Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kärsitkä migreenistä?

Vierailija
23.02.2010 |

Kerro kokemuksiasi.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni vaivaa joka kuukausi menkkojen aikaan ja kestää noin kolme päivää. Vaiva alkoi teini-iässä, eli samoihin aikoihin kuin menkatkin. Normaali kipulääkkeet (burana, ibumax) ei auta, enkä halua käyttää niitä tosi vahvoja migreenilääkkeitä koska ne tekee olon ihan pökkyräiseksi! Joten yleensä kärsin kivut kiltisti. Töistä en ole ollut kuin kerran sen takia pois, olin niin kipeä että oksentelin koko päivän. Veemäinen vaiva, jota esim. mieheni ei voi käsittää lainkaan. Sanoo vaan laiskaksi kun en pysty niinä päivinä tekeen ruokaa, siivoileen tms.

Vierailija
2/16 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuotta tauti ollut rauhallinen, vain yksi tai kaksi hallittavissa olevaa kohtausta vuodessa, ennen oli 2-3 kohtausta viikossa. Kauhea nälkä, vireytilan nopeita vaihteluita (äärimmäinen väsymys/ylivireys), hajuherkkyys, toispuoleinen särky, pahoinvointi. Lamauttava sairaus, koskaan ei tíennyt milloin iskee, pahimmillaan meni tajukin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtaus iskee yleensä silloin, jos ruokailu jää jostain syystä väliin, jolloin verensokeri laskee ja migreeni alkaa oireilla. Lääkitsen itseni jo ensioireiden ilmaantuessa reilulla lääkityksellä. Tähän saakka olen pärjäillyt 2x500mg Disperinillä. Lääkityksen jälkeen oireet lievittyvät yleensä noin 15 minuutin kuluessa.Buranat ym.vastaavat eivät auta yhtään. Olen kokeillut jopa 800mg:n Buranaa ja vaikutus oli sama, kuin ilman lääkettä. Liian myöhään otetut Disperinitkään eivät myöskään tehoa. Ainoa mikä helpottaa lopulta, on oksennuskohtaus, mikä seuraa väistämättä. Sitten kun on oksentanut itsenä hikimäräksi , on kohtauskin mennyt menojaan

Vierailija
4/16 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsesta asti ollut. Omani on jonkin verran hormonaalista, mutta myös muuten. Kummatkin raskaudet olen kärsinyt migreenistä noin puoleenväliin asti. En täysin lamauttavasti, mutta kuitenkin.

Kunnon migreenikohtaus lamauttaa mut täysin. Siedän erittäin huonosti lämpöä, valoa, hajuja tai liikkeitä. Jos pääsen pimeään huoneeseen makaamaan, niin menee ohi puolessa vuorokaudessa normaaleilla kipulääkkeillä.

Yleensä otan kuitenkin migreenilääkkeen, jolla tulee sumuinen krapula samaksi ajaksi, mutta helvetillinen kipu on poissa.

En siis päästä migreeniä jos vain suinkin voin estää sen kohtaukseksi, koska se on tosiaan aika paha. Nykyisin mulla on aika harvoin, muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
5/16 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla alkoi vasta vajaa vuosi sitten kun olin viimesilläni odottaessani esikoista. nyt on ollut ehkä kolme kertaa tänä aikana. todella inhottavaa. ensin puutuu vasemman käden sormet, siitä leviää vasempaan silmää, siitä nenään,sen jälkeen näköhäiriöt ja sit alkaakin se kohokohta eli PÄÄNSÄRKY! kestää noin 8h

Vierailija
6/16 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat nyt ollet poissa 10 v. Pahimmillaan minua vietiin ambulanssilla sairaalaan kohtausten vuoksi.

Vierailija
7/16 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesti ja montako hoitokertaa? Paljonko maksoi?

Vierailija
8/16 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetiikkaliikkeen ikkunassa luki "kärsitkö pisamista?" ja Peppi meni liikkeeseen sanomaan, että "en kärsi!" :)

Mutta joo, migreenistä minäkin kärsin. Onneksi sitä ei ole kuin muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
9/16 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle akupunktio annettiin fysikaalisessa hoitolaitoksessa ja antajana oli fysioterapeutti, jolla oli akupunktiokolutus.

Kysyppäs muutamasta fysikaalisesta hintoja. Kerro vielä, että haluat akupunktiota migreenin hoitoon.

-7-

Vierailija
10/16 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veivät kivun pois pitkäksi aikaa. Suosittelen.

Lääkkeistä joudun säryn tullessa ottamaan: 1 maxalt rapitab TAI 1000mg parasetamolia ja 400mg ibuprofeenia TAI 500+500 parasetamolia ja Panacodia.

n. 12 vuotiaasta asti olen kärsinyt päänsärystä. Aikuisena muuttui migreeniksi. Perinnöllistä on, myös isä ja äitinsä kärsivät samasta.

KIpu usein toispuoleista ja sykkivää. Lievää pahoinvointia ja mustia pilkkuja näkökenttään tulee.

Tsemppiä kohtalotovereille!

Vierailija
11/16 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kiinalaisella kiinalaisen lääketieteen lääkärillä. Luotan heihin enemmän, kuin suomalaiseen fysioterapeuttiin, joka on myöhemmin opiskellut vähän akupunktiota.

Usein jo yksi kerta on riittänyt poistamaan kivun esim. 3 kk:ksi. Joskus se taas ei sitten ole auttanut paljon.

Kiropraktikkoa siis suosittelen myös. Tai osteopaattia. Muista tarkistaa, että varmasti ovat koulutettuja. Kiropraktikot ovat suorittaneet yliopisto-opinnot Englannissa tai Jenkeissä.

Vierailija
12/16 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kiinalaisella kiinalaisen lääketieteen lääkärillä. Luotan heihin enemmän, kuin suomalaiseen fysioterapeuttiin, joka on myöhemmin opiskellut vähän akupunktiota. Usein jo yksi kerta on riittänyt poistamaan kivun esim. 3 kk:ksi. Joskus se taas ei sitten ole auttanut paljon. Kiropraktikkoa siis suosittelen myös. Tai osteopaattia. Muista tarkistaa, että varmasti ovat koulutettuja. Kiropraktikot ovat suorittaneet yliopisto-opinnot Englannissa tai Jenkeissä.

Opiskelu kestää 2 vuotta ja ennen valmistumista on oltava noin 100 potilasta hoidettuna.

t. fyssarin puoliso

Vierailija
13/16 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihasjännityksestä ja rangan jumiudesta.

Kun akupunktiota annetaan migreenin hoitoon, niin jokainen kunnon akupunktiokoulutuksen saanut tietää, että hoitokertoja tulee olla useita peräkkäin, yksi kerta ei todellakaan riitä!

Yksi kerta avaa kyllä lihaskireyksiä.

Ja tämä on faktaa eikä mitään mutu-tietoa.

Vierailija
14/16 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtaukset laukaisee: punkku (siksi en sitä juokkaan), UKKONEN, verensokerin lasku esim. kun en ole ehtinyt kunnolla syömään ennen harkkoja.

Tiedän koska kohtaus iskee, ohimoilla on kivistävä tunne, joka kovenee ja kovenee koko ajan. Tuntuu kuinka joku suoni sykkii.

Vatsassa velloo, mutta ei okseta. Tavis särkylääkkeet ei auta. Ainoastaan uni ja pimeä huone auttaa.

Kohtaukset alkoivat joskus viidennellä.

Vierailija
15/16 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin fyssari pääse akupuntiokoulutuksen viimeiseen moduliin on oltava 500 raportoitua hoitoa.

Ja kun menee akupunktiohoitoon kannattaa tarkistaa, että hoitaja on koulutettu Terveydenhuollon oikeusturvakeskuksen hyväksymässä akupunktiokoulussa. Näitä ovat Fysi ry:n ja Suomen Lääkäreiden akupunktuuriyhdistyksen yhteistyönä tai yksityisen lääkärin Pekka Pöntisen kurssittamana.

Koulutuksen kesto 3 - 5 vuotta työn ohessa suoritettuna.

Vierailija
16/16 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Maxalt auttaa suht. hyvin, mutta on kallis lääke, ja tuntuu kurjalta joutua käyttämään kolmiolääkettä niin säännöllisesti (kuukaudessa kuluu kuitenkin pahimillaan useita).

Viimeksi otin lääkettä tänään kotiin tullessani...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan