Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi isovanhempien pitää antaa vauvan maistaa kaikkea syötävää?!? hermo menee

Vierailija
23.02.2010 |

onko muilla samanlaista? tyrkytetään vauvalle kahvia ja limpparia ja makkaraa yms. kun se muka haluaa?!? vauva on 7kk, tottakai häntä kiinnostaa kaikki mitä toiset syö.

Eikai tuollaiset pienet maistiaiset nyt mikään maailmanloppu ole, mutta kun joka ikinen kerta kun ollaan heillä kylässä niin pitää olla jotain sinne vauvan suuhun tunkemassa.

Nätisti ollaan asiasta sanottu, mutta kun ei mene perille.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää, anoppi olisi halunnut syöttä jo vähän yli 4kk vauvalle mm. rahkaa, mehua olisi pitänyt myös juoda. Muuten kiva, mutta jos vanhemmat ei halua sokeroida lasta jo siinä vaiheessa, niin miksi ei saa itse päättää oman lapsensa syömisiä? Meidän lapsi ei juonut tuttipullosta tuossa vaiheessa ja tietääkseni tavallisia maitotuotteita ei edes suositella noin pienille.

Miksihän samaa ongelmaa ei ole oman äitini kanssa? Ei näillä mummoilla niin iso ikäero ole eikä anoppi ole mikään vanhuudenhöperö.

Vierailija
2/15 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun he kasvattivat lapsiaan, piti pariviikkoiselle jo tuupata soseita ja juottaa sokerivettä. Vaikea ymmärtää sitä nyt, mutta tuohon isovanhemmat ovat oppineet ja luulevat vain tekevänsä hyvin vauvalle.



Vaikka tuon tyyppiset "mitä tahansa" vauvalle syöttävät isovanhemmat ovat aika jääräpäitä, niin muistuttakaa maailman menon muttumisesta. Kysykää vaikka neuvolasta/hammaslääkäristä materiaalia isovanhemmille luettavaksi.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oli omat näkemykset, kokemukset ja opit mitä tahansa, pitää totella vanhempia. Siinä se. Ei se sen vaikeampaa ole.



Vierailija
4/15 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihan samasta asiasta tappelin oman anoppini kanssa. :) Mieheni on ihan tossukka sanomaan kenellekään mitään ja pelkästään minun sanomisillani tilanne ei muuttunut. Pyysin neuvolasta ja hampilekurilta materiaaleja, näytin anopille poikansa ja lapsenlapsensa neuvolakortin erot ja jankkasin, jankkasin, jankkasin. Lopulta alkoi mennä jakeluun, mutta ei se helppoa ollut. "Me ei haluta että" on aina parempi kuin "ei saa tehdä".

Vierailija
5/15 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän ei nimenomaan ole sinun "halustasi" vaan asiasta, jota "ei saa tehdä".

Vierailija
6/15 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ovat itse aikanaan antaneet lapsilleen tuollaisia maistiaisia, ja ovat olleet kaikin tavoin huomattavasti terveempiä kuin nykylapset. Ei samassa mitassa allergioita, ei huonoja hampaita, ei liikalihavuutta.



Ehkä nykyäitien kannattaisi nykäistä se pää sieltä persiistä ja nähdä ne ihan oikeat vaaranpaikat nykymaailmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kaikkien mielestä ole haitaksi, jos vauvalla maistatetaan kaikkea. Siksi juuri pitääkin sanoa, että "me vanhempina emme halua, että lapselle tehdään noin". Kun ottaa huomioon isovanhemmille aikoinaan opetetut opit soseista ja sokerivesistä, ei ole oikein hyödyllistä vedota siihen, että "vauvalle ei saa antaa sitä ja tätä", koska heidän oppimansa perusteella asia ei ole niin. Toki sitäkin puolta pitää tuoda esille esim. neuvolan/hampilekurin materiaalien avulla, jos sanat eivät riitä, mutta kaikkein tehokkainta on se vanhempien oma rajanveto siitä, miten he haluavat lastaan kohdeltavan.

Vierailija
8/15 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä he ovat oppineet tai mitä mieltä ovat.



Sinä olet lasten vanhempi ja se mitä sanot, pätee, oli heillä sitten vaikka käsitys että maapallo on lätty.



Eikä kyse ole mistään vikinästä että "minä en halua sitä tai tätä" tai kannetaan mitään brosyyrejä vaan ihan vaan sanotaan, mikä on homman nimi ja vedetään ne rajat.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tyttö oli vasta 4kk, niin anoppi vastoin lupaani syötti sille mansikkaa. Kun söin jätskiä, olisi anopin mielestä sitäkin pitänyt antaa, koska `se selvästi haluaa`. Appiukko sano anopille että sä oot omat lapses jo kasvattanu ja nyt tehdään niin ku lapsen oma äiti sanoo. Vähän siitä möksähti, mutta samana jatkunut edelleen. Aina pitäis olla antamassa jotain makeaa ja herkkua vaikka kuinka itse sanoisin ei. Että on monesti tuo asia ottanut kaaliin. ei niinkö yhtään voi uskoa. Välillä het kiehun, eipä pahemmin kiinnosta viiä lasta hoitoonkaan sinne, ku anoppi puhuu et sitte ku tuut mummulle hoitoon ni kyllä me sitte herkutellaan. Arggggh! Kiva kuulla et jollaki muulla sama ongelma!

Vierailija
10/15 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on juuri tuollainen. Ei auta vaikka kuinka sanoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

karkkia,kermaa ja kaikkea makeaa annettiin heti kun osasi syöttötuolissa istua,mua otti niin rankasti päähän,mutta puhe ei vaan mennyt perille. Nyt lasten ollessa jo kouluikäisiä niin edelleen kyläillessä tärkein on se,että syödään paljon herkkuja ja kotiin viemiseksi saadaan vielä kilotolkulla karkkia ym..

Vierailija
12/15 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokin aika sitten tehdyn tutkimuksen mukaan isovanhempien hoidossa olevat lapset ovat paljon todennäköisemmin ylipainoisia kuin vanhempien hoidossa tai päiväkodissa hoidetut lapset.

Ei varmaan tarvitse miettiä syitä tälle tutkimustulokselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyilyttää lähinnä. Josatin syystä vaan isovanhemmat tekee tuota - kai se on nykyään niiden tehtävä olla kivoja ja tarjota lapselle jänniä kokemuksia kun vanhemmat itse on niin tiukkoja ja tarkkoja nykyään.. :D

Itseänikin taisi kyllä vähän suututtaa silloin kun eka vauvani oli noin 7kk, mutta nyt myöhemmin en pidä sitä enää vakavana. Esikoisen kanssa sitä on vauva-aikana vähän ylireagoiva.. :)

Vierailija
14/15 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama kummalla käy, omien vanhempiensa tai anopin luona, niin aina ollaan lusikalla työntämässä vauvan 6kk suuhun, milloin hilloa, milloin kermavaahtoa tai jäätelöä...ja hyvässä tapauksessa vielä omalla lusikalla!!!!! Yök!



Nätisti kun sanoo, niin ei mene perille..ei viitsis tapellakaan?



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyilyttää lähinnä. Josatin syystä vaan isovanhemmat tekee tuota - kai se on nykyään niiden tehtävä olla kivoja ja tarjota lapselle jänniä kokemuksia kun vanhemmat itse on niin tiukkoja ja tarkkoja nykyään.. :D

Itseänikin taisi kyllä vähän suututtaa silloin kun eka vauvani oli noin 7kk, mutta nyt myöhemmin en pidä sitä enää vakavana. Esikoisen kanssa sitä on vauva-aikana vähän ylireagoiva.. :)

kyllä itsekkin annan vauvan joskus maistaa esim. jugurttia. Mutta kun isovanhemilla ei ole siinä maistattamisessa mitään järkeä, kaikkea annetaan pöydästä, varsinkin tuo kahvin antaminen kävi vituttamaan ihan suunnattomasti. Kahvia vauvalle?!?

ja tämä on mun toinen lapsi, nyt muistan että esikoisen kanssa kävin ihan yhtä kuumana :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän