämättä sen kasvuolosuhteista.

Kuinka elollisen olennon funktiona voi olla päätyminen jonkun pöytään?

Ihmisten ylimielisyyttä..:(

Vierailija
6/24 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä tietoa "broiskujen" kasvatuksesta suomessa..

Vierailija
7/24 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmaan sinun mielestäsi. Ei paskassakaan ole vikaa koska miljardit kärpäset pitävät siitä.

Vierailija
8/24 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se ei ole kauhean olennainen osa elämääni, koska olen kasvissyöjä.

Vierailija
9/24 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä "broiskua", välittämättä sen kasvuolosuhteista. Kuinka elollisen olennon funktiona voi olla päätyminen jonkun pöytään? Ihmisten ylimielisyyttä..:(

Ihminen nyt vaan käyttää eläimiä hyväkseen, miksi ei käyttäisi? Eläin on ruokaa.

Pupella sinä hippi ituja vaan, minä lähden ylihuomenna etelän lämpöön ja vedän pihviä hyvällä ruokahalulla.

Vierailija
10/24 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmaan sinun mielestäsi. Ei paskassakaan ole vikaa koska miljardit kärpäset pitävät siitä.

sanat "Mäkkäri" ja "Viikkari" eivät ärsytä mua, ja niinpä niissä ei minun mielestäni ole mitään vikaa. Kirjoitin sen ihan siksi, kun ajattelin, että tässä nyt keskustellaan siitä, herättääkö joku sana ärsytystä. Sulle tuli varmasti hirmu fiksu olo, kun sait käyttää keskustelussa tuota jonkun muun keksimää kärpäsanalogiaa, vaikka analogia onkin tässä yhteydessä virheellinen, kun siinä rinnastetaan miljardit kärpäset yhteen palstalaiseen ja hänen mielipiteeseensä.

Vierailija
11/24 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin tuntemani ihmiset käyttävät ennenmminkin sanoja broitsku tai broitsu. Mutta yhtäkaikki ärsyttäviä joo.

Vierailija
12/24 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en muista koskaan kuulleenikaan. Sen sijaan tuo on tuttu ja ärsyttävä sana. ;) Itse en käytä.

Mä käytän sanaa "broitsu" :)

Vierailija
13/24 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Mäkki, eikä Mäkkäri!!!

Vierailija
14/24 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanat "Mäkkäri" ja "Viikkari" eivät ärsytä mua, ja niinpä niissä ei minun mielestäni ole mitään vikaa. Kirjoitin sen ihan siksi, kun ajattelin, että tässä nyt keskustellaan siitä, herättääkö joku sana ärsytystä. Sulle tuli varmasti hirmu fiksu olo, kun sait käyttää keskustelussa tuota jonkun muun keksimää kärpäsanalogiaa, vaikka analogia onkin tässä yhteydessä virheellinen, kun siinä rinnastetaan miljardit kärpäset yhteen palstalaiseen ja hänen mielipiteeseensä.

Itse asiassa mieleeni tuli vain muutama avioliiton kautta väkisinkin tutuksi tullut ihminen, joista en lievästi sanottuna pidä. Ja he puhuvat aina "Viikkarista" --> en pysty pitämään kenestäkään joka näin tekee.

Vierailija
15/24 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siis koskaan ennen kuullutkaan

Vierailija
16/24 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah..tästä lähtien mä rupeenkin kutsumaan mun broideja broiskuiksi :D

Hauskaa!

Vierailija
17/24 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

19

Vierailija
18/24 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskeluaikoinani työskentelin kaupassa ja asiakas kysyi, missä meillä on sitä "brualeeta". (siis äänsi jotenkin noin.) Oli varmaan kansainvälisin suomalainen jonka olen tavannut, kun noin hienosti osasi broilerin ääntää...

Vierailija
19/24 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä "broiskua", välittämättä sen kasvuolosuhteista. Kuinka elollisen olennon funktiona voi olla päätyminen jonkun pöytään? Ihmisten ylimielisyyttä..:(

Ihminen nyt vaan käyttää eläimiä hyväkseen, miksi ei käyttäisi? Eläin on ruokaa.

Pupella sinä hippi ituja vaan, minä lähden ylihuomenna etelän lämpöön ja vedän pihviä hyvällä ruokahalulla.

eläin on muutakin kuin ruokaa, ja sen takia sitä tulisi kohdella asiallisesti. Jos kerran eläin on pelkkää ruokaa, niin ovatko ihmisetkin pelkkiä hyödykkeitä toisilleen, vai onko heillä muutakin arvoa?

Vierailija
20/24 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ja paljon. Olen ammatiltani lounas- ja ravintolakokki ja oma ammattiylpeyteni ei salli tuollaisen termin käyttämistä.

Muita ärsyttäviä sanoja mitä työkaverini suustaan päästelee:

Soosi = kastike

Potut = peruna

Fisu = kala

Ranet = ranskalaiset

Soppa = keitto

Härpäkkeet/Hörsöt/roskat = koristeet (esim salaattiin)

Rehut = salaatti

Rätti = pöytäpyyhe

Ulkkis = ulkofile

Ei asiakkaat pidä siitä että hienossa ravintolassa kuulee noita nimityksiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi