Luuletteko tosiaan, että kiusaaja ei kadu,on absoluuttisen paha ihminen?
Ihanko oikeasti luulette, että LAPSI, joka kiusaa, on absoluuttisen varmasti paha ja mätä ihminen koko loppuelämänsä? Ettepä kovin laajasti asioita näe. Minä ainakin uskon, että ihmiset voi muuttua, aikuistuttuaan ja kypsyttyään ja saattavat katua kovastikin. Minä en toivo kostoa omille kiusaajilleni, toivon kovasti, että ovat viisastuneet ja opettavat lapsilleen, miten tärkeää on olla kiusaamatta ja puuttua siihen. Yksi kiusaajani pyysikin minulta anteeksi aikuisena, mikä tuntui hyvältä :)
Kommentit (38)
Harva tyttö/nainen on nähnyt miten pojatkin sulkevat "heikot" joukostaan todella julmasti. Ja sitten luullaan että se on vaan tyttöjen juttu.
i]tytöt ovatkin pahempia kiusaajia kuin pojat ja tekevät sen taitavasti henkisesti, musertavat valitsemansa kiusatun tytön itsetunnon täysin. ei tarvita kuin yksi tyttö joka ei jostakusta pidä ja joka valehtelee ja juonii muutkin kääntymään tätä vastaan, siten ettei tällä kohta ole kavereita lainkaan. supistaan ohikulkiessa, naureskellaan eikä puhuta mitään. tällaista on kouluissa vaikea havaita koska on nimenomaan hiljaista kiusaamista, henkisesti muserretaan joku. ja se joka tällaisen kiusaamisen pistää liikkeelle on todella hirveä ihminen. siitä en sen paremmin tiedä voiko aikuistuessaan muuttua, mutta enpä kyllä usko.
[/quote]
mitäs se sitten on? ja monesti kun ihmisiä tapaa, niin kovin kiusaamisen vastaisia, mutta samalla ovat juoruilevia, puhuvat pahaa, haukkuvat erilaisia ihmisiä, on mustavalkoisia mielipiteitä.. HARVOIN tapaa ihmisiä, jotka aidosti on suvaitsevaisia, empaattisia ja mukavia.
kiusasivat pojat, et usko että tytöt voivat olla julmia?
kokemuksia on monenlaisia, mutta älä hyvänen aika heti teilaa jonkun muun kokemuksia omiesi perusteella.
tyttöjen kesken poissuljettu harvoin on edes heikoin luokkalainen, valitaan joku joka on paremmin menestyvä, kauniimpi tai jollain lailla uhka kiusaajalle. kiusaaja saa äärimmäistä nautintoa siitä että häntä uhkaava tyttö onkin yksinäinen, kiusaaja onkin suositumpi kuin tuo surkea joka uskalsi häntä jolllain tapaa uhata.
poikien toisiaan kiusaaminen eri keinoin on huomattavasti paljon yleisempää kuin tyttöjen välinen. silti en minäkään tarkoita etteikö sekin voisi olla hyvin julmaa!
Siis työpaikka sellaista. En tiedä, mitä minun pitäisi tehdä. Joo, tehdä asia näkyväksi...mutta kun tämä kiusaajani on ruskeakielistä pahin. Uskon, että jos minä, sanavalmis ihminen kertoisin, että tuo mukava ja hymyilevä (selkäänpuukottaja) kiusaa minua, kukaan ei uskoisi. Oikeasti. Luultavasti tilanne olisi sellainen, että minua pidettäisiin hankalana ja tämä toinen saisi vaan huomiota, mitä vissiin on lapsena vaille jäänyt :(. Tämä nainen on uskomaton takin kääntäjä. Puhuu ihan kaikista pahaa selän takana. Itse en ole lähtenyt hänen juttuihinsa mukaan ja nyt huomaan, että on saanut mukaan toisenkin naisen, minua vastaan :). Ja voi, kun tämä toinen nainen tietäisi, mitä tämä ruskeakieli on hänestäkin puhunut...kertokaa minulle, oikeasti, mitä tehdä??
Tämä on just sitä perinteistä. Tiedon panttaamista ja julkituomista hetkellä, millä olen ns. nolannut itseni, kun en ole tiennyt asioista, mitkä minun olisi pitänyt tietää. Sitten on niitä merkitseviä katseita, pois sulkemista, puhumattomuutta. Ja tämmöisen lehmän kanssa pitäisi avokonttorissa duunia tehdä...
Jos ihminen kiusaa ala-asteikäisenä lapsena toisia, niin pahaksi on tuomittu loppuelämäksi. Tällä samalla logiikalla raiskaajien lapset tulee raiskata jne.
Virheitä kun ei kukaan koskaan tee.. Tai ainakaan saa tehdä!
Enkä minä usko, että kiusaajien lasten kiusaaminen lopettaa kiusaamista vaan jatkaa kierrettä entisestään. Koska silloin ex-kiusatuista tulee kiusaajia ja sitä kautta heidän lapsistaan kiusattuja jne.
Jos kiusaamista vastaan halutaan tosissaan työskennellä, niin kyllä se lähtee kaikista aikuisista, eikä siitä, että kostetaan oma kärsimys muille..
Minkä ikäisestä kiusaajasta on kyse? Esim. minua kiusattiin koko yläaste. Vanhemmat olivat keskusteluissa, opettajat ja psykologi, mutta kiusaamista ei saatu loppumaan. Se oli harkittua ja pitkäkestoista. Ja jätti aika jäljet. Lukio jäi kesken. En enää pystynyt menemään kouluun.
Jos ihminen kiusaa koko yläasteen ajan, eikä vanhempien puuttuminen, opettajien puuttuminen, koulupsykologin puuttuminen saa muuttamaan käytöstään, niin herää kysymys, ymmärtääkö kiusaaja koskaan.
Kiusaaminen ala-asteella on toinen juttu. Lapset voi tehdä tyhmyyksiä ymmärtämättömyyttään. Toki kiusaaminen on väärin silloinkin. Mutta nuorelta odottaisi jo enemmän kypsyyttä, kykyä asettua toisen asemaan, kykyä ymmärtää seuraukset jne.
Lievemmästä pahempaan, lyhytkestoisesta vuosien kiusaamiseen. Näköjään moni ei näe niissäkään eroja.
se, että on eroa minkäikäisistä lapsista/nuorista on kyse.. Mietin lähinnä 1-6 luokkalaisia, jotka ovat minun näkökulmastani täysin lapsia, eivätkä mitenkään voi ymmärtää kiusaamisen merkitystä kokonaisuudessaan kiusatulle.. Kiusaaminen on toki aina väärin, sehän on itsestäänselvää. Ei mikään voi sitä oikeuttaa.
Ja lasten harjoittamassa kiusaamisessa on kyllä vastuuta jonkin verran myös vanhemmilla ja opettajilla.. Jos aikuiset tietävät kiusaamista olevan, eivätkä tee mitään, niin kyllä minusta on sellainenkin vähän erikoista.. Itseäni ei ole koskaan kiusattu, mutta sisaruksiani on, ja kohtuullisen hyvin siihen koulussa pystyttiin puuttumaan.. 28
pilannut osan elämääni. Toivonkin että kiusaajat tietävät mitä ovat aiheuttaneet ja kärsivät edes omantunnontuskia, mutta tuskinpa vaan...
poikani kiusaajan äidille potkut. Nyt isä lomautettuna, menee heiltä talo alta.
Kyllä ollaan pojan kanssa nautittu perheen alamäestä.
poikani kiusaajan äidille potkut. Nyt isä lomautettuna, menee heiltä talo alta. Kyllä ollaan pojan kanssa nautittu perheen alamäestä.
vielä kaiken lisäksi oma äiti muistuttaa psykopaattia :( .
poikani kiusaajan äidille potkut. Nyt isä lomautettuna, menee heiltä talo alta.
Kyllä ollaan pojan kanssa nautittu perheen alamäestä.
Hyvä. Kiusaajien perheet, puolustautukaa ja iskekää takaisin. Muuten kiusaaminen ei lopu.
Minusta toisen kiusaaminen tarkoituksella ja toistuvasti on niin paha rikos, että en voi pitää sellaista toimintaa harrastavaa ihmistä, lasta tai aikuista hyvänä ihmisenä.
Fyysiset vammat voivat joskus parantua mutta henkiset vammat paljon vaikeammin.
kiusatut ovat.
Kuuluin niihin myötäilijöihin ala-asteella. Kaverit kiusasi yhtä läskiä tyttöä. Minä joskus myös piilottelin sen reppua ja takkia.
Miettiiköhän se nyt kostoa minulle? Sairasta.
Miten voit edes kuvitella, että kiusattu pystyisi vaan painamaan kaiken villasella? Kun ensin on henkisesti rääkätty jopa vuosikausia kaikin mahdollisin keinoin.
kiusatut ovat.
Kuuluin niihin myötäilijöihin ala-asteella. Kaverit kiusasi yhtä läskiä tyttöä. Minä joskus myös piilottelin sen reppua ja takkia.
Miettiiköhän se nyt kostoa minulle? Sairasta.
lähiömamma, yksinhuoltaja. Että tuskin nyt pystyy mitään kostoa suorittamaan.
37
Miten voit edes kuvitella, että kiusattu pystyisi vaan painamaan kaiken villasella? Kun ensin on henkisesti rääkätty jopa vuosikausia kaikin mahdollisin keinoin.
ensin yhden ihmisen taholta, muistutti aina mun yhdestä ominaisuudestani (ei mikään lihavuus tmv. tavallinen asia vaikka ylipainoinen olinkin). Myöhemmin ystäväni kertoi ko. tyypin loukkaantuneen jossain koulubileissä v. 85 tai jotain ja siitä sai kimmokkeen (en ollut tanssinut hänen kanssaan). Kouluvuosien helvetin jälkeen asia käsiteltiin fb:ssa ja nyt kaikki ok, on perheinemme tavattukin =)