Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KAMALA lapsenpukemisongelma!!

Vierailija
21.02.2010 |

Siis apua mammat!

Lapsellani on päiväkodissa ensi viikolla kuvaus, ja minä en löydä mekkoa! Asun Tampereen lähellä ja kiersin IdeaParkin, keskustan ja Ylöjärven mutta missään ei myydä kauniita juhlamekkoja! Kävin mm Stokkalla, Sokoksella, kaikkialla mitkä keksin!

Voinko viedä lapsen (2v) päiväkotikuvaukseen mustat legginssit, pinkki tunika ja musta paljettiliivi päällä vai onko siellä tapana olla aina juhlamekoissa??

En oikeasti tiedä, tämä on ensimmäinen lapseni ja ensimmäinen päiväkotikuvaus, jaen halua että lapseni on siellä ainoa ns. tavallisissa vaatteissa! Entiset mekot ovat jo pieniä, vain jouluna käytetty tummanlila samettimekko sopisi yhä, mutta onko se liian jouluinen??

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niitä ole ollut oikein muillakaan tytöillä..

Vierailija
2/9 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tai vastaavasti pojilla suoria housuja, valkosta paitaa tms.

Tosin, itse olen aina pukenut tytön juhlavampaan mekkoon ja pojalle juhlavammat housut sekä kauluspaidan.

Nykyään päättävät itse kuvausvaatteensa koulukuviin.On ilo huomata että on mennyt oppi perille ja valitsevat siistimmät/juhlavammat vaatteet kuin normi arkena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ap.n mustat trikoot, pinkki tunika ja musta paljettiliivi kuulostaa enemmän teinimeiningiltä. Ei ihme ettet löydä kaupoista mieleistäsi mekkoa, jos tuota tyyliä etsit 2v.lle.

Vierailija
4/9 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmilla ainakaan. Se ihan riippuu millaisen kuvan vanhemmat omasta lapsestaan tahtoo. Jotkut haluaa lapsesta juhlavamman kuvan, jotkut taas reippaan "itsensä näköisen".

Tärkeintä olisi kai pikemminkin miettiä mikä väri sopii lapselle, näyttää hyvältä rintakuvassa, ei ole esim liian sekava valokuvaan. Ja että vaate on silitetty, suht uusi ettei esim kaulus ole löpsähtänyt..

Mä taas olen kuvausta ajatellen miettinyt sellaista, että uskaltaako lapselle laittaa kuvausvaatteet jo aamusta päälle? Meillä kuvaus on klo 9.30, ei voida itse olla paikalla, lapsi tuodaan kuudeksi hoitoon. Ja ikää 2v, eli sotkua voi tulla aamupalalla.. Mutta toisaalta taas tietää ettei niillä hoitajilla ole aikaa kaikille vaatteita vaihdella.. Pakko kai valita kahdet vaatteet ja antaa toiset varalle JOS eka vaatekerta likaantuu? (toivottavasti ne nyt katsoo lapsen vaatteet ennen kuvaa, ettei saa puurotahra kauluksella kuvia..!)

Vierailija
5/9 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kaikilla on kivat ja uudehkot perusvaatteet.

Meillä päiväkodissa aina vaihtavat kuvausvaatteet päälle. Ei siis koskaan ole laitettu vielä aamusta kuvausvaatteita, johan ne sotkeutuu aamupalalla tms. Aina ovat lapset olleet siisteinä kuvassa.

Vierailija
6/9 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydetään vanhempia laittamaan kuvausvaatteet lokeroon selkeästi ja kertomaan toiveet esim. paita housuihin, ylin nappi auki, tytölle letit. Jos kuvaus on 9.30 niin aamupalan jälkeen aletaan vaihtamaan lapsille vaatteita ja juuri ennen kuvan ottoa vielä kammataan hiukset, niistetään nenät, pistetään mekot ojennukseen.

Uskoakseni näin toimitaan useimmissa päiväkodeissa.

pk-"täti"

Vierailija
7/9 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei liian arkistakaan (normaalipäivänäkin käytettävä tunika).

Minusta ap:n vaatteet kuulostavat ihan Ok:lta jos ne sopivat tytön väreihin. Paljettiliivi kuulostaa oudolta mut enpä ole nähnyt joten en ota sen enempää kantaa :)

Meillä on pojilla ollut siisti kauluspaita (vaaleansiniruudullinen tänä vuonna) ja ruskeat sammarit. Tytöllä oli vaaleansininen kauluksellinen trikoopaita (aikalailla samanlainen kuin aikuistan ns toimistopaidat,onko ne nanson tmv??) ja ruskea samettihame,vaaleansini-ruskearaidalliset sukkikset ja hiukset ranskanletillä :)

Vaatteet oli kaikilla kolmella sen vuoksi samaa värimaailmaa kun otatettiin sisaruskuva ekaa kertaa :)

Vierailija
8/9 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ap.n mustat trikoot, pinkki tunika ja musta paljettiliivi kuulostaa enemmän teinimeiningiltä. Ei ihme ettet löydä kaupoista mieleistäsi mekkoa, jos tuota tyyliä etsit 2v.lle.

Niin siis tätä en etsinyt, vaan vaaleanpunaista prinsessamekkoa, mutta jotakin siistimpää oli kuitenkin pakko ottaa kun ei sitä prinsessamekkoa mistään löytynyt! Kaikki entiset prinsessamekot on menneet pieniksi kuten jo sanoin, ja vain se lila samettimekko minkä jouluksi ostin niin menee vielä.

Mutta vastausten perusteella ei kumminkaan tarvitse sitten olla mitään juhlamekkoa...

Ja lapsi syö aamupalan kotona ja menee onneksi päiväkotiin vasta suoraan n. 30 min ennen sitä kuvausta, niin ei ehdi varmaankaan sotkeakaan pahasti.

ap

Vierailija
9/9 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselleen, mutten tajunnut että olisi pitänyt tilata verkkokaupasta, kun koko kaupungista ei löydy! Nyt ei enää ehdi tilata...

http://www.selja.fi/product_details.php?p=741