G: Järkyttävin näkemäsi elokuva?
Ei välttämättä väkivaltaisin, mutta muuten järkyttänyt aiheellaan ja toteutuksellaan?
Kommentit (208)
esim. Keskiyön pikajuna ja Skotlannin viimeinen kuningas.
mutta vuosienkin jälkeen muistan kuinka järkyttynyt ja surullinen olin "Malèna":n näkemisen jälkeen. Von Trierin "Dogville", "Dancer in the Dark" ja "Breaking the Waves" olivat myös aika kamalia, ei ihme että ohjaaja itse kärsii vakavasti masennuksesta.
Marttyyrit sekä alkuperäinen espanjalainen [REC]. Tuon [REC]:n jälkeen en edelleenkään pysty nukkumaan öitäni rauhassa...
Vihreä maili, Keskiyön pikajuna, Yksi lensi yli käenpesän, Kunniattomat paskiaiset, Schindlerin lista, Saw, siinä muutamia mainitakseni.
todella karmeaa, niin katsokaa Pasolinin Salo eli Sodoman 120 päivää. Mulla kesti varmaan 2 kuukautta päästä sen yli. Olen kyllä tyytyväinen, että olen sen nähnyt, mutta kerta riittää.
Samoin Mel Gibsonin Maya oli kauhea. Siitä yli pääsemiseen taisi riittää kuukausi.
Tykkään muuten Lars von Trierin leffoista, mutta en uskalla katsoa sitä Antichristia, vaikka se kiinnostaakin. EI vaan pysty.
Mistä saa? ainakaan Filmtownin valikoimissa ei ollut, olisin ehkä vuokrannut...
marttyyrit ja sodomon 120 päivää ollu pahimmat. sodomon 120 päivää katsellessa piti mennä vessaan 2 kertaa oksentamaan.. ne jotka leffan on katsonu ymmärtää varmasti, että miksi oon vessanpönttöä halaillu.
marttyyrit ja sodomon 120 päivää ollu pahimmat. sodomon 120 päivää katsellessa piti mennä vessaan 2 kertaa oksentamaan.. ne jotka leffan on katsonu ymmärtää varmasti, että miksi oon vessanpönttöä halaillu.
Meillä oli kaverien kanssa tapana toistella erästä elokuvan hyvin mieleenpainuvaa repliikkiä "mangia, mangia" (syö, syö) syödessämme....
Marttyyreja en ole uskaltanut katsoa, luin Wikipediasta juonikuvauksen, ja jo se kuulosti niin karsealta, että muistan vieläkin elävästi, mitä siinä sanottiin. Siis ei kiitos filmille.
tohon RECiin,aivan järkyttävä elokuva..pelkään vieläkin mennä yöllä esimerkiksi vessaan vaikka näin elokuvan puolisen vuotta sitten.Se loppu on vaan niin järkyttävä että jäi traumat pimeästä..
Se loppu oli niin ahdistava, että pelkäsin yhden yön juurikin tuota vessaanmenoa. Mutta huom. en heti ekana yönä leffan katsomisen jälkeen, vaan seuraavana.
oli minusta ihan kammottavan ahdistava. Ja vielä koska perustui tositapahtumiin.
"Elokuvan tapahtumat sijoittuvat vuoteen 1965 Indianan osavaltion kaupunkiin Indianapolisiin. Se kertoo Sylvia ja Jennie Likensista, jotka heidän tivolin mukana kiertävät vanhemmat jättävät Indianapolisin huonompiosaisella alueella asuvan, seitsemän lapsen yksinhuoltaja Gertrude Baniszewskin eli rouva Wrightin hoteisiin pariksi kuukaudeksi 20 dollarin viikkopalkalla. Sylviasta tulee Baniszewskin silmätikku ja sitä kautta myös sekä Baniszewskin omien lasten että naapuruston muiden nuorten inhon kohde. Kun Gertrude Baniszewskin fyysinen ja henkinen terveys alkaa horjua entistä enemmän, myös Sylviaan kohdistuvat teot muuttuvat entistä brutaaleimmiksi.
Tekojen taustalla on tuulesta temmattuja syytöksiä Sylvian käytöksestä kuten varastelu, valehtelu ja huoraaminen, joten Baniszewski perustelee tekonsa sillä, että Sylvian on opittava kuria ja saatava rangaistuksensa. Useat aikuiset kuulevat Sylvian fyysisistä rankaisuista omilta, kidutukseen mahdollisesti osallistuneilta lapsiltaan tai näkevät itse Sylvian saaman väkivaltaisen kohtelun, mutta yksikään aikuinen ei siihen puutu. Vasta kun rangaistukset -kellariin lukitseminen, jokapäiväinen kidutus ja nälkiinnyttäminen- tappavat Sylvian ja poliisi saa lopulta selville, mitä Baniszewskin talossa on tapahtunut usean kuukauden ajan."
Marttyyrit ja Antichrist olivat molemmat aika tylsiä. Älytöntä väkivallalla mässäilyä, muttei sen kummempaa psykologista jännitettä, syvyyttä tai järkyttävyyttä.
..itketti mua todella paljon.
Olen tosin niin herkkis, etten edes katso sellaisia elokuvia, joissa mässäillään pahuudella tai väkivallalla.
oli vähän kyllästyttävä loppua kohden. En jaksanut katsoa loppuun asti, jotenkin siihen vain turtui, mitään mielenkiintoista ei tapahtunut.
Mulla järkyttävin oli varmaan Ring silloin kun kävin sen ekan kerran katsomassa elokuvissa, kesti pari kuukautta että sai taas kunnolla nukuttua... sitten katsoin sen uudestaan!
Saw.t on kans aika järkkyjä, niitä vaan on liikaa jo, jotenkin tuntuu että "tämä on nähty jo" uus ilmestyy taas ihan kohta. samoin Hostel-leffat.
Eniten tykkään "kummitustalo"-kauhujutuista esim Stephen Kingin Rose Red, joka kestää 4 tuntia. Aavelaiva on kans tosi hyvä, näitä katson aina kun oon saikulla :)
Näin painajaisia monta yötä sen jälkeen.