Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko rahaa purkkiruokiin?

Vierailija
23.02.2010 |

Paljonko teillä, jotka syötätte lapsellenne pelkkää purkkiruokaa, menee niihin kuukaudessa rahaa?

Meillä esikoinen ei ole koskaan suostunut syömään mitään muuta purkista kuin hedelmäsoseita eli on aina saanut itse tehtyä ruokaa. Nyt toinen on tulossa, ja yritän ihmetellä mikä olisi taloudellisin tapa. Esikoinen on jo niin vanha, että joudun tekemään vauvalle joka tapauksessa eri ruuat kuin muulle perheelle. Kumpi sitten olisi halvempaa, tehdä vai ostaa purkissa. Purkkiruuat ovat kyllä mielikuvani mukaan aika kalliita.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika paljon erilaisia laatikoita, vuokia ja pataruokia. Ne on hvviä ja melko edullisia ruokia, eikä tartte vahtia hellan vieressä koko ajan. Sen kun tökkää uuniin. Niistä saa erotettua sitten vähän isommalle vauvalle ruuan ilman mausteita, mutta alkuvaiheessa ei kyllä oikein onnistu.

Ja koettakaa käsittää, en minäkään tässä huutele sitä, että minkä verran saan vauvasta rahaa, en ole tienaamassa. Haen ruuan hintavertailua!

ap

Vierailija
22/30 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oikein voi maustaa jälkikäteen,on muuten aika mautonta ja minähän en ruokani mausta tingi.soseet maistuvat hyvin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi kohtaista. Meillä ei ollut mitään ongelmia kun vähitellen vaan otettiin kotiruoka mukaan kun syöminen kunnolla alkoi onnistua niin ettei tarvinnut soseuttaa. Vähitellen sitten lisättiin kotiruuan osuutta ja nyt 2,5v, on jo vaikea saada syömään purkkiruokaan. Kun sen viimeisen kaappiin jääneen purkin matkalla annoin ruuaksi.

Vierailija
24/30 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika paljon erilaisia laatikoita, vuokia ja pataruokia. Ne on hvviä ja melko edullisia ruokia, eikä tartte vahtia hellan vieressä koko ajan. Sen kun tökkää uuniin. Niistä saa erotettua sitten vähän isommalle vauvalle ruuan ilman mausteita, mutta alkuvaiheessa ei kyllä oikein onnistu.

Ja koettakaa käsittää, en minäkään tässä huutele sitä, että minkä verran saan vauvasta rahaa, en ole tienaamassa. Haen ruuan hintavertailua!

ap

kun kasvissoseita keittelee isonpia annoksia pakkaseen kerralla. Ja helposti siihen sitten eri laha ja kala vaihtoehtojakin lisää.

Vierailija
25/30 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki maksaa mikä on valmista...mutta itsetekemällä säästää monta euroa/pvä.... Minä tein puuronki jauheeks sauvasekottimella ja hyvin meni alas ilman "kökköjä" ja pikkuhiljaa lisäsin kokonaisia hiutaleita ja niin on oppinut puuroon... toisinaan laitan kaupan hed. sosoetta puuroon kaveriks ja peruna kokeilut aloitin keittämällä perunan mikrossa, jos en koko perheelle tehnyt peruna ruokaa... Kokeilemalla siitä selviää ja vauvathan ei tiedä muusta kuin mitä heille aletaan antaa, ei ne ajattele et:"miksköhän mutsi ei hakenu kaupanruokaa mulle?!?" =) No kaikki tekee omalla tyylillä ja rahalla...

Vierailija
26/30 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilo perunoita maksaa 0,50 kilo porkkanoita 1€

½ kg jauhista 2€ niin tuosta määrästä ( vaikka tekisi oman maustamattoman laatikon viereen) Lapsi syö jo melkein sen kuukauden. Kaurahiutalee maksaa paketti n.1€ ja se kun keittää maitoon niin on aika makoista.. jne.. niin kyllä tulee paljon halvemmaksi kun nuo purkit.

Vierailija
27/30 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokkia niitä. Ja justhan täällä on väitetty että vauva ei maksa yhtään mitään.

Mä en koskaan imettänyt, en kestoile, enkä tee soseista itse. 296€/kk riittää tosi hyvin vauvan kuluihin kuukaudessa ja se saa vielä uusia vaatteitakin.

mistä revit tuollaiset summat? Me ei ainakaan saada mistään tuollaisia rahoja, kun elätetään ite ittemme. Lapsilisä on ainut mitä tulee, ei ole mitään tukiaisia eikä meitä muut elätä.

Eikä kyse ole siitä, etteikö olisi varaa ruokkia lasta. Kyse on siitä, miten saa ruokansa pöytään järkevään hintaan.

ap

Vierailija
28/30 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soseet tulee tietenkin moninkertaisesti halvemmiksi, jos laskee pelkästään mitä ne purkit tai vastaavat raaka-aineet kaupassa maksaa. En ole edes laskenut mitä itse soseiden tekeminen tulee maksamaan, tuskin kuitenkaan nostaa hintaa kovin paljon, jos on pakastin ja hyvät välineet soseuttamiseen (ja tietysti aikaa), niin varmasti kannattaa tehdä itse.

Vierailija
29/30 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen elämässä kun syö purkkiruokia. Meillä alkoi syömään 5kk iässä ja on nyt 11kk ja kyllä tässä jo ihan muutaman kuukauden päästä alkaa syömään samaa mitä muutkin.

Ei meidän talous ainakaan kaadu siihen jos jotain puolen vuoden ajan syöttää lapselle purkkiruokia.

Joku tuossa näsäviisaasti totesi, että mihin ne vitamiinit yms omatekoisesta katoaa. No ei varmaan mihinkään, mutta en nyt viitsisi vauvaa varten käydä joka päivä jotain Sadonkorjuupadan tyyppistä (purkkiruoka siis) tekemään, siinä on perunaa, lihaa, porkkanaa ja muita vihanneksia. Kamala homma olisi itse joka päivä tuota väkertä vauvalle...

En minä ainakaan viitsi ihan pelkkää yhtä makua ruoaksi, tyyliin perunasose, porkkanasose tms laittaa. Mitä olen katsonut, niin aika monipuolisesti niissä purkkiruuissa makuja ja sisältöä on. Esim eilen me isommat syötiin perunapaprikakinkkulaatikkoa, hyvin maustettua, maidolla lisättyä. Tänään on kasvispizzaa ja salaattia. Siis pitäisi tehosekoittimella vauvalle jauhaa sitä itsetehtyä pizzaa?

Juu... Syöttäkää te vaan "samaa mitä muutkin syö", kyllä minä mieluummin syötän vähän vauvaystävällisempää...

Jos se lapsi nyt jotain puoli vuotta niitä purkkiruokia syö, niin ketä haittaa? Ei kai kukaan niitä nyt vuosikausia, tai edes yhtä vuotta syötä.

Vierailija
30/30 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden lapset syö vielä 2-vuotiaanakin purkkiruokaa.

Minä teen soseita enemmän kerrallaan ja pakastan ne. Annospakkaan porkkanat ja perunat ja välillä muutkin kasvikset, ja valitsen sitten ruokaa tehdessä näistä annoksista sopivat yhdistelmät. Lisään sekaan sitä lihaa / kalaa, mitä muukin perhe syö. Täysin vauvaystävällistä. Eipä ole tullut mieleen pizzaa vauvalle soseuttaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme