Miksi vähähiilihydraattinen ruokavalio vie voimat???
Olen jo monesti yrittänyt vähähiilihydraattista dieettiä oman hyvinvoinnin takia ja homma tyssää aina jo alkuun, sillä olo on aivan kauhea: lihakset on täysin voimattomat ja tärisevät, pää särkee ihan mielettömästi ja väsyttää hulluna. Nytkin olen tehnyt ihan yhden oppaan neuvojen mukaan ja silti olo on tällainen...
Viimeksikin sinnittelin muutamia viikkoja ja olo ei parantunut.
Onko kellään tietoa/kokemusta asiasta??
Kommentit (15)
vaan enemmänkin raakaravintoa ja hyviä rasvoja sisältävä kasvisruokavalio,mikä on muuten super monipuolinen ja terveellinen, mutta ensimmäisten viikkojen aikana pitäisi elimistö ja suolisto puhdistaa jättämällä kaikki viljat ja sokerit pois,tarkoitus ei siis ole jatkaa sitä puhdistuksen jälkeen.
Ap
vaan ruokavalion puhdistamisesta pysyvästi...
Ap
pitäisi loppua parin viikon päästä kun keho siirtyy polttamaan niitä rasvavarantoja hiilarien sijaan. Olisko ollut jotenkin näin?
Puhdistus todennäköisesti vie ensin voimat, mutta viikossa olon pitäisi piristyä ja kohentua. Elimistö ei kenties ole tottunut niukkaan ruokavalioon ja menee hetki ennen kuin osaa käyttää saamansa ravinnon oikein.
ja sen vuoksi alkuun tuntuu pahalta. Sulla on ennen ollut glukogeenivarasto lihaksissa ja VHH saa sen varaston tyhjenemään. Kestää tovin ennen kuin keho alkaa käyttää vararasvaa energian tuottoon.
Lisäksi alkuun vaivaa vieroitusoireet, jotka voivat olla voimakkaitakin (päänsärky). Pari viikkoa ja kaikki tuo on taakse jäänyttä elämää.
kaikilla tällasta. Parissa viikossa olette vaan tottuneet paskaan fyysiseen oloon. Mieliala nousee hetkellisesti koska paino putoaa, mutta sitten kohta palaa takaisin entiseen. Toisin kuin hiilarilaihduttajilla, joilla mieliala on noussut vuoden päästä pysyvästi, kuten se yksi tuore tutkimus osoitti.
lisätä riittävästi rasvaa, varsinkin alussa.
T. reilun vuoden vähähh:lla elänyt
Tutkitusti erittäin terveellinen, hyvää oloa ei tarvi odottaa minkään fyysisen helvetin jälkeen vaan sen saa saman tien ja lisäksi maapallo pelastuu. Ainoa että pikkasen pitää opetella uudenlaisia reseptejä jos on kovin tottunut syömään nakkeja ja muusia.
Paasto, vähäkaloriset dieetit, VHH, kaikki ne tuntuvat alkuun ihan hirveältä. Itse kun olen vielä migreeniherkkä, niin kärsin takuuvarmasti ensimmäisen viikon, valitsisin minkä tien tahansa.
Keho on tottunut johonkin tiettyyn tapaan toimia, eikä pidä siitä, että tasapainoa järkytetään, vaikka muutos olisi lopputulemaltaan positiivinenkin. Jotkin ruoka-aineet ovat vielä hyvin addiktoivia, kuten esimerkiksi sokeri.
Lisäksi viljojen exorfiinit aiheuttavat riippuvuutta, joten on selvää, että niistä on hankala päästä eroon ja vieroitusoireita tulee.
Ruoalla on kaikkiaan merkittävä sija kehon hyvin- ja pahoinvoinnissa.
tiedäthän, että aivot tarvitsevat myös hiilareita toimiakseen.
ihan hyvin voit vaihtaa suoraan hyvähiilihydraattiseen ruokavalioon, tai jättää vähitellen sokerit pois ja vähentää viljoja. Elimistö ei tarvitse mitään puhdistuksia, sitä on tutkittukin.
Olen ollut n 20 vuotta vegetaristi, syönyt aina terveellisesti,en koskaan nakit ja muusi-linjalla,edes soijanakit ja muusi :). Syön vähintään puoli kiloa kasviksia, hedelmiä, täysjyväviljoja, soija- ja hapanmaitotuotteita,mutta SILTI elimistössäni joku on vialla, vatsani oirehtii ja suoli ei toimi, on ihottumaa ja väsymystä....
Olen tutkinut ruokavalioasioita aina ja jatkuvasti ja yritän aina kokeilla järkeenkäypiä ruokavaliomuutoksia, sillä joku nyt mättää...
Ja olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että jos suolistossa on väärä bakteerikanta, niin tokihan se pitää ensin puhdistaa...
Se on tuossa erityisen tärkeää. Jos syöt paljo proteeinia, se sitoo vettä itseensä, jolloin vedensaannin tärkeys lisääntyy.
Juo 2-3 litraa päivässä ja mittaa vesi ennen juontia ja pidä tarkkaa kirjaa, että myös juot.
eikä kokeilla mitään älyttömiä puhdistuskuureja. Päädyt vielä ambulanssilla sairaalaan tota menoa niin kuin se yksi karppikokelas. Onko testattu keliakiat sun muut?
Oli töissä puhetta kyseisesta dieetistä ja ihmeteltiin sitä että ns. hyvätkin sokerit jätetään pois ja elimistö alkaa käyttämään lisää rasvaa yms. epäterveellistä ravintoa. Aivot tarvitsee sokereita! Diabeetikot eivät tule toimeen ilman sokereita! Miksi siis normaali ihminen on ilman hiilareita. Mielumminkin katsoisin hiilareiden laatua..ovatko nopeita vai hitaita.
Pysyviä tuloksia laihdutuksessa saa hitaalla painon pudotuksella ja pysyvillä muutoksilla.