G: Järkyttävin näkemäsi elokuva?
Ei välttämättä väkivaltaisin, mutta muuten järkyttänyt aiheellaan ja toteutuksellaan?
Kommentit (208)
Lilja 4ever
Kertoo vironvenäläisestä tytöstä, joka joutuu seksiorjaksi Ruotsiin. Koko elokuvan ajan toivoo, että tytön asiat alkaisivat mennä paremmin, mutta eivät ne mene, No, tavallaan pääsee pois.
Aika herkkiä olette. :) Marttyyrit ja Antichrist olivat molemmat aika tylsiä. Älytöntä väkivallalla mässäilyä, muttei sen kummempaa psykologista jännitettä, syvyyttä tai järkyttävyyttä.
että suurin osa ihmisistä vaikuttuu jotenkin simuloidunkin väkivallan katsomisesta. Uskonpa, että on harvinaisempaa olla vaikuttumatta siitä. Käsittääkseni ihmisen normaaliin tunnereaktioihin kuuluu se, että pystyy jotenkin siirtämään esimerkiksi elokuvissa nähdyt asiat omaan elämänpiiriinsä. Se, että pystyy täysin eriyttämään elokuvissa nähdyt asiat omasta elämästään, on kai harvinaisempaa.
Mulle taas ei tee veri ja haavat yhtään huonoa oikeassa elämässä, pystyn hyvin katselemaan kaikenlaisia lääketieteellisiä toimenpiteitä. Sen sijaan lavastettu kidutus ahdistaa, koska pystyn asettumaan uhrin asemaan. Siitä johtuu se, että kokee elokuvissa voimakkaita tunnereaktioita.
kauhuleffoja, mutta itseni tuntien on parempi jättää katsomatta, mälsää
ilman muita reaktioita kuin tylsistyminen. Siksi en yleensä viitsi väkivaltaelokuvia katsoa. Ne ovat yleensä niin pitkäveteisiä ja psykologisesti epäuskottavia, että minun elämäni on liian lyhyt niihin tuhlattavaksi.
t. Se, joka itki myös katsoessaan La Stradaa
kyllähän raaka väkivalta kuohuttaa ja ällöttää elokuvissa, nykyäänhän sillä yritetään shokeerata todella usein.
Mutta syvemmän vaikutuksen ainakin itseeni tekee ihmisen henkisen kärsimyksen, pelon tai vaikkapa kollektiivisen halveksunnan ja eristämisen esittäminen onnistuneesti.
Hyviä on kyllä järkyttävän vaikea löytää. Kaikenlaista pa**aa on tarjolla. Mirrors, jossa on Kiefer Sutherland pääosassa oli aikas hyvä aika uusi kauhuleffa. Teki mieli piilottaa kaikki peilit...
Antichristiä suosittelen kovasti! Itselleni se oli todella positiivinen yllätys, loistavine näyttelijöineen.
Mua ei yleensä elokuvien väkivalta hetkauta, mutta tuossa elokuvassa se vähän ahdisti, kun se kohdistuu nuoriin.
katuvarpuset EI perustu tositapahtumiin. Kyseessä on alkuperäiskirjan kirjoittajan suuri huijaus.
Väitti kirjan kertovan omasta nuoruudesta vaikka oli oikeasti elänyt tavallista keskiluokkaista elämää.
ja paljon muita yllä lueteltuja. Sodoma oli niin typerä, että lähinnä pikakelauksella meni suurin osa. REC oli kesyimmästä ja tyhmimmästä päästä kauhuleffoja.
Itse elokuvan aikana olen ollut ihan paniikissa katsoessani Descent -leffaa, joka on minusta parempi säikyttelijä kuin tuo REC. Toinen leffa jonka aikana tärisin ihan kamalasti koko ajan ja sydän hakkasi, oli United 93.
En tiedä miksi, mutta tuo elokuva jätti sellaisen pitkään kestävän kuvottavan olon. Ihmisten pahuus ahdistaa minua enemmän kuin kummitusjutut, örkkielokuvat tai splatterit.
Se on niin katastrofaalisen huono rakkauselokuva että toivon etten olisi koskaan nähnyt sitä.
jossa olivat Jennifer Lopez ja Ben Affleck. Se oli luokattoman huono kaikilla mittareilla, enkä voinut lähteä kesken pois. Koskaan ei minua ole ahdistanut elokuvateatterissa yhtä paljon. Hirveää p**kaa.
Ehdottomasti elokuvien inhokkini on Trainspotting. Se, miten vauva kuolee siinä ja kaikki on jotenkin niin ällöttävää ja sitten se vielä, että elämä on todellakin jossain päin tuollaista. Ei tarvitse mitään yliluonnollista edes. Karmea ajankuvaus. Valitettavasti vielä todellistakin jollekin.
jossa olivat Jennifer Lopez ja Ben Affleck. Se oli luokattoman huono kaikilla mittareilla, enkä voinut lähteä kesken pois. Koskaan ei minua ole ahdistanut elokuvateatterissa yhtä paljon. Hirveää p**kaa.
Myös kaimansa osaavat: Jennifer Aniston ja Ben Stiller ovat ahdistavan surkeita ja juoni kiusallisen järkyttävän huono elokuvassa "Polly tuli kuvioihin", ainoa leffa jolloin meinasin lähteä teatterista kesken pois.
Vihreä maili,Yksi lensi yli käenpesän,
Minä nyt en pidä noita minään, vaikka jokainen taas kokee leffat niin eri tavalla.
Mutta mua karmii leffa nimeltään the hills have eyes.
Aivan creepy!! Siis ihan hirveä. Ja varsinkin kun raskaana katsoin sen niin pari tiettyä kohtaa oikein korostui siinä.
En kyllä suosittele yhtään - paitsi jos joku nauttii jostain verilöylyihmisensyömisraiskaamismässäilystä niin siihen tuo hills have eyes on todellakin omiaan.
Myös kaimansa osaavat: Jennifer Aniston ja Ben Stiller ovat ahdistavan surkeita ja juoni kiusallisen järkyttävän huono elokuvassa "Polly tuli kuvioihin", ainoa leffa jolloin meinasin lähteä teatterista kesken pois.
Olisko ollut Gigli? Se on järkyttävän huono.
joten niistä en pysty paljon sanomaan, mutta Boys don´t cry oli järkyttävä, varsinkin kun tiesi sen perustuvan tositapahtumiin.