paljonko hyvä karppi voi syödä pastaa/leipää aterialla
en tajua miten hyväkarppaus eroaa perusterveellisestä? siis syökö hyväkarppi muuten samalailla kuin karppi mutta lisänä leipää ja pastaa? vai miten
Kommentit (15)
joten onkohan hyväkarppi hyvin tehty ja paha karppi liian vanha kala:P
mä hyväkarppaan enkä syö ikinä vaaleaa vehnää enkä sokeria. Joskus syön perunan, täysjyväriisiä ja joka päivä täysruisleipää
tarkoitinkin täysjyväleipää?monta palaa päivässä entäs pastaa? en tajua näitä jos en saa suori määriä
syö vaikka 2 palaa täysruisleipaa TAI 1dl täysjyväpastaa. Ihan hatusta vedin sitten nuo määrät!
hiilareiden kokonaismäärästä. Karpilla se on n. 30grammaa, hyväkarpilla n. 80.
Pasta ja vaalea leipä (täysjyväkin) sisältää niin paljon hiilareita, että pienikin määrä rajoittaa mielestäni liikaa päivän muita syömisiä. Haluan syödä mielummin hedelmiä.
t. hyväkarppi
taikka täysjyväruisleivässä? mistä näitä voisi katsoa?
tein listan mitä voisin hyväkarppina syödä,korjatkaa jos tarpeen:
Munia
marjoja
hedelmiä
rahkaa
luonnonjugurttia
voi
kerma
kasviksi
vihanneksia
täysjyväpasta
täysjyväruisleipä
oliko hyvä lista :D?
entäs monta kertaa päivässä syöt? minä syön nyt 4-5 kertaa päivässä ja en siis vielä karppaa. olo tosi ähky kokoajan ja tukkoinen ja väsynyt. painoa 15kg pitäisi pudottaa
pudotin tollaisella listalla 10 kg ilman nälkää.
taikka täysjyväruisleivässä? mistä näitä voisi katsoa? tein listan mitä voisin hyväkarppina syödä,korjatkaa jos tarpeen: Munia marjoja hedelmiä rahkaa luonnonjugurttia voi kerma kasviksi vihanneksia täysjyväpasta täysjyväruisleipä oliko hyvä lista :D? entäs monta kertaa päivässä syöt? minä syön nyt 4-5 kertaa päivässä ja en siis vielä karppaa. olo tosi ähky kokoajan ja tukkoinen ja väsynyt. painoa 15kg pitäisi pudottaa
En syö ollenkaan pastaa, perunaa ja riisiä. Muutaman hapankorpun ja 100%ruisleipä siivun syön päivässä, aamu ja iltapalalla. Syön paljon kasviksia, hedelmiä, maitotuotteita, munia ja kanaa/kalaa joskus puuroa. Jos olisin täyskarppi jättäisin leivät, korput, puuron ja hedelmät pois, maitotuotteitakin rajoittaisin.
että miten usein syötte,3-4 kertaa päivässä? ja millaisia ovat annoksenne. annos koot karppauksessa minun on vaikea hahmottaa. eli paljon sitä itse ruokaa ja paljon lisuketta(salattia/kasviksia) ja onko 2dl esim rahkaa sopiva määrä,enmpi vai vähempi?
ja syön niin, että nälkä katoaa. Olen käyttänyt kiloklubin laskuria apuna ja sen mukaan syön n. 600 kaloria/ateria.
Hiilihydraatit pyrin pitämään alle 50g/päivä. Tällä keinoin painonpudotus on pysynyt yllä, vaikka olin jo lähtiessä normaalipainoinen. Kahdessa kuukaudessa on pudonnut maltilliset 6 kiloa.
ei sitä määrää kannata miettiä, se just on karppaamisen idea. Syöt laadukkaita ruoka-aineita niin paljon, että olet kyläinen. ajoitat vain hiilareita, muuten annat palaa.
Siis laadukasta proteiinia, superpaljon kasviksia, jonkun verran täysjyväviljaa ja hedelmiä ja lisäät ruokaan tarpeen mukaan laaturasvaa. Toimii kuin häkä eikä tarvitse nähdä nälkää! Eikä ole hankalaa! (oma annos aamulla 2 palaa täysruisleipää ja ruoassa noin 1 dl täysjyväriisiä tms. päivässä sekä hedelmiä)
Ja noin esimerkkinä omat parin päivän ruoat:
aamupala:
2 täysruisleipää ja päällä paistettua kananmunaa, juustoa ja kasviksia tai reilusti kalkkunaa ja kasviksia
TAI
iso kulho luomujogurttia ja maitorahkaa sekaisin, mukaan reilusti marjoja ja pähkinärouhetta ja kahvia
lounas:
kasvis-kalakeittoa, paljon, ja jälkkäriksi marjarahkaa
TAI
kana-juurespataa ja jälkkäriksi kahvia ja pari pala tummaa suklaata
välipala:
kirsikkatomaatteja/ tomaattimozzarellasalaattia/ itsetehty pähkinäkeksi
Dinneri:
kasvisvokki ja tonnikalapihvi
TAI
halloumijuustolla ja kanalla ja cashew-pähkinöillä ryyditety valtaisa salaatti
Iltapala:
tuoretta ananasta/ marjoja ja jogurttia/ vesimelonia / ruisleipä ja paljon juustoa
Telkkariherkku:
marjoja ja sulaa tummaa suklaata/ porkkanadippi / juustolajitelma
kyllä sullakin jonkin verran hiilareita tulee kuitenki..miten teillä muun perheen ruuat,mun mies kun ei halua karpata,on hoikka ja tykkää perunasta ja pastasta ja syö niitä paljon!! ja perinteisitä vehnäjauhokastikkeista..mitenhän toteutan näitä jatkossa,perunan yms tilalle tietty salaattia mutta sitten nää kastike jutut,vissiin otettava itselle lihaa sivuun ja tehtävä miehelle jauhokastike ja itselle jotain muuta...
ateriaesimerkkejä antaneelle vastasit, tosin aika vähän just näinä päivinä joista kirjoitin, kun ruoissa ei ole ollut pastaa/riisiä yhtään. Siis 3 palaa leipää ja hedelmien hiilarit päivässä.
Vastasin juuri toiseen ketjuun että koko perhe syö samoin eikä valita ja voi hyvin. Meillä on mielestäni aika hyvää ruokaa ja siihen satsataan. en varsinaisesti enää laihduta, mitat on lihaksikas 164/57 ja mieskin on hoikka. MOlemmilta putosi muutama kilo kun tähän siirryttiin, vähän vahingossa. Lapset on superterveitä, hoikanpuoleisia ja urheilullisia.
niitä hyviä hiilareita vähemmän kuin virallisesti suositellaan.