Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ohoh olipas kallis hammaslääkärikäynti !

Vierailija
23.02.2010 |

paikattiin 3 reikää ja otettiin röngtenkuva ja maksettavaa jäi mulle 279e ! Tuo siis jäi mulle Kelakorvauksen jälkeen maksettavaa ja heti piti maksaa eikä ollut mitään hinnastoa tms seinällä, eikö pitäisi olla ? Sain hinaston, kun pyysin ja ei siitä saanut kyllä mitään selvää !

Olen vuosia käynyt samassa paikassa ja tuooli vielä viime vuonna ihan kohtuuhintainen: esim hammastarkastus oli vuosi sitten ( kela korvauksen jälkeen ) 35e ja tänä vuonna maksettavaa jäikin 51e ! Vuosi sitten heillä ei ollut mitään kassaneitiä ja maksukin hoitui laskulla. Joku ihmeen 8e toimistomaksukin tullut heille. Mihinköhän tästä valittaisi ?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin normaali laskutus yksityiseltä hammaslääkäriltä. Paikkauksen hintaan vaikuttaa monelleko hampaan pinnalle reikä ulottuu, esimerkkinä pieni reikä purupinnalla verrattuna hammasvälissä olevaan reikään, jolloin laskutetaan kahdelta pinnalta, puhumattakaan yli neljän pinnan paikasta, jolloin jo yksi paikka voi maksaa lähemmäksi pari sataa kun rakennetaan koko hammas uusiksi.

Vierailija
22/51 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain palvelusetelin, voin valita listasta kenelle menen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pk.seudulla käyn hammaslääkärillä ja viimeksi sementoitiin vanhan lohjennen hampaan päälle terä nastalla kiinni,meni aikaa 14 minuuttia ja hinta 187.30 euroa. tuntihinta siis pikkusen yli 800 Euroa. Reilu tulitikunpään kokoinen muovin siru ei montakaan senttiä maksa.Perhana voin sanoa, että jos hammaslääkäri ei ole suomessa rosvo ja hädanälaisen tilan hyväksikäyttäjä niin kuka sitten.

Vierailija
24/51 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla maksoi yhden hampaan juurihoito ja paikkaus yli 1300euroa yhteensä sisältäen 2 iltakäyntiä (klo.20jälkeen) Toisella kerralla laitettiin pysyvä paikka kun ekalla joku hoitopaikka joka sisälsi antibioottia?Kelalta sain takas alle 200€

Vierailija
25/51 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusmatikalla tarkastus 50, röntgen 50, paikkaukset ä 50, noilla kun hahmottelee niin pysyy yleensä kärryillä. Niin ja puudutus maksaa muutaman kympin, joten ei tuo mikään epänormaali hinta ole.

Vierailija
26/51 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Romppeet on yllättävän kalliita. Poralaite maksaa yli donan"

Mulla yksi tunti maksoi 450€, mutta kyllä sen ymmärtää kun porakin maksaa donan. Sehän pitää uusia varmaan vähintään kerran päivässä, eikö vain? Tarkistan vain että sehän se sun pointtisi oli?

Vierailija
27/51 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjatkaa ja puhdistakaa hampaanne hyvin ja lopettakaa jatkuva napostelu. Sitten ei tarvitse valittaa hammaslääkärikustannuksista.

Vierailija
28/51 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden alussa Kelan korvaus asiat yksityisessä hammashoidossa muuttuivat säästöjen takia. Ja esim. nyt tarkastuksesta saa Kela korvauksen kahden vuoden välein kun ennen sai kerran vuodessa korvauksen. Tarkemmin en asiaan ole perehtynyt, mutta ilmeisesti tuon tarkastuksen taustalla on se, että kerran kahdessa vuodessa riittäisi kun omahoito on kunnossa.

Itse aion kyllä käydä vuoden välein jatkossakin kun ainakin hammaskiveä aina kertyy. Ja kivempi se on, että reiät ja muut ongelmat jäävät vain lieviksi kuin kehittyisi mitään kunnon tuhoa. Mutta jos haluaa päästä halvemmalla niin kannattaa ajoissa varata tarkistusaika kunnalliseen niin ei se puolenvuoden jonotuskaan siinä sitten niin haittaa.

Ja paikkauksessa ne on tosiaan ne aineet kalliita, lisäksi palkat, suojavarusteet (käsineet, maskit) ja hoitajan suorittama siivous potilaan lähdettyä kuuluvat hintaan mukaan. Myös voittoa pitää tulla, koska ei ne välineet ikuisesti kestä ja niitä saa huoltaa ja hankkia uusia. Onhan siellä kaikenlaista muutakin mihin rahaa menee niinkuin kaikissa yrityksissä.

Osalla yksityisistä on hinnastot netissä nähtävillä, kannattaa tutkia niitä. Tuskin suurta vaihtelua on hoitoloiden välillä.

Vierailija
29/51 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä maksuja etukäteen. Itse menin yläviisaudenhampaan poistoon yksityiselle. Koska toivoin nopeaa palvelua. Maksoin n. 10 min käynnistä (sisältää keskustelun hammaslääkärin kanssa sekä nopean hampaanpoiston) yli 200€ tarkkaa summaa en muista. Tuo oli siis kela korvauksen jälkeinen summa.

Lasku sisälsi erikoishammaslääkärin konsultaatiomaksun ( tarkoittikohan lausahdusta: Hyvin olet hoitanut hampaitasi, onhan tuo hammas hieman vinossa, joten voi sen poistaa ja narskutteletko yöllä hampaitasi?) sekä maksun vaativasta hampaanpoistosta. Otin samassa paikassa aiemmin röngtenkuvat ja minulle sanottiin, että heillä on tapana, että erikoishammaslääkäri hoitaa hampaanpoistot. Jotenkin en kiinnittänyt huomiota liitteeseen erikois.

Jätin jälkikäteen soittopyynnön, sillä olisin halunnut tietää mikä teki hampaanpoistosta vaativan, kyseinen erikoihammaslääkäri ei suostunut ottamaan minuun yhteyttä.

Vierailija
30/51 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poistettiin viime viikolla 2 yläviisuria kunnallisella puolella. Puudutukset ja poistot (röntgenkuva otettu myös) maksoi 52,80. Huomenna paikkaus/juurihoito edessä. Minulla vain hyviä kokemuksia kunnalliselta puolelta. Hoito on hyvää ja edullista. Ainoa miinus on pitkät jonot tarkastuksiin. Päivystys hammashoito on ollut toimivaa myös.

Vierailija
31/51 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pääsette kunnalliselle? Minua ainakin melkein vaatimalla vaadittiin yksityiselle? Tarjottiin useampaan kertaan vaihtoehtona siihen ainakin tuntui aika riittävän.

Tylsää oli kun sain vain yhden reiän paikattua hintaa tuli hygienistin käynti mukaan laskettuna muistaakseni noin 140€ ilman puudutusta. No pitää pitää taukoa kun maksaa liikaa.

Hammaslääkärin duuni on ilmeisen vittumainen lääkäristäni päätellen..

Vierailija
32/51 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä oli kunnallisella lauttasaaressa 140 ekua reiän paikkaus(ilman puudutusta) hygienisti ja tarkistus.

Vierailija
33/51 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta pakko kommentoida kun juuri saavuin yksityiseltä hammaslääkäriltä. Piti käydä vaan korjaamassa hammas josta irtosi heidän, vajaa vuosi sitten laittama paikka. Se korjattiin. Tekivät sitten samalla hammaskiven poiston koska kutsu oli joka tapauksessa tulossa nyt keväällä. Onneksi sitä ei juurikaan ollu tullut. Sitten hygienisti teki jonkun soodapuhalluksen. Putsas jotenkin. En kylläkään huomaa eroa. Hinnan kuultuani meinasin tippua tuolilta. Luulin varautuneeni riittävään summaan, muttei riittänyt. Onneksi toisella tilillä oli vähän jemmassa. Hinta kaikkineen 280€ 😨. Kyllä kävisin kunnallisella jos sinne sais aikoja edes saman vuoden puolella. Ja hammaslääkärit osais työnsä. Niin kovakouraista touhua niillä että hammasta purren menen silti yksityiselle.

Vierailija
34/51 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kallista kyllä on hammaslääkärissä käynti :O on se nyt kunnallisellakin kalliimpaa, tuli 30% hintojen korotus alkuvuodesta mikä on mielestäni aivan älyttömän iso korotus!

Vierailija
35/51 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kunnallisella itsekin kävin Turussa pelkässä tarkistuksessa ja maksoi se puolituntinen jo 69€ ja tuonnekin oli yli puolen vuoden jonotusaika. Kohta kun sana leviää, niin köyhemmät ihmiset ei pysty enää käymään edes hampaiten hoidossa. No se tietää ainakin jonojen lyhynemisiä, kun ihmiset repii itse mädänneet hampaansa kotona irti, jos eivät kerkeä itsestään tippua suusta..

Vierailija
36/51 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dextra?

Vierailija
37/51 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko saada katteet muilta, kun mamut ei tule varatuille ajoille. HS:ssä juuri hammaslääkäri avautui aiheesta.

Vierailija
38/51 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan kohtuullinen hinta noin monesta reiästä..

Vierailija
39/51 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupee pakolaiseksi niin saat kaiken tuon ilmaiseksi. Hammaslääkärille pääset myös heti koska kolmasosa potilaista ei ilmesty sovittuna aikana eikä viitsi peruuttaa.

Vierailija
40/51 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampas kirjoitti:

Joo kunnallisella itsekin kävin Turussa pelkässä tarkistuksessa ja maksoi se puolituntinen jo 69€ ja tuonnekin oli yli puolen vuoden jonotusaika. Kohta kun sana leviää, niin köyhemmät ihmiset ei pysty enää käymään edes hampaiten hoidossa. No se tietää ainakin jonojen lyhynemisiä, kun ihmiset repii itse mädänneet hampaansa kotona irti, jos eivät kerkeä itsestään tippua suusta..

Jep, Espoossa pelkkä hammastarkastus sekä hammaskiven suppea poisto ("rapsuttelen tässä nyt vähän kun kerran aikaa jäi") yhteensä piirun alle 90e. Kunnallisella, neljän kuukauden jonon jälkeen. Silmät meinasi tippua päästä kun sain laskun. Ei sillä, on minulla rahaa maksaa lasku mutta kaikilla ei ehkä ole niin hyvä tilanne. Ja lähes 100e pelkästä tarkastuksesta ei kyllä varmaan houkuta pienituloisia hampaista huolehtimiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan