Miksi laihat äidit
pukevat lapsensa napapaitoihin ja tiukkoihin farkkuihin tai juuri ja juuri takapuolen peittäviin roiskeläppiin????
Päiväkodeissa työskennellessäni olen kiinnittänyt asiaan huomiota. Jos äiti on laiha ja pukeutuu erittäin paljastavasti ja tiukkoihin vaatteisiin on tyttärellä myös sama tyyli.
Normaali tai ylipainoiset äidit puolestaan eivät anna lastensa napojen ja takapuolien vilkkua vaan pukevat lapsensa säädyllisesti. (mutta ei säkkeihin!)
Mistä tämä johtuu?? Mielestäni lapsen täytyy pukeutua kuten lapsi eikä mikään teini ikäinen pissis!!!
Kommentit (42)
ja lapsella ei todellakaan ole mitään roiskeläppiä - kuten ei minullakaan. Toisaalta, lapsellani ei myöskään ole niitä kovin suomalaistyypillisiä hehtaarivaatteita joihin mahtuisi kaksi muksua (en tajua miksi lapset pitää pukea hopparimaisen leveisiin kuteisiin) vaan istuvammat, mutteivät kiristävät tai tiukat vaatteet.
Sairastuin siihen huomioon, minkä sain laihana. Sairastuin myös samaan tyttöni kohdalla. Laihat saavat niin kovasti ihailua ja kauhisteluakin kun on niin laihtunut.
Puin tyttöäni tiukkoihin ja niukkoihin vaatteisiin ja kehräsin tyytväisenä kun se oli niin laiha. Halveksin pulleampia naisia. Jopa normaalipainoisia kun heillä ei mielestäni ollut itsekuria.
Uskon, että tämä johtui juuri siitä, että kaipasin huomiota ja olin kotona näkymätön. Näin sain sitä huomiota kun moni herkästi sanoi, että oletpas kamalasti laihtunut ja syötkö enää mitään. Vaatimattomasti siihen vain totesin, että syönhän minä. Oikeasti söin todella vähän ja panttasin koko ajan.
Ihmiset ihailivatkin laihuuttani ja sanoivat, että pystyisivätpä itsekin. Se hiveli itsetuntoani.
Se oli parasta kun joku sanoi, että pysyyhän sitä äiti hoikkana kun joutuu juoksemaan lasten perässä ja tekemään niin paljon töitä. Oi, kuinka tunsin itseni hyväksi.
Suhde tyttöni laihuuteen oli samanlainen. Ihailin päiväkodin kuvassa kun tyttö oli langanlaiha. Nyt jälkeen päin hirvittää kun katson sitä kuvaa. Pieni reppana jalat tikkuina tiukassa hameessa ja piukassa puserossa.
En ollut koskaan nuorena saanut isäni huomiota. Hän oli narsisti alkkis, joka aina haukkui minua laiskaksi ja huonoksi. Näin laihana sain sitä ihailua kun se osoitti, että minulla on itsekuria. Samalla kuvittelin tekeväni tytölleni hyvää kun näytin ihmisille, kuinka lapsen saa pidettyä hoikkana.
Sairasta on minusta myös se, kuinka ihmiset kehuivat ja ihailivat meidän laihuuttamme. Se ruokki sairautta koko ajan lisää.
missä on ne laihojen äitien mielipiteet asiasta? Tai niiden jotka pukevat lapsensa paljastavasti???
Täällä tuntuu olevan vain yleistä kommenttia asiasta??
Minua ainakin kiinnostaisi tietää miksi asia on kuten ap kirjoittaa!?
sinulle rehellisestä näkökulmasta! Taitaa todella olla, että nämä muut äidit eivät ole vielä "heränneet" ja ymmärtäneet ongelmaa!!!
Mukavaa kuulla,että olet nyt tervehtynyt! Tsemppiä sinulle! :D
Sairastuin siihen huomioon, minkä sain laihana. Sairastuin myös samaan tyttöni kohdalla. Laihat saavat niin kovasti ihailua ja kauhisteluakin kun on niin laihtunut.
Puin tyttöäni tiukkoihin ja niukkoihin vaatteisiin ja kehräsin tyytväisenä kun se oli niin laiha. Halveksin pulleampia naisia. Jopa normaalipainoisia kun heillä ei mielestäni ollut itsekuria.
Uskon, että tämä johtui juuri siitä, että kaipasin huomiota ja olin kotona näkymätön. Näin sain sitä huomiota kun moni herkästi sanoi, että oletpas kamalasti laihtunut ja syötkö enää mitään. Vaatimattomasti siihen vain totesin, että syönhän minä. Oikeasti söin todella vähän ja panttasin koko ajan.
Ihmiset ihailivatkin laihuuttani ja sanoivat, että pystyisivätpä itsekin. Se hiveli itsetuntoani.
Se oli parasta kun joku sanoi, että pysyyhän sitä äiti hoikkana kun joutuu juoksemaan lasten perässä ja tekemään niin paljon töitä. Oi, kuinka tunsin itseni hyväksi.
Suhde tyttöni laihuuteen oli samanlainen. Ihailin päiväkodin kuvassa kun tyttö oli langanlaiha. Nyt jälkeen päin hirvittää kun katson sitä kuvaa. Pieni reppana jalat tikkuina tiukassa hameessa ja piukassa puserossa.
En ollut koskaan nuorena saanut isäni huomiota. Hän oli narsisti alkkis, joka aina haukkui minua laiskaksi ja huonoksi. Näin laihana sain sitä ihailua kun se osoitti, että minulla on itsekuria. Samalla kuvittelin tekeväni tytölleni hyvää kun näytin ihmisille, kuinka lapsen saa pidettyä hoikkana.
Sairasta on minusta myös se, kuinka ihmiset kehuivat ja ihailivat meidän laihuuttamme. Se ruokki sairautta koko ajan lisää.
missä on ne laihojen äitien mielipiteet asiasta? Tai niiden jotka pukevat lapsensa paljastavasti???
Täällä tuntuu olevan vain yleistä kommenttia asiasta??
Minua ainakin kiinnostaisi tietää miksi asia on kuten ap kirjoittaa!?
kuulla, että joku myöntää tosiasian!! Tällä palstalla vaan yritetään kiertää asia ja vähätellään ongelmaa!!
ja lapsella ei todellakaan ole mitään roiskeläppiä - kuten ei minullakaan. Toisaalta, lapsellani ei myöskään ole niitä kovin suomalaistyypillisiä hehtaarivaatteita joihin mahtuisi kaksi muksua (en tajua miksi lapset pitää pukea hopparimaisen leveisiin kuteisiin) vaan istuvammat, mutteivät kiristävät tai tiukat vaatteet.
yritä nyt väkisin vääntää juttua!! Eipä tuollaisia hopparivaatteita nykypäivänä näy lapsilla. Teinit on erikseen!!!
En pue lapsiani paljastavasti. Piste. SILTI olen sitä mieltä, että tämä aloitus on idioottimainen ja ihan sama jos kyseessä olisi lihavat tai mikä tahansa muu YLEISTYS. Älä saatana enää jankkaa.
Ei osunut, eikä uponnut.Siitä huolimatta aloitus on mielestäni varsinainen idiotismin riemuvoitto.
kyseinen äiti tuntea piston sydämmessään!!! :D Etpä varmasti haukkuisi aihetta idiotismin riemuvoitoksi jos kysymys olisi koskenut lihavia äitejä!!!
Tällä sitä taas äidit haukkuvat kilpaa toisiaan ja toistensa tapoja. Olen hoikka, pukeudun siististi ja poikani puen myös rentoihin, mutta siisteihin vaatteisiin. En ole koskaan nähnyt päiväkoti-ikäisiä lapsia ns. roiskeläpissä. Tämä on minun kokemukseni. En myöskään tarkkaile naama irvessä, kuinka muut vanhemmat lapsensa pukevat tai minkä painoisia muut vanhemmat ovat. Eikö ihmisellä ole parempaa tekemistä kuin kytätä ja arvostella muita? Olen todella hämmästynyt. Ja tällaiset ihmiset toimivat vanhempina. Apuaa!!!
Vaan siitä, että tiukkoihin pissiskuteisiin pukeutuvat äidit sitten pukevat ehkä lapsensakin valitettavasti niin.
No, mistä se kertoo? Lapsellisuudesta? Typeryydestä? Vaatteiden antamien viestien ymmärtämättömyydestä? Sosiaalisesta luokasta?
Aika kauheaa yleistää, että "laihat äidit" - oikeastaan tuolla kerroit vain sen, että olet itse vähemmän laiha = pullukka. Oli ilmeisesti hauskaa näpäyttää laihoja äitejä. Itse puen lapseni hyvin lapsellisiin vaatteisiin, lämpimästi, iloisesti ja mukavasti, ja olen varmasti sinun kategoriassasi laiha äiti.
Tosin lyhyt hame on söpö pienellä tytöllä, ei mikään minihameeseen verrattava roiskeläppä. Tuollainen ajatus on aikuisen korvien välissä. Mistä edes saa pk-ikäiselle napapaitoja?
Olen itse laiha (174cm 55kg) ja kaikki tuttavaäitini ovat laihoja tai vähintäänkin hoikkia ja ihan normaalisti on meidän lapset aina puettu.
Vaan siitä, että tiukkoihin pissiskuteisiin pukeutuvat äidit sitten pukevat ehkä lapsensakin valitettavasti niin.
No, mistä se kertoo? Lapsellisuudesta? Typeryydestä? Vaatteiden antamien viestien ymmärtämättömyydestä? Sosiaalisesta luokasta?
Aika kauheaa yleistää, että "laihat äidit" - oikeastaan tuolla kerroit vain sen, että olet itse vähemmän laiha = pullukka. Oli ilmeisesti hauskaa näpäyttää laihoja äitejä. Itse puen lapseni hyvin lapsellisiin vaatteisiin, lämpimästi, iloisesti ja mukavasti, ja olen varmasti sinun kategoriassasi laiha äiti.
viestisi oli tarkoitettu?? Ei ap ole koskaan sanonut olevansa pullukka vaan täysin normaalipainoinen! Eikä kyse ollut yleistyksestä!! Etkö osaa lukea??? Kyse oli niistä laihoista äideistä,jotka pukeutuvat samoin. Ei kaikista laihoista äideistä!!!
viestisi oli tarkoitettu?? Ei ap ole koskaan sanonut olevansa pullukka vaan täysin normaalipainoinen! Eikä kyse ollut yleistyksestä!! Etkö osaa lukea??? Kyse oli niistä laihoista äideistä,jotka pukeutuvat samoin. Ei kaikista laihoista äideistä!!!
ja ap jatkaa... et kuulu kategoriaani, sillä kertomasi mukaan lapsesi eivät pukeudu paljastavasti kuten et sinäkään! Miksi siis vaahtoat asiasta,koska kommentti ei edes koskenut sinua??? en ymmärrä!!??
En edes muista koska olisin viimeksi nähnyt paljastaviin vaatteisiin puetun lapsen. Kaikki tuntemani äidit ovat hoikkia ja pukevat lapsensa ihan normaalisti.
ei ole kuin murrosikäisille. Lyhyt hame taas on söpö pikkutytöllä ja taatusti käytännöllisempi leikeissä kuin pitkä hame. Kun hame päällä pyörii pitkin lattioita, niin varmasti pylly vilkkuu joskus, mutta mielestäni siinä ei lasten kohdalla ole mitään säädytöntä. Trikoopaidat ovat myös aika tiukkoja ja nousevat väistämättä ylös vaikka eivät napamallia olekaan. Voitko määritellä säädyllisen pukeutumisen tyhmälle hoikalle äidille?
Kannattaa kattoa vähän tarkemmin. Kyllä niitä napapaitoja löytyy pyöreiltäkin. Itse en en suosi napapaitoja kellekkään varsinkaan lapsille.
taas niin typerä aloitus kuin vain voi olla.
Missähän ap mahtaa asua? En oikein usko, että mammojen painoindeksi jotenkin korreloisi lasten pukeutumisen kanssa. Taitaa enemmin olla sosioekonomiset seikat taustalla.
Vielä kerran. Miten kenellekkään voi tulla jotain näin idioottimaista mieleen?
täällä vedetään herneet nenään sanasta laiha??
Olisihan se nyt ollut hullua kysyä miksi lihavat äidit, jotka pukeutuvat napapaitoihin ja paljastaviin roiskeläppiin, pukevat lapsensa samalla tavalla? (enpä ole siten pukeutuvaa lihavaa nähnyt)
Ja vielä tuhannen kerran kyse ei ole yleisesti laihoista äideistä vaan niistä jotka ITSE pukeutuvat samalla tavalla!!!
Miksi asia ei mene kaaliinne,että kommentti EI KOSKE laihoja äitejä jotka pukeutuvat normaalisti ja pukevat lapsensa samoin!!!!!!!!!!!!!!!
Herätkää!!! ja lukekaa tekstit tarkemmin ennen kuin alatte syytellä ja vetää herneitä nenään!
täällä vedetään herneet nenään sanasta laiha??
Olisihan se nyt ollut hullua kysyä miksi lihavat äidit, jotka pukeutuvat napapaitoihin ja paljastaviin roiskeläppiin, pukevat lapsensa samalla tavalla? (enpä ole siten pukeutuvaa lihavaa nähnyt)Ja vielä tuhannen kerran kyse ei ole yleisesti laihoista äideistä vaan niistä jotka ITSE pukeutuvat samalla tavalla!!!
Miksi asia ei mene kaaliinne,että kommentti EI KOSKE laihoja äitejä jotka pukeutuvat normaalisti ja pukevat lapsensa samoin!!!!!!!!!!!!!!!
Herätkää!!! ja lukekaa tekstit tarkemmin ennen kuin alatte syytellä ja vetää herneitä nenään!
minäkään ymmärrä tätä haloota Laihasta??
En minäkään ole nähnyt lihavaa roiskeläppään pukeutuvaa äitiä!!! :D
Siksi mielestäni luonnollista,että puhe oli laihasta äidistä. en pitänyt loukkauksena tai yleistyksenä!
Ja sitten asiaan...
ala-asteen opettajana täytyy kommentoida, että jos äiti (laiha tai lihava) pukeutuu kuin prinsessa,rekkamies tai bimbo ovat lapset usein samaan tyyliin puettuja. Miesmäiset äidit eivät käytä lapsillaan hameita eivätkä hempeitä värejä. Prinsessa äidit pukevat lapsensa pastellisävyihin ja röyhelöihin.
En kyllä tiedä valitsevatko lapset itse vaatteensa vai ostavatko äidit heiltä kysymättä!
ihmiset tai siis av-mammat ottavat helposti nokkiinsa!!!
Minä ymmärsin pointin, mutta en voi ottaa siihen kantaa,kun ei ole havaintoja asiasta.
Kyllä lapsilla on aina asialliset vaatteet ollu vaikka äidillä ei niinkään... Eihän missään edes myydä epäsoveliaita vaatteita lapsille?
mutta miksi sinun mainitsemaasi aihetta pidetään täällä todellisena??? (siis tämän palstan keskusteluissa) Johtuuko se siitä,että on aiheellista haukkua lihavia äitejä, mutta laihoista ei saa sanoa mitään negatiivista???
Tuntuu ainakin olevan yleinen käsitys tällä palstalla!!!