Argh, mikä anoppi!!
En enää tiedä mitä tehdä. Mies suhtautuu äitiinsä, kuin olisi vastuussa tämän onnesta ja hyvinvoinnista ja anoppi suhtautuu minuun, kuin olisin käärme paratiisissa.
Mies on reissutyössä eikä häntä muutenkaan kotona näy. Anopin mielestä hänen tulee päästä matkustelemaan ja rentoutumaan yhdessä poikansa kanssa ja minun tulee jäädä hoitamaan kotia ja lapsia.
Mies kieltäytyi takaamasta anopin lainaa, jolloin anoppi oli sitä mieltä, että puutun hänen ja hänen poikansa asioihin. MINÄ olen kuulema myös kieltänyt hänen poikaansa viettämästä aikaa kahden äitinsä kanssa ja vahdin miestäni mustasukkaisesti. Kaikki riidat ovat myös luonnollisesti minun syytäni.
Eipä minulla olisi mitään heidän reissujaan vastaan, jos ottaisivat lapset joskus mukaan tai järjestäisivät koko perheen arkeen jotain iloa. Anoppi ei ole muuten koskaan vaihtanut yhdellekään lapsistamme edes vaippaa.
Mies ei reagoi tilanteeseen muuten, kuin myötäilemällä kumpaakin. Täytyykö minun lähteä nostelemaan, että tämä loppuu?!
Kommentit (6)
Siis väitätkö että miehesi lomailee mammansa kanssa ja sinä jäät lapsen kanssa? En ikimaailmassa olisi hetkeäkään tuollaisen saatanana mammanpojan kanssa. Sinun ainoa mahdollisuus on lähteä, koska tuollainen vässy ei mieheksi muutu. Miten ihmeessä oot tehnyt lapsen sen kanssa?
siis sinä ja miehesi ei miehesi äitinsä kanssa ole naimissa. Mies jättää isänsä ja äitinsä ja nämä tulevat yhdeksi.. tuskin miehesi niin tyhmä on että äitinsä kanssa lomalle lähtee.
Kyllä vaimon pitäisi mennä äidin ohi siinä vaiheessa kun yhteisen katon alla asutaan.
niin noiden esimerkkien perusteella kyllä ymmärrän täysin otsikkosi ärtyneisyyden.
Kuka edes kehtaa pyytää omaa lastaan takamaan lainaa, kun tällä lapsellakin on (oletettavasti) asuntolainaa ja oma perhe elätettävänä? Ja kuka kehtaa loukkaantua siitä, jos joku ei suostu takaamaan lainaa? Eihän se nyt voi olla mikään velvollisuus samalla tavalla kuin vaikkapa puhelinsoitto tai kyläily tai auttaminen jossain vakavassa tilanteessa, kyse on kuitenkin isoista rahoista, eivätkä kaikki halua ottaa sellaisia taloudellisia riskejä.
Ja toiseksi, ei ole todellakaan yhtään kohtuutonta olettaa, että lapsiperhe haluaa viettää vähäiset lomansa perheenä. Eri asia, jos yksinäinen anoppi nätisti kysyisikö, voisikohan hän osallistua teidän perheen lomanviettoon.
Yrittäkää huomioida anoppia muuten, kutsumalla kylään silloin kun teille sopii, lähettämällä lasten piirustuksia yms. Hän on varmasti yksinäinen, mutta se ei missään nimessä oikeuta mainitsemaasi käytökseen.
Tarvittaessa menkää vaikka parisuhdeterapiaan, jos mies ei näitä asioita muuten ymmärrä.
takaajaksi, vaan meidän olisi pitänyt ostaa koko talo! Hän ja appi asuisivat siinä ilmaiseksi ja me saisimme sen sitten "perinnöksi" kun heistä aika jättäisi.
mieheltäsi.