Ohoh olipas kallis hammaslääkärikäynti !
paikattiin 3 reikää ja otettiin röngtenkuva ja maksettavaa jäi mulle 279e ! Tuo siis jäi mulle Kelakorvauksen jälkeen maksettavaa ja heti piti maksaa eikä ollut mitään hinnastoa tms seinällä, eikö pitäisi olla ? Sain hinaston, kun pyysin ja ei siitä saanut kyllä mitään selvää !
Olen vuosia käynyt samassa paikassa ja tuooli vielä viime vuonna ihan kohtuuhintainen: esim hammastarkastus oli vuosi sitten ( kela korvauksen jälkeen ) 35e ja tänä vuonna maksettavaa jäikin 51e ! Vuosi sitten heillä ei ollut mitään kassaneitiä ja maksukin hoitui laskulla. Joku ihmeen 8e toimistomaksukin tullut heille. Mihinköhän tästä valittaisi ?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Minulta poistettiin viime viikolla 2 yläviisuria kunnallisella puolella. Puudutukset ja poistot (röntgenkuva otettu myös) maksoi 52,80. Huomenna paikkaus/juurihoito edessä. Minulla vain hyviä kokemuksia kunnalliselta puolelta. Hoito on hyvää ja edullista. Ainoa miinus on pitkät jonot tarkastuksiin. Päivystys hammashoito on ollut toimivaa myös.
Olipas halpaa. Täällä Jyväskylässä minulla oli yhden reiän paikkaus ilman puudutusta 51,30.
Entä jos pissittää hammaslääkärin tuolissa...tai pierettää...?
Edullinen mitä mun hammaslääkärillä taksat.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin kun kunnallisella ei saa hampaitaan edes hoidettua kun aikoja ei saa kuin 1-2 aikaa vuodessa.
Ei pidä ainakaan minun kohdalla paikkaansa. Kävin vuosikaudet yksityisellä ja oli pelkkää rahastusta. Vaihdatti purupintojen amalgaamit, vaikka mitään vaivaa ei ollut. Nyt käyn julkisella, josta tulee kutsu kaksi kertaa vuodessa suuhygienistille ja jos tarvetta on niin hammaslääkärille. Viime syksynä olin hammaslääkärin tarkastuksessa ja ei ollut reikiä, niin seuraavan kerran tulee kutsu vuoden päästä.
Juu ja sitten päivitellään ihmisten suun terveyden tilaa. Julkinen hoitaa vain hampaidem repimisen ja eikun yksityisille asiakkaaksi. Koska julkinen max paikkaa.
Törkeää rahastusta.
Hyvä maksaa aina. Näin se vain on. Itse käyn hyvällä yksityisellä ja en vaihda. Maksoi mitä maksoi.
suun tutkimus, suppea 6.80
paikkaushoito 2 pintaa 30,20 käyntimaksu 10,50 yht 47,50 julkinen, ei paha
Vierailija kirjoitti:
Juu ja sitten päivitellään ihmisten suun terveyden tilaa. Julkinen hoitaa vain hampaidem repimisen ja eikun yksityisille asiakkaaksi. Koska julkinen max paikkaa.
Törkeää rahastusta.
ei oo revitty yhtään hammasta julkisella, hyvät hampaat ja ikää on
Tänään hammastarkastus ja lekuri kysyi poistetaanko samalla hammaskivi. Sanoin, että poistetaan vaan ja silti koko käynti kesti n. 10min. Veloitus 122€. Alkaa olemaan hinnalla pilattu.
Viisaudenhampaan poisto220 e hammaspulssi turku. Ei ollut mikään vaativa poisto, ihan normi.