Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkäri kertoi hyviä uutisia - petyin

Vierailija
23.02.2010 |

Minulta otettiin reilu kaksi viikkoa sitten iso liuta labrakokeita. Tänään lääkäri sitten soitti ja kertoi, että kaikki arvot olivat normaaleita. Labrakokeiden listalla oli useita vakavia ja pitkäaikaisia sairauksia, joita ei kukaan itselleen halua.

Mutta vastoin kaikkea järkeä, koen silti oloni pettyneeksi. Mitään selitystä kesästä saakka jatkuneille oireille ei löytynyt ja nyt sitten jatketaan eteen päin oireita lievittävällä hoidolla ja toivotaan, että oireet katoavat.

Onko oikein olla pettynyt, vaikka sain juuri tietää, etten ole vakavasti sairas?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin moni kokisi varmasti samoin. Ellei paniikinomaisesti pelkää jotain tiettyä sairautta, yleensähän tuollaisessa tilanteessa nimittäin odottaa sitä diagnoosia, että pääsisi asiassa jotenkin eteenpäin ja tietäisi, mikä vaivaa. Jaksamista.

Vierailija
2/38 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sama kilpirauhaskokeiden suhteen, juoksin niissä vaikka kuinka monta kertaa ja otatin kaikkia vasta-aineita ja ties mitä omalla kustannuksella, ja ne oli aina normaaleja..eli jatketaan tätä väsymystä sitten taas toiset pari vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua on. Mullakin testattiin kaikki mahdollinen viime vuonna, kun oli kummia oireita ja kuumetta putkeen lähes 3kk, mutta MITÄÄN ei löytynyt. Oli kertakaikkisen petetty olo joka testin jälkeen, koska se tiesi vain sitä, että vaivat vaan jatkuu eikä mikään auta. Ymmärrän sinua täysin, se on turhauttavaa. Jossain vaiheessa sit vaan antaa olla ja kärsii hiljaa ja odottaa, että joko alkaa paranemaan tai sit tulee uutta vaivaa, joka ehkä näkyiskin jossain.

Vierailija
4/38 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päkijöissä, ranteissa, rystysissä...

ap

Vierailija
5/38 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nythän on iso joukko mahdollisia tauteja rajattu pois ja ollaan taas vähän lähempänä sitä, että selviää mistä oireet voisivat johtua. Kurjaahan se on kun ei heti selviä, mutta se on vaan jatkettava selvittämistä.

Vierailija
6/38 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis tuo hoitokokeilu voi jo kertoa kaiken riittävän jatkon kannalta, jos ei hoitotehoa, kertoo sekin jotain.

Vierailija
7/38 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaivat jatkuu.

Eihän auton korjaajaankaan olla tyytyväisiä jos se sanoo

"valitettavasti tää sun Toyotas nyt edelleen köhii. Ei mitään varsinaista vikaa löydy, mut kyl tää tyhjäkäynti on vähän huono"

Vierailija
8/38 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans vitutti kun kaikki verikokeet puhtaat ja pää kuvattiin,eikä sieltä mitään löytynyt;) Mulle se just tarkoitti vaan ettei kukaan voi auttaa mua, kun eivät keksi mikä on!!!Kun on väsynyt ja todella paha olo ei jaksa edes ravata lääkärissä jatkuvasti.

Mulla olo vähän helpotti kun itse keksin mikä vaivaa.Olo lähes siedettävä tiukalla ruokavaliolla.Lääkkeitä en saanut, enkä diaknoosia.Välillä menee ok.Sitten tulee taas vaikeampi jakso.Varma totaminen tähystyksellä.Lääkäri sanoi ettei viitsi mua kiusata enempää !?!

Vierailija
9/38 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosia voi joutua odottamaan pitkään.

Vierailija
10/38 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos se tietty geeni on negatiivinen.

Diagnoosia voi joutua odottamaan pitkään.

Vierailija
11/38 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juoksin vuoden terv.keskuksessa kovien nivelkipujen takia. Aina jotain labroja otettiin ja tietysti sitä toivoi, että joku apua tilaan löytyisi. Mutta kun kokeista ei mitään löytynyt ja lääkäritkin vain ihmettelivät oireitani. Söin jatkuvasti särkylääkkeitä. Lopulta sain lähetteen reumalääkärille, joka kerralla diagnosoi fibromyalgian. Olihan tk-lääkäritkin olevinaan niitä pisteitä tunnustellut, mutta kun ei ole kokemusta... Olihan se helpotus, ettei ole mitään reumaa tai muuta etenevää sairautta, mutta fibromyalgiaan ei ole lääkettä. Elintavoilla helpotettavissa.

Vierailija
12/38 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyseessä ei todellakaan ole mikään eka visiitti terveyskeskuslääkärille, vaan reumaa on tutkittu tässä ainakin syksystä saakka. On otettu verta varmaan 50 putkea ja ainoa viitteistä poikkeava arvo on ollut CRP. Nyt viimeisimpänä tutkittiin kilpirauhasen ja lisäkilpirauhasen toiminta ja sidekudosreuman vasta-aineet. Kaikki kunnossa.

Oli sitten reumalääkäri sitä mieltä, että jatketaan kipulääkkeillä ja siirto takaisin terveyskeskuksen hoitoon. Totesi, että jos oireet pahenevat, niin voipi tulla uudelleen.

Järki sanoo, että tohtori on oikeassa - nivelreuman tunnusmerkistö ei täyty. Mutta olisi se nyt ollut kiva tietää, mikä vaivaa.

Vierailija
13/38 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelet sattuu, mutta ei jatkuvaa särkyä. Pahimmat ovat polvet, oikea ranne ja vasen lonkka. verikokeet tosi hyvät. Sitten otettiin lantion- ja lonkan röntgen. Siinä selvisi SI- nivelessä selässä jotain tulehduksellisia muutoksia ja nyt on vahva epäilys selkärankareumasta. Onko ap sulta otettu röntgen kuvaa?

Vierailija
14/38 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen oireiden alkua. Minulla alkoi hankalat nivelkivut 2 kk synnytyksestä. Lapsen ollessa reilu 1-v lopulta todettiin, että kyseessä oli estrogeenin puute, ja nivelkivut paranivat kokonaan nopeasti estrogeenilääkityksen aloituksen jälkeen.

Vierailija
15/38 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kattavasti on tutkittu eri tulehdusten, harvinaisempienkin mahdollisuus?

Vierailija
16/38 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap sulta otettu röntgen kuvaa?

Selkä on se, mikä minua vähiten vaivaa, vaikka se taudin nimeen kuuluukin... Ja kesti kauan löytää.

Nivelet ovat toinen toisensa jälkeen kipeitä, milloin mikäkin. Onneksi sattui kokenut tk-lääkäri asialle, joka passitti oikeanlaisiin verikoikeisiin (hla-b27-antigeenia etsittiin ja löydettiin) ja röntgeniin.

t. toinen selkärankareumaa sairastava

Vierailija
17/38 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäki olisin pettynyt jos olisin sairas eikä kokeetkaan paljasta mistä on kyse

Vierailija
18/38 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes löydät oikean diagnoosin. Oma vanhempani juoksi terveyskeskuksissa vaivojen takia ja meni lopulta yksityiselle jossa todettiin: virtsatientulehdus.

Tuosta käynnistä 1,5 vuoden päästä vanhempani kuoli vakavaan sairauteen (diagnoosi löytyi lopulta liian myöhään ja vaati sairaan potilaan omaa sinnikkyyttä).

Eli opin tämän: lääkärit tekevät virheitä - potilaan pitää huolehtia itsestään ja vaatia tutkimuksia.

Vierailija
19/38 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin on kesästä olla hirveää...jokapäivä selittämätöntä oiretta ja kokeita on otettu ja paljon ja lekureita on nähny mut kukaan ei osaa autaa! välillä toivoinkin jotain vakavaa että sais sit edes apua..

Vierailija
20/38 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin reumakokeissa ja olin varma että mulla todetaan reuma. Kun ei todettu, olin pettynyt. Nyt sit vaan kärsin näistä kivuista buranan avulla. Lääkäri ei löytänyt mitään vikaa, antoi vaan buranareseptin.

Nytkin toinen käsi lähes toimintakyvytön.