Kuinka yleistä on, että parisuhteessa on seksiä vain max 1x/vko?
Olin pitkästä aikaan iltaa istumassa kaveriporukalla. Jutustelu kulkeutui sitten jossain vaiheessa seksiin, sen laatuun ja määrään. Paikalla oli 15 ihmistä, joissa 5 paria ja lisäksi 3 miestä ja 2 naista.
Olin todella(!!!) yllättynyt, kun kuulin, että nämä ihmiset harrastavat seksiä vain 2-8x/kk. En ole ollenkaan pitänyt omaa seksielämääni millään tapaa poikkeuksellisena, mutta kovasti sain ihmettelyä osakseni, kun kerroin, että meillä on kyllä ihan jatkuvasti seksiä 4-6x vkossa mieheni kanssa. Juuri koskaan ei ole yli 3 päivää väliä, siihen pitää olla jo sitten tosissaan erikoinen syy, esim. että toinen matkoilla tai kovemmin sairas.
Myöhemmin illalla pari miespuolista rohkastui vielä utelemaan, millaista seksiä meillä on ja enpä olis uskonut, että vielä tänä päivänä pitkässä parisuhteessa joutuu tyytymään niin suppeaan menoon. Ihan jo suuseksin saaminen kuulosti olevan useammalle miehelle haave vain.
Vieläkin mietityttää, että voiko asiat oikeasti olla näin huonolla mallilla. Ja ainakin aloin arvostaa minun ja mieheni sänkyelämää, kovastikin :)
Kommentit (55)
omat halunsa ja aktiivisuutensa. Mitä sitä nyt ihmettelemään niin kamalasti. Seksin mielestäni tarkoitus olla yhteisen rakkauden osoittamista ja tunteen jakamista, toiseen ihmiseen niin henkisesti kuin fyysisesti yhdentymistä. Ongelmia tulee jos tarpeet eivät kohtaa, mutta mun mielestä se että harrastaa seksiä vaikka ei itseä huvittaisi, vain toisen mieliksi, ei voi tyydyttää kumpaakaan. Osaahan kaikki itsensä tyydyttää jos on suuremmat halut kuin kumppanilla.
seksiä harrastetaan vaihtelevasti 1-2 kertaa viikossa.
mutta sitä on ehkä kerran kahdessa kuukaudessa.
En enään jaksa vongata kun ei tuota tulosta, surullista mutta totta
N39
Hänelle tosin ei riittänyt enää itsetyydytys, vaan kävi vieraissa. Jos seksiä on vain pari kertaa viikossa ja silloinkin joka toisella kerralla kalu lerpahtaa(koska nainen ei ole kiihota tarpeeksi) niin se voi olla naiselle kova kolaus itsetunnolle. Siinä ei enää riitäkään pelkkä masturbointi.
Osaahan kaikki itsensä tyydyttää jos on suuremmat halut kuin kumppanilla.
me ollaan oltu yhdessä "aina" eli yli 20 vuotta.
mieheni vaan on edellee joka päivä kiinni minussa ja tahtoisi naida päivittäin. itselle riittäisi kerta-kaks viikossa.
Olen oikeesti ajatellut et olis ehkä parempi et ottaisi kolmannen avuksi. eli miehelleni siis "salarakkaan"...mutta onko siinä kuitenkin mahdollisuus et siten työnnän miehen pois...
ja todellakin rakastan sitä.
en tiedä...mitä tekis?
jos pudotetaan pois mun ne kaverit, joilla uusi kumppani, seksielämää on juurikin 1-4 kertaa kuukaudessa useimmilla. Joillakin vieläkin harvemmilla. Niin ja ei suuseksiä.
Meilläkin on tällä hetkellä kuiva kausi menossa, koska olen suht. vasta synnyttänyt, eikä paikat vielä anna periksi yhdynnälle (enkä väsymykseltä ole jaksanut hoidella).
Mutta olen sanonut, että tahti muuttuu heti, kun olen palautunut.
omat halunsa ja aktiivisuutensa. Mitä sitä nyt ihmettelemään niin kamalasti. Seksin mielestäni tarkoitus olla yhteisen rakkauden osoittamista ja tunteen jakamista, toiseen ihmiseen niin henkisesti kuin fyysisesti yhdentymistä. Ongelmia tulee jos tarpeet eivät kohtaa, mutta mun mielestä se että harrastaa seksiä vaikka ei itseä huvittaisi, vain toisen mieliksi, ei voi tyydyttää kumpaakaan. Osaahan kaikki itsensä tyydyttää jos on suuremmat halut kuin kumppanilla.
Minusta, jos seksin määrä nousee suureksi ongelmakis niin pitäs vaan vaihtaa kumppania. Kyllä niitä sellasia kumppaneita on tarjolla, jotka haluaa saman varran seksiä. Turha siinä on alkaa itseään kiduttamaan, niinku tou yks mies oli tehny.
M34
... Vuosia vieri, ja lopulta sain tarpeekseni. Sain voimia päättää, että jos ei, niin sitten ei. En tee aloitetta, koska en halua tuntea itseäni vonkaajaksi. Nyt homma menee minun valitsemallani tahdilla: ei seksiä ollenkaan. Saa nähdä kauanko liitto kestää...
Jumankaut, just kun mun tekstiä. Meillä aivan sama juttu. En jaksa enää "vongata" joten en myöskään enää tee aloitetta (lainaan sun tekstiäs suoraan) "Saa nähdä kauanko liitto kestää..." Joku kirjoitti että hoitelee miehensä suullaan tms. jos itseä ei haluta. Tuohan on aivan mahtavaa! Meillä ei tuokaan onnistu vaikka olen sitäkin yrittänyt ehdotella aikanaan. Joten rakas vaimoni, lähtölaskenta on alkanut !!!
Tosin olen nainen, kohta 40v.
Se että joutuu vonkaamaan seksiä syö ihan mielettömästi sitä itsetuntoa. Nyt pari vuotta eron jälkeen olen sen todella vasta ymmärtänyt miten huonoon kuntoon se minut sai. Seksin puutteen myötä suhteesta kuolee myös moni muu asia, hellyys ja läheisyys, leikittely ja hauskanpito. Joka muuta väittää niin huijaa vain itseään.
Seksi on osa elämää. Niin se vain on. Jos molemmat osapuolet eivät tule vastaan niin liitto on tuhoon tuomittu, toki voihan sitä olla paperilla naimisissa ja ottaa toisen rinnalle mutta loppujen lopuksi se on ihan valheellista elämää.
Eroa en suosittele, mutta sitä että seksielämä pitää olla kunnossa. Minulla on nyt, kiitos sen eron.
N kohta40
Seksin puutteen myötä suhteesta kuolee myös moni muu asia, hellyys ja läheisyys, leikittely ja hauskanpito. Joka muuta väittää niin huijaa vain itseään. Seksi on osa elämää. Niin se vain on. Jos molemmat osapuolet eivät tule vastaan niin liitto on tuhoon tuomittu.
mutta sanoisin tähän, että joskus voi olla vaikea sanoa, kumpi on syy ja kumpi seuraus - loppuuko hellyys ja läheisyys seksin puutteeseen vai seksi hellyyden ja läheisyyden puutteeseen.
On olemassa naisia, jotka syttyy seksiin heti jokaisesta hipaisusta, sitten taas on naisia, jotka vaatii enemmän lämmittelyjä. Toisille riittää se, että saa seksiä, toiset tahtovat muutakin huomiointia. Ja samahan pätee miehiin. Minä kuulun niihin naisiin, jotka kaipaavat hellyyttä muuallakin kuin pelkästään seksileikkien aikana, etenkin nyt, kun seksi ei ole mahdollista montaa kertaa päivässä. Mieheni taas on niitä, joille riittää pelkkä seksi, eikä koe tarvetta hellyyteen muuten. No, meillä on käynyt niin, että mun haluni alkavat olla pikkuhiljaa kadoksissa, koska tunnen itseni suurin piirtein pumpattavaksi barbaraksi. Mies tietää tunteeni, mutta ei aio tulla vastaan, koska hän ei vaan osaa, kuulemma. Olen kysynyt, miksi mun sitten pitää osata elää ilman hellyyttä, kun sitä tarvitsen, mutta vastausta en ole saanut.
kuitenkaan määrässä, vai onko se laadussa?
Meillä se on mielestäni ihan selkeästi laadussa. Minulle riittäisi 3 kertaa viikossa, mutta seksin olisi oltava sellaista kuin nuoruudessa. Nykyään on hirveä paine siitä, että seksiä pitäisi harrastaa vaikkei se kiinnosta yhtä paljon kuin suhteen alussa. Seksiä on siis vain seksin takia, ei himon ja halun takia. Tämän vuoksi seisokin kanssa on usein ongelmia. Uusi nainen korjaisi tilanteen, mutta sitä en halua ainakaan tässä vaiheessa. Ja miten varmistat, että seksi uuden naisen kanssa sujuu 5 vuoden päästä yhtään paremmin...
M32
Minusta, jos seksin määrä nousee suureksi ongelmakis niin pitäs vaan vaihtaa kumppania. Kyllä niitä sellasia kumppaneita on tarjolla, jotka haluaa saman varran seksiä. Turha siinä on alkaa itseään kiduttamaan, niinku tou yks mies oli tehny. M34
minulle se on liian vähän
n alle 40v.
Meillä on seksiä lähes lähes joka päivä. Todella harvoin on päivä, ettei ole yhtään...siis todella harvoin. Normaalisti päivä alkaa ja päättyy sillä, usein on sessio kesken päivääkin. Ihanaa :)
työttöminä harrastettiin joka päivä seksiä. Joskus useitakin kertoja päivässä.
Lomalla sen näki taas. Jaksoi tehdä monesti.
Totuus on että työnteko vie halut.
Siksi monet naiset rakastuvatkin renttuihin (työttömiin luusereihin)
kuitenkaan määrässä, vai onko se laadussa?
Meillä se on mielestäni ihan selkeästi laadussa. Minulle riittäisi 3 kertaa viikossa, mutta seksin olisi oltava sellaista kuin nuoruudessa. Nykyään on hirveä paine siitä, että seksiä pitäisi harrastaa vaikkei se kiinnosta yhtä paljon kuin suhteen alussa. Seksiä on siis vain seksin takia, ei himon ja halun takia. Tämän vuoksi seisokin kanssa on usein ongelmia. Uusi nainen korjaisi tilanteen, mutta sitä en halua ainakaan tässä vaiheessa. Ja miten varmistat, että seksi uuden naisen kanssa sujuu 5 vuoden päästä yhtään paremmin...
M32Minusta, jos seksin määrä nousee suureksi ongelmakis niin pitäs vaan vaihtaa kumppania. Kyllä niitä sellasia kumppaneita on tarjolla, jotka haluaa saman varran seksiä. Turha siinä on alkaa itseään kiduttamaan, niinku tou yks mies oli tehny. M34
On vaan mietittävä, että onko seksi tärkein asia kummpanissa ja mitä itse pystyy tekemään asian hyväksi. Tuo on ihan hyvä keino miettiä, että miten seksi oli kiihottavampaa ennen kuin nyt. Oliko se sitä että uuden kumppanin antamaa kiihkoa, ns uutuuden viehätystä? Parisuhteen edetessä kumppanista vaan pitäsi löytyä muitakin tärkeitä piirteitä kuin seksin sujuvuus.
Ehdottomasti se on laadusta kiinni, tekeekö mieli vai ei. Seksin suoritus luiskahtaa/jää helposti pelkäksi fyysiseksi suoritteeksi, se ei riitä pitemmän päälle. Kirjoitinkin tästä tuolla toisessa keskustelussa.
M34
Olen toista kertaa raskaana vuoden sisällä. Olen lähempänä neljääkymppiä. Seksi on jatkuva kesk. aihe ollut viime aikoina. Alkuaikoina muutama vuosi sitten sitä oli enemmän. Raskauksien? ja muiden asioiden myötä tahti harveni miehen osalta-olen purnannut ja pahoja riitoja on käyty aiheen ympäriltä. Olemme päätyneet molempia nyt tyydyttävään kompromissiin: 1 krt/ vkossa välillä to-la. Näin ajatukset jotenkin suuntautuvat molemmilla loppuviikosta asiaan. Meillä on erilainen tarve/tiheys mielessä: minä olisin ollut innokkaampi. Ja myös suuseksiin, mitä mies ei niinkään halua itselleen tehtävän. Katsomme nyt näin eteenpäin ja yritämme olla riitelemättä aiheesta. Olemme paljon keskustelleet kummankin vastuusta kertoa omista tarpeistaan ja tehdä aloite itse.