G: Järkyttävin näkemäsi elokuva?
Ei välttämättä väkivaltaisin, mutta muuten järkyttänyt aiheellaan ja toteutuksellaan?
Kommentit (208)
Dischopista mutta olivat jo loppuneet. Hohto säikytti nuorempana, Others oli pelottava tunnelmaltaan. Unelmien sielunmessu aika ahdistava.
Ehdottomasti hirvein näkemäni leffa ikinä on Passion of the Christ, uskomattoman ällöttävää verellä mässäilyä. Caligula iljettävä myös. Toisella tavalla kammottava elämys oli 40 v. ja neitsyt.
Natural Born eli Syntyneet tappajiksi jäi vaivaamaan moneksi päivää. Jäi vähän Tarantino-kammo sen jälkeen, onkohan se mies jotenkin psyko?
Natural Born Killers taisi kylläolla Oliver Stonen... (Joka on ilmeisesti aika räiskyvä ja jyrkkä tyyppi, mutta tuskin mitenkään psyko kuitenkaan.)
Toi NBK on aika kulttuuri- ja mediakriittinen elokuvaloppujen lopksi; sen viesti ei ole niinkään väkivallalla mässäily vaan se, miten kärkkäästi media ja suuri hekumoi noilla sarjamurhaajilla ja sensaatiomaisilla rikoksilla. (Mikä on hyvä huomio, vrt. esim Auerin juttu.)
Stonen elokuvista en yleensä niin syty, mutta tuo oli mielestäni hyvä.
Ring:n olen katsonut ja näin kammottavia painajaisia pitkään.
Cube-elokuvat on kamalia. Olen 2 nähnyt ja aika hyvin olen onneksi onnistunut ne unohtamaan.
Seven, Trainspotting ja Sleepers ei oo ollenkaan mun makuun.
Lilja 4-ever katsottiin lukiossa ja se oli kauhea.
Totaalisen huonoja elokuvia on esim. Crossroads ja Gigli.
eli Syntyneet tappajiksi jäi vaivaamaan moneksi päivää. Jäi vähän Tarantino-kammo sen jälkeen, onkohan se mies jotenkin psyko?
oli aika pelkistetty. Se vanha teema missä valkoinen tulee ja pelastaa, kun kerran mustat eivät itse siihen pysty.
Ja se ei kuvaa ollenkaan heidän (mustien) elämäniloa ja vahvuutta ihmisinä tai kansana. Vaan vain avuttomina. Avuttomia he eivät mielestäni ole, vaan sellaisia joilla on paljon muille opetettavaa ja rohkeita ja sydämellisiä ja urheita.
Jäi sellainen olo että siitä valkoisesta tehtiin pyhimys
Cry Freedom (kertoo eteläafrikan rotusorrosta)
ja Schindlerin lista. Nämä ei ole mitään kauhuelokuvia, mutta järkyttivät minua koska niiden pohja on tositapahtumissa
Jostain oudosta syystä Baby of Macon, näin sen 1993, ja vieläkin se käy mielessä aina silloin tällöin. Ja olen katsonut aika paljon kauhuelokuvia. Olen miettinyt miksi juuri tuo elokuva on niin häiritsevä, enkä vaan keksi. Ehkä se loppu oli vaan niin puuduttava.
Olisikohan siksi että siinä raiskataan naista ainakin puolen tunnin ajan ja raiskaajia on satoja? Vaikka Greenaway teki leffan dekoratiiviseen tyyliin, efekti on silti ihan karmea. En katsonut koskaan uudestaan vaikka pidän Greenawayn elokuvista todella paljon.
Aika monta omaa "suosikkiani" on jo täällä listattu. Trierit ovat ihan kammottavia ja silti ne on pakko katsoa. Antichristiä en uskaltanut enää mennä katsomaan kun tiesin ettei pysty.
Kaikki "todentuntuiset" tai "perustuu tositapahtumiin"-draamat ovat rankkoja, kun niissä kuvataan väkivaltaa lapsia tai naisia kohtaan. Tulee niin paha olo ja kestää kauan päästä siitä yli.
Ja silloin kun eivät syö eineksiä, lapsiraukat tappelevat hiekkiksellä siitä kenen kotona on parhaat einekset..
Saarioisten lapset! Se on kammottavin, ääni multakin tälle! Siinä lapset joutuvat koko ajan syömään eineksiä, kun äiti vaan istuu netissä. Itku tuli ja vieläkin ahdistaa.
Ja pohjautuu 100% tositapahtumiin ! Traagista...
jossa Julie Roberts oli huora.
-Tero
jossa Julie Roberts oli huora.
-Tero
Tule ja katso.. näin sen 80-luvulla enkä ole vieläkään toipunut näkemästäni..
Vältän menemästä katsomaan mitään väkivaltaista tai muuten ahdistavaa elokuvaa, vaikka olisi kuinka taiteellinen tai arvostettu. Tämä pääsi yllättämään.
Teini-iässä 80-luvulla tuli katsottua uuden videorakkineen huumassa turhan monta "manaajaleffaa". Nyt en katsoisi, yök.
Von Trierin "Dogville", "Dancer in the Dark" ja "Breaking the Waves" olivat myös aika kamalia, ei ihme että ohjaaja itse kärsii vakavasti masennuksesta.
Lilja 4ever Kertoo vironvenäläisestä tytöstä, joka joutuu seksiorjaksi Ruotsiin. Koko elokuvan ajan toivoo, että tytön asiat alkaisivat mennä paremmin, mutta eivät ne mene, No, tavallaan pääsee pois.
Vuokrasin sen tänään, en ole vielä aloittanut..
Aivan karsee. Hirveetä anaaliseksimässäilyä, oksettava.
Näkemistäni elokuvista lienee järkyttävin ja ällöttävin Angelina Jolien tähdittämä elokuva nimeltään Changeling - vaihdokas... Ikinä en enää katso kyseistä tositapahtumiin perustuvaa leffaa, jonka takateksteissä ei sanallakaan varoiteta, että kyseinen leffa tekee pahaa meille kauhu- ja muita vastaavia elokuvia kaihtaville herkkiksille.. :( Vieläkin puistattaa... HYI! Ja HUI!!!
Elokuva joka tuo pahaa oloa yhä edelleen: KELLOPELIAPPELSIINI
muistatteko ne itäblokkilaiset teinit jotka lahtas porukkaa muutama vuosi sitten? tuli ihan tää leffa mieleen.
Ei välttämättä väkivaltaisin, mutta muuten järkyttänyt aiheellaan ja toteutuksellaan?
MIELETTÖMÄN KAMALA, PAINAJAISIA, EN PYSTY NUKKUMAAN YKSIN LAISINKAAN, IKÄÄ PIAN 22 VUOTTA!!!! KERRANKIN ITKIN UNISSANI JA NÄIN UNTA KYSEISETÄ ELOKUVASTA.. AIVAN JÄRKYTTÄVÄN KAMALA ELOKUVA!!!!! MUTTA JOIDENKIN MIELESTÄ IHAN LÄLLY, ITSE EN KAMALAMPAA OLE IKINÄ NÄHNYT :(
eli Peltirumpu vuodelta 1979. Kannattaa katsoa ja ahdistua, jos jostain käsiinsä saa.